Když před časem Kryštof Michal a spol. oznámili odchod ze Support Lesbiens a založení kapely Portless, asi nikdo nečekal, že poslední zbylý člen Supportů Hynek Toman formaci oživí s novými členy. Ale stalo se tak a jejich deska "Leave A Message" dopadla více než dobře.
7/10
Support Lesbiens - Leave A Message
Skladby: Intro, Pray for Tomorrow, Drive, The City, Criminal, Love Is Nonsense, Keep On Moving, Mr. Zero, Muse, Night Romance, Changes
Vydáno: 28.10.2013
Celkový čas: 37:31
Vydavatel: Vis-A-Vis Production
I když jsme se i na musicserveru rozkolem v
Support Lesbiens zabývali poměrně důkladně v rozhovorech s oběma stranami (rozhovor s
Hynkem Tomanem / rozhovor s
Kryštofem Michalem), dovnitř hlav jim nikdo nevidí a navíc i z rozchodu může občas vzejít mnoho dobrého. A tak se stalo i v tomto případě.
Portless vydali vydařenou desku
"New Ride", noví Supporti si pak s "Leave A Message" ostudu taky neudělali. Spíše se pořádně nadechli a ukázali, že je s nimi třeba počítat, i když se u nich jinak změnilo téměř vše.
Jisté je, že pokud jste měli rádi charakteristický zvuk starých Support Lesbiens, musíte hrábnout po desce
odpadlíků, kteří jsou skutečnými pokračovateli. Nová verze kapely zní totiž úplně jinak, naštěstí hlavně čerstvě a energicky. Hodně za to samozřejmě může skvělý Czenda Urbánek za mikrofonem (původně z
Post-It), který se sice občas trochu pere s angličtinou (ne víc, než kterýkoli český zpěvák), ale svým živelným projevem to vždy nakonec uhraje. "Leave A Message" je také mnohem tvrdší, kytarovější a méně elektronické album, než by se dalo čekat, a člověk neznalý okolností by si pravděpodobně netipl, že se jedná o novou kolekci zrovna Supportů.
I když by určitě nevadilo, kdyby kapela měla na společné sehrání a poskládání písniček více času, i tak se jim podařilo dát dohromady slušnou řádku povedených skladeb. Odpálí to hned přímočarou politickou "Pray For Tomorrow" s dětským sborem, kde jen zamrzí, že v intru k ní je právě onen sbor slyšitelně mimo rytmus. To se asi nestihlo doladit... Podobných vypalovaček je na desce hned několik - "Keep On Moving" či "Criminal" budiž příkladem těch nejlepších. Formaci se ale také povedlo napsat velký potenciální hit, který se zcela vyrovná těm nejlepším kouskům z jejich minulosti, "The City" je prostě skvělou ukázkou rádiové přítulnosti s výtečnou gradací písničky k refrénu. Jen se holt nedostala k těm pravým rádiovým uším, i to je negativním důsledkem toho, když si kapela desku vydá sama bez vydavatelství.
Nebylo samozřejmě zapomenuto ani na pomalejší kousky, které zastupují baladická "Love Is Nonsense" (je uvozená sympatickou akustickou kytarou) či valivá "Drive", v níž je Czendův hlas pořádně zefektován. Nejslabším článkem pak je zcela určitě závěrečná "Changes", kterou obnovená kapela nahrála jako vůbec první, aby dala vědět, že Support Lesbiens pokračují dál. Vyloženým krokem vedle je pak "Mr. Zero", která kytarovým riffem a celkovým zvukem tak strašně připomíná "Get Lucky"
Daft Punk, až už je to daleko za hranicí inspirace. Škoda toho.
Nová verze
Support Lesbiens si na "Leave A Message" našla zcela nový zvuk a ve svých členech obsahuje výtečný skladatelský potenciál, který nás pravděpodobně na dalších deskách ještě dokáže příjemně překvapit. Až další nahrávka nebude vznikat pod takovým tlakem a ve spěchu, může dopadnout ještě mnohem lépe. Jisté je, že nový start se Hynkovi Tomanovi a spol. podařil.