"Born This Way" od Lady Gaga není jen jedno z nejprodávanějších letošních alb, ale i studnice mnoha výrazných melodií a tanečního materiálu. Zremixovat ho, by mohl být dobrý nápad, říkáte si. Byl by, kdyby se k mixážním pultům nepostavili hrobníci s lopatami. "The Remix" totiž pohřbili dokonale.
3/10
Lady Gaga - Born This Way: The Remix
Skladby: Born This Way (Zedd Remix), Judas (Goldfrapp Remix), The Edge Of Glory (Foster The People Remix), Yoü And I (Wild Beasts Remix), Marry The Night (The Weeknd & Ilangelo Remix), Black Jesus † Amen Fashion (Michael Woods Remix), Bloody Mary (The Horrors Remix), Scheiße (Guéna LG Remix), Americano (Gregori Klosman Remix), Electric Chapel (Two Door Cinema Club Remix), Yoü and I (Metronomy Remix), Judas (Hurts Remix), Born This Way (Twin Shadow Remix), The Edge Of Glory (Sultan & Ned Shepard Remix)
Vydáno: 21.11.2011
Celkový čas: 71:29
Vydavatel: Universal
Rok 2011 byl pro teatrální provokatérku
Lady Gaga více než úspěšný. Dlouho očekávaná třetí deska
"Born This Way" se stala komerčním trhákem a ze strany posluchačů a (možná) překvapivě i kritiků byla slyšet víceméně chvála. Předešlý počin "The Fame Monster" získal placku (ne)tanečních předělávek a opět tomu není jinak. Čtrnáctka remixérů různého založení dostala do rukou album přecpané hity,
dýdžejům se však podařilo je přes své mašinky procedit na nezáživnou kaši. Už zase.
Před rokem a půl totiž vyšel první hrůzostrašný vzorkovník unylých remixů s neobjevným názvem
"The Remix" a tvůrci toho druhého se vůbec nepoučili. Základním problémem je, že se pánům od mašinek ve většině případů podařilo úspěšně usmrtit popovou esenci původních tracků. Zmizela veškerá melodičnost, hitovost a líbivost, která dělá pop popem. Tyto prvky byly nahrazeny posmutnělými beaty, které by se hodily leda jako podklad pro scénu s pohřbem mimozemšťanů v seriálu "Star Trek". Například mysterióznost "Bloody Mary" sice zůstala, ale
The Horrors ji transformovali tak nudným způsobem, že při poslechu nejspíše usnete.
Velká část remixů plyne pomaleji než pomalu a přepálená stopáž celému zážitku zabije poslední hřebíček do rakve. Kterak se jinak výborným
Goldfrapp podařilo udělat z "Judas" rozplizlý umíráček na téměř pět minut, je mi stále záhadou. Gaga to chtěla asi temné. A špinavé. To také dostala, jenže se plíživým tempem překulila až za hranice normální poslouchatelnosti. Na albu není prakticky jediný song, na který by se vám mohlo chtít tancovat (pokud tedy nejste zombie s morbidním hudebním vkusem). Hrana zazvonila i živelné "Yoü And I",
Metronomy ji zpomalili natolik, že máte pocit, že se zastavil čas a celý svět okolo vás.
Jediný remix, který má šanci zaujmout, je ten od
Hurts k "Judas". Je sice také pomalý a špinavý, ale zároveň je i dostatečně osobitý, takže máte reálnou chuť dát si ho znova. Pokud jste při poslechu neupadli do mdlob a celou placku sjeli až do konce, pravděpodobně to bude jediný kousek, který si zapamatujete. Zbytek je neškodný, unylý a zcela zbytečný. Zbývá dodat jediné - jak by řekl mistr smrtí nasáklé poezie Edgar Allan Poe -
nevermore.