Ohlédnutí za vlastními vzpomínkami

23.09.2011 15:00 - Dan Hájek | foto: facebook interpreta

Jsou interpreti, u nichž pouhá představa vydání alba coververzí vyvolá zděšení. Existují však výjimky potvrzující toto pravidlo, jednou z nich je i Kim Wilde. "Snapshots" dopadlo dobře, nejenom díky výtečnému výběru písniček, ale i díky povedeným aranžím a nasazení samotné zpěvačky.
7/10

Kim Wilde - Snapshots

Skladby: It's Alright, In Between Days, About You Now, Sleeping Satellite, To France, A Little Respect, Remember Me, Anyone Who Had A Heart, Wonderful Life, They Don't Know About Us, Beautiful Ones, Just What I Needed, Ever Fallen In Love (With Someone), Kooks (duet With Hal Fowler)
Vydáno: 26.08.2011 (Německo)
Celkový čas: 51:29
Žánr: pop
Vydavatel: Sony Music
Od comebacku Kim Wilde je "Snapshots" třetím zásekem v její diskografii, celkově už však dvanáctý. Přesto drží jeden neočekávaný primát, troufla si totiž na desku přepracovaných písniček. Není to však žádná odfláknutá práce, přestože vychází už rok po minulém albu "Come Out And Play". Velmi osobní selekce a důkladná příprava v sehraném tandemu s jejím bratrem Rickym má prostě své kouzlo. "Snapshots" tak od prvních momentů funguje (až na pár skoro okatých juchaček) a nemusí si hrát na něco jiného, než že to je vkusné popové album.

Výběr skladeb probíhal napříč velkým časovým rozpětím jejich vzniku a některé položky dokážou až zaskočit. Do této kategorie patří singlová double A návnada "It's Alright" (East 17) a "Sleeping Satellite" (Tasmin Archer) nebo Blackova balada "Wonderful Life" (neplést s hitem Hurts). Maggie Reilly může tiše závidět, co sehraná dvojice Kim a Ricky udělala s klasikou Mike Oldfielda "To France" - přibyla zde nová vokální linka, která hravě odsune do stínu všechny její vlastní coververze (těch má Maggie na svých sólovkách hned několik). Suede mohou být zase pyšní, jak skvěle napsali "Beautiful Ones" - Kim Wilde v ní přímo září.

Je tu však i několik ALE, která velké natěšení drobet kazí. "In Between Days" The Cure je sama o sobě vypalovačka, přesto až přehnaně diskofilní úprava na "Snapshots" ji zcela kazí renomé a slova z úst Kim nejsou natolik uvěřitelná jako od Roberta Smitha. V podobném duchu nefungují "Kooks" Davida Bowieho, ta je naštěstí umístěna v úplném závěru coby duet s Halem Fowlerem. "A Little Respect" Erasure měla být zcela jasná tutovka, která se též povede, ale čím více ji poslouchám, přijde mi, že Andy Bell jí přeci jen dává větší šmrnc. Nejsou to však žádné velké katastrofy, které by odpuzovaly od poslechu.

"Snapshots" je soudržný celek a Kim Wilde zkoušku ohněm zvládla s hlavou vzhůru; pro někoho to může být až skoro léčba šokem. Ale i takový dokáže být svět vlastních vzpomínek, které Kim zhmotnila a na cédéčko jich dala tak akorát (nadšenci se mohou poohlédnout po edicích s bonusy, mezi nimi jsou "Forever Young" (Alphaville) nebo "I'll Stand by You" (The Pretenders)).

Administrátor jejího kanálu na YouTube.com je stále skálopevně přesvědčen, že embed je k ničemu, musíte si tedy bohužel klipy prohlédnout až po kliknutí na odkazy - "It's Alright" / "Sleeping Satellite".


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY