Relativně nečekaně se objevila možnost zajít na pražský koncert Sneaker Pimps, tedy dost povedené trippopové partičky. Loňské vystoupení jsem si užíval bez recenze, tak jaké to bylo letos? Stručně řečeno velmi povedené. Více se dozvíte z dnešního článku.
© www.sneakerpimps.com Jako předskokani
Sneaker Pimps hráli v pražském klubu Roxy částečně podobně založení čeští
Roe-deer, kteří představili skladby ze svého zbrusu nového alba "Aquaparty". Bohužel jsem stihl až závěr, na plakátech o nich nebyla ani zmínka, škoda, rád bych si poslechl víc. I když by mě možná pouze víc štval zbytečně ohulený zvuk, který celkově, i díky přebuzeným basům, kazil dojem, skladby tak zněly až příliš stejně. Ale mělo být líp. Než nastoupili
Sneaker Pimps, mohl jsem si prohlédnout popovodňové Roxy a ocenit stěny u baru na bílo, vůbec celkově se Roxy příjemně prosvětlilo.
Při nástupu
Sneaker Pimps se nedalo nevšimnout si změn od loňska. Pomíjím reprák s nápisem El Porno, hlavně chyběl jeden člen loňské sestavy, kytarista Joe Wilson (dle
webových stránek si dává pauzu). Toho musel nahradit sám zpěvák
Chris Corner, aspoň si myslím, paměť mi už tak neslouží, že dřív na kytaru tolik nehrál. Změna také byla na postu klávesáka, představil se tam Ian Pickering, pátý člen kapely, dosud v pozadí. Aspoň že bubeník zůstal stejný...
Hned na začátku Chris oznámil, že budou hrát nové písně a že je možné, že dojde k chybám. Nevšiml jsem si ničeho, je legrační, že nakonec jedinou chybu udělali ve starší "Kiro TV", když se jim nepovedl začátek a v průběhu Chrisovi vypadl z hlavy text. Ale zpět k začátku - z nových skladeb se zdá, že se tihle "pasáci" na nové desce příliš nezmění, že neztratili talent napsat chytlavé skladby. První, hodně klávesová, mě moc nebrala, ale ty následující (tři, čtyři) měly klasické znaky - výrazný houpavý rytmus, více či méně "depešoidní" klávesy, občas doplněné kytarovými melodickými vyhrávkami, v refrénech více či méně zboostrovanými. A samozřejmě zůstává jistý vokál Chrise, který relativně podobným skladbám (to nemusíme zastírat) dává to "něco" navíc, díky čemu máme
Sneaker Pimps rádi.
© www.sneakerpimps.com
Koncert se rozjížděl víc a víc, lidi se logicky chytali na skladbách z předchozí desky "Bloodsport" (titulní, singl "Sick", "Small Town Witch", "Fuel"...). Chris se do skladeb hodně pokládal, lehce komunikoval s davem, postupně se dostával víc a víc do varu. Možná díky alkoholu, chvílemi se zdálo, že toho vína má víc, než je vhodné, ale na výkonu to nebylo znát, bylo vidět, jak je soustředěný. Pochvaloval si Prahu, že mu rozumí, kix ve zmíněné "Kiro TV" vyřešil roztomile tak, že publikum označil za přátele, takže vše v pohodě. Po "krvavých" skladbách se zase hrály novinky, pak se střídaly, nakonec zaznělo šest skladeb z "Bloodsport" a odhadem osm nebo devět nových. Překvapivě nehráli nic z první desky bez Kelli Dayton "Splinter" a až na závěrečný přídavek také nic z první desky. Chris se odvazoval víc a víc, užíval si to, lidi mu to papali, až se člověk skoro bál (nebo těšil?), že na jeho výkřik
"I want to fuck you all!" se nějaká fanynka přihlásí. Příjemná atmosféra souznění gradovala v přídavcích, lidi své miláčky nechtěli pustit, tak hráli až do policejních desíti, když zakončili, jak Chris ohlásil,
"jednou starou, ale dobrou písničkou," - "Spin Spin Sugar".
Z předchozího snad vyplynulo, jaký ten koncert byl. Moc dobrý. Jasně, mohli hrát déle, oprášit starší věci, ale co, stejně se mi líbil. Jako vábnička na novou desku posloužil a kromě toho si to člověk celé pěkně užil.
Sneaker Pimps, Roxy, Praha, 27.3.2003