Myslíte, že by dnes na pódiích mohla uspět culíkatá blondýnka s image nepolíbené světice? Asi dost těžko, hudební trendy na ženské frontě se stále mění a co platilo před pěti lety, může být dnes až děsivě pasé. Představujeme mantru, kterou se musíte řídit, pokud chcete mít alespoň teoretickou šanci k úspěchu.
Jak musíte vypadat? Nejlépe jako když jste právě přilétli z Marsu |
© facebook interpreta Uvědomělá popová hvězda musí za všech okolností jednoznačně následovat jedno pravidlo: vypadat jako kdyby právě dorazila ze vzdálené galaxie. V době, kdy se na internetu rozebírá každý kus oblečení i té nejpodřadnější kvazicelebrity, si žádná pěvule zkrátka nesmí dovolit vypadat podřadně, nevýrazně, zkrátka
konvenčně.
V současnosti se proto stalo normou přijít do společnosti se satelitem na hlavě, v podprsence, která stříká šlehačku, a na plné čáře zvítězíte, když si z vašich šatů budou moci kolemjdoucí ukrojit pořádnou flákotu. Přebornicemi v tomto ohledu jsou jednoznačně
Lady Gaga,
Katy Perry nebo třeba
Nicki Minaj. Ta zásadně máčí veškeré části svého těla a ošacení v neonu a obléká ty nejdivočejší outfity od návrhářů, jejichž největší inspirací jsou psychotropní látky.
© facebook interpreta
Lady Gaga vysílá tajemné signály, Beyoncé nechává jen malý prostor pro představivost, zatímco s Katy Perry se točí celý svět.
© facebook interpreta
Nicki Minaj alá pudl, Madonna s přibývajícím věkem odhaluje více a více a Rihanna má kořeny v barbiturátu. Tedy Barbadosu.
Jak si zajistit obří výdělky? Mobilizujte svou internetovou armádu! |
© facebook interpreta Rozvoj sociálních sítí ovlivnil snad každé odvětví obchodu, hudební průmysl nevyjímaje. Hvězdy a hvězdičky nikdy neměly tak snadnou a skutečně přímou cestu ke svým fanouškům. Twitter a především Facebook dokážou shromáždit až desítky milionů následovníků na jednom místě, a každá podnikavá krákora tak může nekonečným zástupům povědět o sebemenším detailu svého
uměleckého života.
A když už cílí do svých řad, musí si své obdivovatele řádně pojmenovat. Své nelítostné boje v diskuzích tak nesvádějí fanoušci Britney Spears a Lady Gaga, ale
Britney army a
little monsters neboli Britney armáda a malé příšerky. Matka roku 2006 si nemohla pro své agresivní ovečky vybrat lepší označení, virtuální útočení jim totiž jde na výbornou.
© lucyvegas.com
Některé názvy pro davy obdivovatelů jsou však ještě divočejší - britská dívčí skupina
Little Mix má své malé
mixéry (mixers), zatímco
Justin Bieber mluví ke svým
Běřícím (Bieber + věřící = Belieber). Rihanna také není žádná troškařka, a má hned celé námořnictvo (Rihanna navy). Inu, někam všichni ti chlapci a děvčata v pestrobarevném oblečení patřit musí. Kam až přehnané fanouškovství vede, nám všem předvedl
Chris Crocker (
"Leave Britney alone!"), ale to už je kapitola sama pro sebe...
Základní prvek choreografie? Kopulační pohyby |
© facebook interpreta Pryč jsou doby, kdy se děvčata v klipech nakrúcala jako Moravanky ve stejnokrojích na místních slavnostech piva. Momentálně nejvíce frčí, když divákům předvedou scénku, za kterou by se nemusela stydět kdejaká pornohvězda. Jasně, není to žádná novinka -
Madonna si svá intimní místa ráda veřejně hladí už od osmdesátých let (pravdou zůstává, že s pěti křížky na krku už to začíná být čím dál více...
neestetické), ale snad nikdy nebyl útok na nejnižší lidské pudy tak masivní.
Své o tom ví i
Lady Gaga, která si v klipu k
"Alejandro" užívá také dost explicitně. Na erotickém napětí bylo ostatně založeno i celé ruské duo
Tatu, kterému (naoko) lesbické hrátky prodaly miliony desek. Odhalené maso ve svůj prospěch využívá i
Miley Cyrus, která jako součást nové image přidala ještě akrobacii s jazykem. Olizovat
v klipu kladivo? Miley to má zkrátka ráda tvrdě.
Sex zkrátka už jen nešokuje, ale dnes je to hlavní tahoun průmyslu. V poslední době videoklipy a živá vystoupení posouvají tuto skutečnost do stále větších extrémů: třeba taková
Ke$ha na svém posledním turné nechala po pódiu běhat obří penis. Do oblečku prý nechává nasoukat i svůj tým v momentech, kdy se potřebuje odreagovat. To už ale nejspíš překvapí málokoho. Další posunutí hranic představují nepopově-popoví
Sigur Rós, na jejichž klip k "Fjögur píanó" jsou veškerá slova krátká.
Jak to vše vyvážit? Korpulentními dámami |
© facebook interpreta Vesmír by se nejspíše rozlomil vejpůl, kdyby se v popovém světě někdo nepokusil vybalancovat pluk intergalaktických zpívajících pornohereček jejich protiváhou (doslova). Do této kategorie spadají interpretky, které si příliš nelámou hlavu s deky navíc, jejich styl oblékání jim umožňuje být v neustálé pohřební pohotovosti a k radosti posluchačů se zajímají především o to, co dříve bývalo v této branží nejpodstatnější - o hudbu.
Dvě
největší představitelky popového odboje jsou v současnosti
Adele a
Emeli Sandé.
Liam Gallagher, britský Tomio Okamura, který se neváhá
fundovaně vyjádřit k jakékoliv problematice, sice jejich retro-soulovou tvorbu označil za
"zku****ou hudbu pro důchodkyně", ale prošedivělých, ploužáky milujících a za hudbu platících babiček je zřejmě dost - vždyť
Adele se svou albovou dvojkou "21" zlomila snad každý myslitelný rekord a deska byla dva roky po sobě nejprodávanějším hudebním počinem planety.
Eat that, Liam! Jelikož se teď korpulentní majitelka velehlasu věnuje spíše své nově narozené ratolesti, žezlo po ní převzala zpívající (skoro)doktorka Sandé a ovací si užívá taktéž vrchovatou měrou.
Kam až to vše dojde? Do (neo)normálu |
© facebook interpreta
Nic nemůže trvat věčně - hudební fanoušky už se pomalu omrzelo ustavičně sjíždět bakelitovou vlnu znásilněného devadesátkového eurodisca, a tak se pomalu vrací doba, kdy se milovníci popu obrací k interpretům, kteří umí s hudebními nástroji nejen zapózovat, ale také na ně skládat vlastní hudbu. A to se nutně nemusí vylučovat s použitím opodstatněné elektroniky.
Z tohoto důvodu si šlehačku z dortu obliby právě slízává
holka od vedle Ellie Goulding nebo královna melancholie
Lana Del Rey. Zrovna tyto zpěvačky (a mnohé jim podobné) se vrátily k popu s kořeny zapuštěnými v netáborákovém písničkářství, které bylo tak
cool v devadesátých letech.
Obloukem se tedy pop vrátil na trať, ze které tak teatrálně s příchodem nultých let sjel. Vliv dosavadního směřování však zcela potlačen být nemůže, a tak už dnes (a ani nikdy v budoucnosti) nebude moci fungovat prostý model
Alanis Morissette nebo
Natalie Imbruglie, od kterých jsme tak snadno přijímaly jejich srdceboly začátkem tohoto milénia. Nová doba si žádá nové hrdinky. Nechme se proto překvapit, co (a koho) dalšího nám pop nadělí v dalších letech.