Pražské smyčce z BSOP dodaly Kosheen kouzelnou atmosféru

03.06.2015 20:14 - Antonín Sander | foto: facebook interpreta

Kosheen. Pro znalce elektronické hudby známý pojem a jejich návštěva v našich končinách každoroční samozřejmostí. Chemie mezi fanoušky a kapelou už dlouho úspěšně funguje, a proto se nebylo čemu divit, že si Prahu vybrali pro svůj experiment. A Bohemian Symphony Orchestra Prague rozhodně nebyli jen do počtu.

Live: Kosheen feat. Bohemian Symphony Orchestra Prague

místo: Forum Karlín
datum: 2.6.2015
support: Animé, Portless
Fotogalerie

Při cestě do pražského Karlína na očekávané vystoupení bristolských oblíbenců se zdálo být jasné, že se blíží léto. Kromě zahrádek restaurací se před osmou večerní začala plnit i Pernerova ulice a poté i krásný koncertní prostor, pozitivně naladěný na nadcházející vystoupení. Mírná převaha ženského posluchačstva se zdála být příslibem budoucích tanečních kreací.

Animé
© Markéta Bínová
O tom, že se bude jednat o koncert plný emocí, rozhodla už v samém začátku brněnská trojice Animé, jejíž frontman Jiří Kučerovský, dlouhodobě spolupracující s Tomášem Klusem, ukázal, že plnohodnotný výkon dokáže předvést i se svou vlastní, dobře fungující kapelou. Zazněly především skladby z aktuálního, povedeného alternativně rockového alba "Dead Trams", které svými výraznými kytarovými melodiemi uvedly posluchače do zvláštní, přemýšlivé nálady. Pokud budou Animé pokračovat v kvalitní práci, uslyšíme je na velkých koncertních pódiích určitě častěji a déle než na včerejších třicet minut.

Portless
© Markéta Bínová
To druzí předskokané Portless mají s podobnými událostmi obrovské zkušenosti. Skupina, která vznikla z původních Support Lesbiens a ve svém čele má Kryštofa Michala, na svou minulost nezapomněla. Ospalejší začátek vystoupení a možná až příliš introvertní a soustředěný zpěv napravilo použití starých, osvědčených hitovek jako "You Are My Star" a "Sweet Little Something" a rovněž spolupráce s rapperem Henrym D. Překvapením se stala předělávka "Smooth Criminal" od Michaela Jacksona připomínající, že i tato mladistvě znějící nahrávka dospěla do Kristových let. To už se přítomní začali pomalu dostávat do varu a Portless si mohli odškrtnout splněný úkol.

Prostory karlínského Fora nebyly napěchovány do posledního dýchatelného místečka, každý se mohl přesunout na pozici, která mu přišla pro následnou show nejpříhodnější. Netvořily se ani fronty na občerstvení a ukáznění fanoušci striktně dodržovali zákaz kouření. Očekávání hlavních hvězd večera se neslo v klidném duchu.

Kosheen
© Markéta Bínová
Před desátou se mohlo začít. Na notové stojany svítily lampičky, místa pro orchestr umístěná v čele stage se začala společně s příchodem hudebníků barvit do fialova. Bohemian Symphony Orchestra Prague již vystupovali po boku velkých jmen jako Nazareth, Deep Purple nebo Primal Fear a po vstupní písničce bylo jasné, že jsou i tentokrát skvěle připraveni. Publikum smyčcové intro přivítalo bouřlivým potleskem.

Ještě většího aplausu se dostalo hlavním hvězdám večera a v první řadě zpěvačce Sian Evans. A zaslouženě. Společně s orchestrem opanovala první půlhodinku, jež se stala obrovsky atmosferickým zážitkem. Skladby z desek "Resist" a "Kokopelli", kterým někdy k melodické lince zpěvu chybělo něco navíc, se mávnutím kouzelného proutku dirigenta BSOP proměnily v pohádku. Vzrušení a napětí z poslechu se nestalo davovou extází, slečny, chystající se na velkou taneční akci, byly zprvu možná trochu zklamané, nicméně hloubka tohoto zážitku jistě dočasné nevybouření utlumila.

Kosheen
© Markéta Bínová
Dle očekávání orchestr opustil pódium přibližně po čtyřiceti minutách, aby se nabídl prostor i pro tanečnější písně. Kosheen se soustředili na svou drum and bassovou část repertoáru a právě důkladné reprodukované hluboké tóny navazovaly až pocit zemětřesení. Nejvýraznější stopu zanechala "Slip and Slide (Suicide)", ale slyšet byly skladby napříč celou tvorbou kapely. Obdivuhodný a bezchybný výkon nepředvedla jen zpěvačka Sian, od níž by se měli předchozí frontmani naučit způsob komunikace s publikem, ale i matador za bicími s punkovým účesem Mitch Glover, jehož strojové tempo podporovalo celý běh tanečního setu.

Pokud bych měl celé show něco vyčíst, bude to způsob, jakým měla gradovat. Posluchači působili spokojeně, ale opravdové nadšení se zdálo být ospalé. Nápad s orchestrem se úžasně povedl, ale po odchodu smyčců působilo vše trochu chudším dojmem a publikum se do extáze dostávalo těžce.

Kosheen
© Markéta Bínová
V samotném závěru zazněly megahity "Catch" a "Hide U" a na dvě písně se vrátili BSOP. Nastalá fáze přídavků už neměla dostatečný náboj a lidé se pomalu začali trousit ven, plní dojmů, ale trochu vlažní.

Kosheen, Bohemian Symphony Orchestra Prague a jejich poprvé. Rande s holkou, která má šmrnc, ale musí si ujasnit, jestli chce být přemýšlivá, nebo divoká. Potenciál v obou disciplínách? Vysoký!


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY