Ještě dávno před letošním
U2geddonem, konkrétně loni 13. prosince, to byla
Beyoncé, o kom se mluvilo. Tehdy totiž bez jakéhokoliv náznaku a varování vyšla její eponymní, ještě ke všemu
vizuální deska. Akt, skromně přezdívaný jako
beyoncégeddon, se nyní rozhodli prozkoumat vědci a vědkyně z Harvard Business School.
Tým ve složení Lincoln Filene, Anita Elberse a Stacie Smith se pokusil nahlédnout na nečekanou evaluaci alba z nejrůznějších obchodnických a obchodních úhlů pohledu. Výsledky svého bádání zveřejní ve studii, kterou by měli společnými silami vydat příští týden, tedy po 5. říjnu.
"[Beyoncé] je momentálně jasně jedním z nejvlivnějších lidí v hudebním průmyslu... takže porozumět operacím, které se dějí za takto vlivnou osobou, je vždycky velmi zajímavé," poodhalila motivy studie Elberse.
V práci si ona a její kolegové a kolegyně všímají aspektů tajemství s partnery akce Applem, Facebookem a Instagramem, následného uraženého odmítnutí obchodních řetězců Target a Amazon zařadit
"Beyoncé" do svých regálů, ale třeba i faktu, že i přes tento postoj dvou významných hráčů na trhu s hudebními nosiči deska zaznamenala obrovský prodejní úspěch se 600 000 prodanými kusy během prvních tří dnů distribuce.