Odešli od labelu a tvoří si po svém. Blink-182 vkročili v čase předvánočním do nové etapy pětipísňovým albem "Dogs Eating Dogs". Dobrá zpráva je, že nejde o průšvih. To je ale trochu málo na kapelu podobného formátu. Atmosféře kolem aktuálního EP uškodilo mimo jiné velkohubé prohlášení bubeníka Barkera.
To nejlepší z Blink-182 teprve přijde, další nahrávka bude vzrušující!
Travis Barker na konci léta prorokoval své kapele do budoucna velké věci.
Blink-182, kteří svůj hudební comeback stvrdili v roce 2011 albem
"Neighborhoods", nicméně později oznámili, že pro fanoušky připravují na vánoční čas "pouze" nové EP. A začalo být docela zřejmé, že tady se vrcholné momenty kariéry známých amerických pop-punkáčů budou hledat jen stěží. Jednoduše proto, že na krátkém materiálu, který dostal název "Dogs Eating Dogs", k nim nebude prostor. Dnes už navíc slyšíme, že té minimální, devatenáctiminutové stopáže kapela ani nedokázala naplno využít.
Zářnou formu si Blink-182 sami od sebe možná slibovali okamžitě. A do jisté míry by tuhle úvahu šlo pochopit. Po rozvázání smlouvy s vydavatelstvím si jedou na vlastní triko, což by se zdálo jako stav maximálně vyhovující muzikantům věkem protřelým a finančně zaopatřeným. Zatím to ale vypadá, že nastolení DIY způsobu fungování bylo spíš líbivé gesto vůči fanouškům, kteří po něm poslední dobou volali. Ti se teď právem můžou cítit zklamaní. Výraznější autorskou volnost, která by se tak nějak z principu očekávala, totiž napříč celým EP vycítí pouze ze svátečně laděné skladby "Boxing Day".
Zatím ale netřeba házet flintu do kalifornských žitných polí. Víc o tomto zásadním kroku v kariéře skupiny, kterou
tunelářská elita mezi českými promotéry nejednou použila jako svou hlavní zbraň v cíleném útoku na důvěru a peněženky tuzemských příznivců rockové hudby, napoví až delší časový horizont a hlavně nejbližší dlouhohrající produkt.
"Dogs Eating Dogs" má zásadní problém v tom, že coby celek nepůsobí jako hudba Blink-182, ale jako kompilace písní projektů, jimiž si členové kapely prošli. Můžeme argumentovat tím, že titulní song je jak vystřižený z "When Your Heart Stops Beating" od
+44 nebo že "Disaster" je už od svého intra jednoznačně DeLongovým dítkem. V "Pretty Little Girl" si zase své odvede raper
Yelawolf, přítel a kolega Barkera. Ve finále to proto vypadá, jako by všichni tři skládali na dálku, což bylo kapele vyčteno při nahrávání "Neighborhoods".
Hnacím motorem EP je proto trochu paradoxně nejpomalejší "Boxing Day", která ukazuje něco nového, co tu dřív od
Blink-182 nebylo. Folkem načichlá písnička postavená na mile vlezlé melodii akustické kytary je na "Dogs Eating Dogs" výjimečným počinem. Slova kritiků z Alternative Press o tom, že všechny skladby
ípíčka jsou minimálně stejně silné, ne-li silnější než cokoli z "Neighborhoods", si snad dokážu vysvětlit jen tím, že server se chtěl kapele revanšovat za možnost exkluzivního streamu "Boxing Day". Takhle to totiž opravdu není. Proto dál čekejme, že to nejlepší z Blink-182 teprve přijde.