Severní vítr je krutý melancholik

16.09.2011 09:00 - Petr Balada | foto: facebook interpreta

Vydal první desku a nic. Vydal druhou a chytl se doma v Dánsku. Na následné akustické EP ulovil smlouvu se Sony Music. Přebrnkal "You're Not Alone" od Olive a zaznamenaly ho statisíce fanoušků po Evropě. Kariéra sedmadvacetiletého Madse Langera nabrala na obrátkách. Jak dlouho jí to vydrží?
5/10

Mads Langer - Behold

Skladby: I'm Leaving, The River Has Run Wild, Riding Elevators, Microscope, Fact-Fiction, Drunken Butterfly, You're Not Alone, Remains Of You, Last Flower, Rearranged, I Love You, Death Has Fallen In Love
Vydáno: 09.05.2011
Celkový čas: 49:06
Vydavatel: Sony Music
Melancholických týpků s kytarou a se srdečními problémy běhá po ulicích stále dost. Alespoň se to tak jeví z pohledu vydavatelství, která nás podobnými maníky pravidelně zásobují. V čem je tedy Mads Langer jiný? Možná tím, že vedle kytary s sebou vláčí i klavír. Správná verze téhle otázky ale zní jinak. Je vůbec Mads Langer v něčem jiný? Album "Behold" dokazuje, že ani ne, když vedle nedostatku hudební originality trpí především nešťastně zvoleným producentským úmyslem.

Dokud si skladby drží komorní ráz a drží se kdesi na lince Jason Mraz - José González, dají se přežít. Většina z nich však sklouzne do velkých popových aranží. Interpretační projev Madse Langera se pak najednou posune k laciným boybandovským variacím a v exponovaných místech nezní zrovna příjemně ("The River Has Run Wild", "Fact-Fiction", "Remains Of You"). Možná byl kdysi nějakým podobným spolkem odmítnut. Každopádně ho však nelze označit za oběť, většinu skladeb si totiž napsal sám a navíc je uveden i jako spoluproducent celého alba.

V této souvislosti překvapí, že písničky byly nahrávány pod střídavým producentským dohledem v Kodani a Londýně, aniž by přitom jakýkoliv rozdíl posluchač zaznamenal. Proto je možné hovořit spíše o úmyslu, než o nahodilosti. "Behold" tím pádem zní sice celistvě, ale už po pár minutách zároveň únavně a nezajímavě.

Mads Langer se zkrátka tolik minut stopáže snaží příklonem k britskému zvuku vyhnout žánrové sféře přeceňovaného severského popu, až je jeho akustickou odnoží. Rodné Dánsko mu to žere. Většina Evropy se napásla předělávkou "You're Not Alone" a víc prozatím nepozřela. Ale ještě to může zkusit v Česku. Pro podobné rozervance tu máme pochopení.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY