Icon For Hire v Café v lese dokázali, že naživo jsou lepší než ze studia

11.05.2018 23:59 - Ondřej Hricko | foto: facebook interpreta

Americké duo Icon For Hire sice aktuálně žádnou desku nevydalo, přesto se rozhodlo vyjet na šňůru po starém kontinentu, aby podpořilo fanoušky i mimo svou vlast. Neminuli ani Českou republiku, kde se zastavili v malém, ale zcela vyprodaném pražském klubu Café v lese.

Live: Icon For Hire

support: Riot Child
místo: Café v lese, Praha
datum: 10. května 2018

Riot Child
© Music Connection Magazine
Americká formace Icon For Hire do Evropy často nejezdí, o to větší radost tuzemským fanouškům udělala jejich zastávka v pražském klubu Café v lese. A jelikož se jednalo o jejich první koncert v roli hlavních hvězd, tak se menší klub dle očekávání vyprodal ještě před začátkem koncertu. Naposledy se v České republice formace ukázala v roli předskokanů maskovaných Hollywood Undead.

Sama kapela je brána mnohdy rozpačitě. Jejich specifický styl, ve kterém kombinují metal, rock, elektro i pop, je ze studiových nahrávek trochu chladný a hudebně plochý. Všechny rozpaky nad jejich tvorbou se duo tvořené zpěvačkou Ariel Bloomer a kytaristou Shawnem Jumpem, doplněné ještě o koncertního bicmanam, tak pokusilo naživo zcela rozprášit.

Icon For Hire
© Jack Lue
Večer zahájili stylově spříznění Riot Child, které tvoří rovněž duo Amanda a Alice. Hudebnice původem ze Švédska, nyní usazené v Los Angeles. Právě tam si jich Icon Hire pro své turné vyhlídli. Oprávněně. Jejich elektro pop sahající až post-punku, gothic-rocku či elektro-metalu měl náboj, nápad a díky skvělým instrumentálním výkonům obou členek i hráčskou kvalitu. V Café V lese dostali dostatek prostoru, který využili naplno a přítomné diváctvo pořádně rozpálili.

Přestože výkon Riot Child byl více než slušný, post hlavních hvězd si zasloužili Icon For Hire, a to nejen papírově, ale i výkonnostně. Klub se hned po jejich nástupu s peckou "Pulse" roztančil a teplota začala nebezpečně růst. Na reakcích přítomného publika bylo patrné, že každý přesně věděl, na koho jde. Klub bezproblému reagoval na většinu písní, podporoval Ariel v refrénech i mimo něj a po oznámení další skladby instinktivně jásal. Atmosféru tak domácí publikum připravilo na jedničku.

Icon For Hire
© iconforhire.net
Ariel společně s Jumpem jim to oplatili co kapacita pódia unesla. Červenovlasá zpěvačka rozdávala úsměvy a vůbec působila nesmírně sympatickým dojmem. Shawn se jevil zadumaněji a byl pohroužený do své kytarové hry. Interakci s fanoušky tak většinou přenechával energické zpěvačce. Ta kromě zpívání i předčítala ze své knihy, naštěstí krátce, protože pozornost se v tu chvíli trochu rozpadala.

Do té doby kapela sázela jednu svižnou pecku za druhou, v prostředku setu však častěji sahala i po klidnějších partech a k závěru se pustila i do několika coververzí. První z nich byl megahit "Numb" od Linkin Park. Ariel nezapomněla zmínit smutnou událost úmrtí jejich lídra a vyzvala k pozvednutí zapalovačů. Což se povedlo jen zčásti, neboť většina osazenstva volila své rozsvícené telefony. Kromě Linkin Park přišli na řadu služebně mladší Twenty One Pilots s hitem "Stressed Out" a do třetice zazněl devadesátkový hit House Of Pain "Jump Around", během kterého si s radostí zaskákal celý klub.

Kapela nevynechala žádnou ze svých zásadních písní včetně "Under The Knife", "You Can't Kill Us" či "Make A Move". Prostor dostaly všechny tři dosavadní nahrávky, byť z druhé eponymní desky zazněl jediný kus "Hope Of Morning". K přídavkům se pak Icon For Hire nenechali dlouho přemlouvat a přidali ještě dvě skladby "Get Well" a "Demons". Fanoušci byli nadšeni, kapela dle reakcí snad také. Po koncertu se však nešlo ubránit dojmu, že kapele by slušelo i větší pódium a mohutnější produkce. Svými kvalitami dokázali, že jsou už více než jen klubovou kapelou pro pár desítek nejvěrnějších. Za odpracovaných jedenáct let existence by si větší pozornost jistě zasloužili.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY