Po megahitech "Blinding Lights" a "In Your Eyes" přichází
The Weeknd s další písní z alba "After Hours", které vyšlo na začátku letošního roku. Všechny klipy ze zmíněné desky tvoří příběhový celek a ani nejnovější "Too Late" není výjimkou. Stejně jako v předchozích počinech se tak jeden z nejúspěšnějších popových umělců současnosti snaží zase šokovat.
Když si v jednom klipu nechá třicetiletý zpěvák zpřelámat nos a hned v tom dalším dokonce setnout hlavu, nečekáte bůhvíjaké pokračovaní. Sebedestrukční kreativita Abela Tesfayeho ale nezná mezí. Proto není divu, že se na začátku nejnovějšího snímku objeví upozornění na scény, které by mohly být pro některé diváky hůře stravitelné.
Režisérské duo RJ Sanchez a Pasqual Gutierrez, vystupující dohromady jako Cliqua, vytvořilo příběh, ve kterém dvě bohaté dámy naleznou na silnici muzikantovu dekapitovanou hlavu a
bezhlavě se do ní zamilují. Když pak vyberou vhodného kandidáta, kterému můžou podříznout hrdlo, už jim nic nebrání svou milovanou hlavu na bezvládné tělo našít a užívat si naplno. V novém snímku se tak nešetří krví, ba ani perverzními záběry.
Samotný song obsahuje méně osmdesátkových ozvěn, na které jsme zvyklí, a spíše se přelévá do temnějšího R&B. To mu sice neubírá na kvalitě, ale nejspíš z toho nebude tak úspěšný rádiový hit jako právě "Blinding Lights". Celé album "After Hours" je postavené na chytlavé, s pečlivostí do každého detailu vybroušené hudbě, jíž ale bohužel ubírá pozornost přehnaná touha marketingu překvapit fanoušky čím dál brutálnějšími klipy. Na druhou stranu je ale obdivuhodné, kolik symboliky se až v téměř filmovém zpracování skrývá a jak věrohodně vše působí. A originalitu nelze tomuto držiteli Grammy upírat už vůbec.
The Weeknd měl zavítat do České republiky už toto neděli. Na slibovanou velkolepou show si ale ze známých příčin budeme muset počkat do příštího listopadu.