Britské dívčí kvarteto Savages se u nás poprvé představilo před necelým rokem v roli předkapely legendárních Portishead. Po úspěšné premiéře se nyní děvčata s debutovým albem "Silence Yourself" sebrala a přijela zahrát přímo na vlastní pěst. A bylo to opravdu divoké!
Live: Savages
místo: Rock Café, Praha
datum: 28. února 2014
support: A Dead Forest Index
setlist: Shut Up, Flying to Berlin, City's Full, I Am Here, I Need Something New, Strife, Waiting for a Sign, She Will, Husbands, No Face, Hit Me, Fuckers
© facebook.com/savagestheband Jak vhodně zakončit únor? Ze všech možností mi nejlépe vycházel koncert britských divošek
Savages, který se uskutečnil v pražském klubu Rock Café. Před necelým rokem se předvedly už na koncertu
Portishead, což bylo v době, kdy zrovna vyšel jejich post-punkový debut "Silence Yourself" a teprve se o nich začalo mluvit. Deska proběhla řadou médií, pělo se na ni spoustu chvály, dokonce se nevyhnula srovnání s legendami
Joy Division. Savages nahrály dobrou nahrávku, vyextrahovaly z post-punku minulých let to nejlepší a správně to smíchaly. A teď nemluvím jen o hudbě, ale také stylizaci (černobílá je tak sexy) a videoklipech. Velký hype je alespoň v tomhle směru oprávněný. Není tedy divu, že na jejich páteční koncert přišlo relativně dost lidí.
Holky do Prahy nepřijely samy, přitáhly s sebou dvojici introvertů, australskou kapelu
A Dead Forest Index, která se měla postarat o předehru. Hudebníků fušujících do indie rocku vidíme v dnešní době mnoho, o to těžší je zaujmout něčím neotřelým. Perkuse a kytara se zasloužily o temně minimalistický zvuk, zpěvák Adam Sherry překvapil příjemným vokálem, který do pochmurné hudby seděl. Ačkoli se ale A Dead Forest Index snažili sebevíc, ve výsledku spíš nudili, nevýrazné melodie splývaly napříč všemi skladbami a během celého půlhodinového vystoupení chyběl nějaký zapamatovatelný moment.
© facebook.com/savagestheband Po třicetiminutové přípravě pódia nastoupila stylově oblečená dívčí čtyřka Savages před natěšené fanoušky, chopila se svých hudebních nástrojů a odstartovala hodinový set. Celkem zdařilé ozvučení ze začátku lehce haprovalo vinou příliš zeslabeného mikrofonu, otevírací song "Shut Up" tak přišel o patřičnou naléhavost, kterou známe z desky. Zvukař to naštěstí po dvou písničkách vyřešil. Ze zpěvačky Jehnny Beth, oblečené v bílé košili, s červenými lodičkami na nohách a krátkým sestřihem, vyzařovalo neuvěřitelné charisma. Fay Milton si hru na bicí opravdu užívala a bylo vidět, že do svého výkonu dává skutečně maximum. Baskytaristka Ayse Hassan odehrála téměř celý koncert se zavřenýma očima, skoro jako by byla celou dobu v transu. A konečně na závěr: Gemmy Thompson se svou kytarou předváděla skvělé kousky.
© facebook.com/savagestheband Vystoupení se dočkalo svého vrcholu přesně v polovině, kdy se Savages pustily do svých nejsvižnějších písní. Byla to opravdová smršť. Odstartovala ji singlovka "She Will", kterou následně vystřídala snad nejlepší skladba z desky,
"Husbands", s neskutečnou gradací. Fanoušci byli ve varu, zpívali společně s kapelou texty, někteří neváhali a zapogovali si. Zvolnění přišlo až úplným závěrem při posledním songu "Fuckers", kdy si rozjařené divošky pohrávaly s nekonečně dlouhou předehrou na baskytaru, během níž zpěvačka promlouvala k publiku.
Páteční večer strávený po boku britských holek v pražském Rock Café nezklamal, jen škoda, že skončil tak brzy. Savages totiž zní naživo ještě lépe než na desce.