Situace kolem Ivety Bartošové se nadále komplikuje

09.07.2013 16:15 - Milan Menčík | foto: facebook interpreta

Iveta Bartošová
© facebook.com/bartosovaiveta
Iveta Bartošová je nadále na útěku a stále nikdo nedokáže říci, kde a v jakém stavu se vlastně nachází. Ze svého domu v Uhříněvsi odešla už ve středu. Do nezáviděníhodné situace ji dopomohli se dostat dva pánové z milostného trojúhelníku, totiž přítel Josef Rychtář a ctitel Zdeněk Macura.

Bartošová už dříve zavolala na Macuru několikrát policii. Ten se bránil tvrzeními, že Rychtář zpěvačku bije. I nyní, kdy zpěvačku odvezl na zatím neznámé místo, se o tyto argumenty opírá.

"Když už nepomohla ani policie, tak se Iveta obrátila na mě a já jsem ji odvezl. Má různá zranění na hlavě. V této republice se bojí doktorů, má z těchto věcí fóbii a tak si přála odjet pryč," citoval Macuru server iDNES.cz. Rychtářovy násilnické sklony jsou známé. Už v květnu ho soud uznal vinným za ublížení na zdraví exmanželky Dariny Nové, která po jeho ataku zůstala v bezvědomí. Dostal desetiměsíční podmínku s ročním odkladem a své exmanželce musí zaplatit i odškodné.

Aktuální informace mnoho světla do celého případu nepřinesly. Podle policie vše nasvědčuje tomu, že je Macura s Bartošovou na dovolené v Itálii. Proto ho vyzvala, aby se dostavil na nejbližší policejní služebnu, a poté, co bude potvrzeno, že je interpretka v pořádku, bude odvoláno pátrání. Bartošová se v průběhu nedělního telefonátu dokázala Rychtářovi pouze přiznat, že ji Macura někde drží. Rychtář vypověděl, že v průběhu celého rozhovoru nesrozumitelně mumlala a má strach, že jeho přítelkyně je v ještě horším stavu, než když odjížděla.

Iveta Bartošová
© archiv Zdeňka Macury
Macura již není mezi hledanými, na rozdíl od zpěvačky. Na svém Facebooku zveřejnil fotku bezvládného těla Bartošové, kterak leží na jedné z italských pláží. Zároveň i on podal trestní oznámení na Rychtáře z důvodu nebezpečného pronásledování. Podle něj Rychtář partnerku psychicky vydírá. Dovoluje si také kritizovat bezpečnostní složky za to, že adekvátně nezasáhly při domácím násilí, které podle něj měl Rychtář na Bartošové provádět.

"Dále tímto žádám policejní ředitelství, aby učinilo účinné opatření a povinně zavedlo každý rok školení pro všechny pracovníky policie, aby si připomínali záludnosti trestního činu domácího násilí a nebezpečného pronásledování, že agresor dokáže dělat srdceryvné scény, kdy mu dokonce tečou slzy, on sám se staví do role oběti a obviňuje oběť, citově naléhá a mnoho dalších překvapivých znaků," napsal na svůj blog.

V novém století měla zpěvačka víc mužů než dobrých písniček. Vztah s Rychtářem začal poté, co přestala chodit s kontroverzním Italem Domenicem Martuccim. S ním si začala po rozvodu s Jiřím Pomejem. Nyní šestnáctiletého syna Artura má ovšem s Ladislavem Štaidlem, který je od roku 2011 v jeho trvalém opatrovnictví.

Sedmačtyřicetiletá rodačka z Čeladné se narodila jako jedno z dvojčat společně s o patnáct minut starší sestrou Ivanou. Na pěveckou dráhu se prodrala před třiceti lety, kdy uspěla na festivalu Mladá píseň Jihlava. Tam potkala Petra Sepéšiho a díky Jaromíru Vaštovi a Pavlu Vaculíkovi se tento pár dal dohromady. Mimo několika úspěšných singlů spolu natočili úspěšné album "Knoflíky lásky". Úspěchu desky se ale Sepéši nedožil, neboť zemřel po tragické srážce svého osobního automobilu s vlakem ve Františkových lázních.

Bartošová dlouho bez zpěvu nevydržela a nastoupila do skupiny Balet, kterou založil bývalý bubeník Olympicu Petr Hejduk s Jindřichem Malíkem. Ani v této kapele se ale příliš neohřála a brzy ji v ní nahradila Blanka Šrůmová, známá z pozdějšího působení v kapele Tichá dohoda. Ze spolupráce Bartošové s Baletem zůstal megahit "Hej, pane diskžokej". Poté už začala spolupracovat s Ladislavem Štaidlem a toto spojení jí přineslo patrně největší úspěchy v kariéře. Svá sólová alba prodávala po statisících a vypadával z nich jeden hit za druhým. "Blízko nás", "Dva roky prázdnin", "Dej mi ruku", "Tichá píseň", to je jen zlomek hitů, které tenkrát natočila. V devadesátých letech už jejich množství nebylo ani zdaleka tak velké. Zahrála si v hlavní roli Soukupovy "Svatby upírů", dostávala role v muzikálech a ještě jednou v roce 1998 zbořila hitparády a žebříčky prodejnosti albem "Ve jménu lásky", na kterém se nacházel Svobodův megahit "Tři oříšky pro Popelku".

V novém tisíciletí již její hudební aktivity vůbec nestojí za zmínku, proto plní stránky novin spíše svými peripetiemi s muži a také dalšími osobními problémy. Několikrát byla hospitalizována a za naprostou většinou problémů lze vidět alkohol a také nadměrné užívání antidepresiv. Naposledy v loňském roce na její triumfální návrat vsadila dnes již zaniklá TV Pětka. Jak to nakonec dopadlo, víme všichni. Televizní reality show, která nechtěně působila jako komedie, a také neuskutečněný megakoncert v Lucerně, to byly dva poslední pádné důkazy, že zpěvačku čeká těžká cesta zpátky jak do normálního života, tak na pěveckou dráhu.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY