"Come Down Dawn" je ambientní šachová partie The KLF

15.02.2021 14:30 - Dan Hájek | foto: Roberta Parkin/Redferns

Bill Drummond a Jimmy Cauty pokračují v odtajňování svého archivu. "Come Down Dawn" je maskované vydání jejich nepřehlédnutelného alba "Chill Out", jež předcházelo legendárnímu "The White Room". The KLF si zde po svém pohrávají s terénními nahrávkami a plochami ambientu.
7/10

The KLF - Come Down Dawn

Skladby: Brooklyn to Atlantic City, Atlantic City to Philadelphia, Philadelphia to Baltimore, Baltimore to Fair Play, Fair Play to North Druid Hills, North Druid Hills to Atlanta, Atlanta to Mobile, Mobile to Houston, Houston to Laredo, Laredo to El Prado, El Prado to San Rafael, San Rafael to Mexico City
Vydáno: 4.2.2021
Celkový čas: 38:48
Vydavatel: KLF Communications

Oproti původnímu vydání desky "Chill Out" provedli The KLF na aktuální verzi hned několik celkem zásadních změn. Předně nepoužili originální názvy skladeb, jež odkazovaly na tehdy vysamplované tracky (od Fleetwood Mac, Acker Bilk, Jesus Loves You (projektu Boy George) nebo "In The Ghetto" Elvise Presleyho). Tyto fragmenty zde už neuslyšíte, zjevně byly kvůli dodatečnému řešení autorských práv odmazány. Podtitul aktuálního počinu "Brooklyn to Mexico City 1990" odkazuje na jakési virtuální cestování z Brooklynu do Mexico City. Během tohoto putování natrefíte na různé žánrové odbočky, nechybějí však kytarové vybrnkávačky Grahama Leeho, které se později staly základem pro albovou verzi hitu "Justified And Ancient", jež se od té singlové diametrálně odlišovala. "Atlanta to Mobile" pak ve svém jádru protíná výseky kompozice "Last Train To Trancentral" v úpravě "(1989 Pure Trance Original)".

Do druhé poloviny této nahrávky dvojice nově domixovala převážnou část "Virtual Reality Mixu" z jednoho z prvních oficiálních publikování "What Time Is Love?", jehož kompletní verzi naleznete na épéčku "What Time Is Love? (Remodelled & Remixed)". Většinu základů "Come Down Dawn" z "Chill Out" ale pánové zachovali, a to včetně terénních samplů stáda ovcí, cinkání jejich zvonečků a štěkání hlídacích psů, zvonění železničních přejezdů a hromady dalších ruchů. To vše protkáno klávesovými rovinami v jakýsi fiktivní soundtrack, jenž v mnohém naznačoval studiovou alchymii The KLF v pozdějších fázích. Po "Solid State Logik 1" se Drummond a Cauty rozhodli připomenout další důležitý milník své kariéry. Učinili tak po svém a se ctí.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY