Sunshine...
...lze postavit ke zdi českých nezávislých kapel se silným parfémem značky Britské ostrovy. Ač jsou z nich dnes už spíše pražské naplaveniny, vznikli v roce 1994 v Táboře. Kromě někdejšího baskytaristy Amáka však z tohoto města nikdo nepochází. Kay (zpěv) je ze Sezimova Ústí, Jirka (kytara) ze Strakonic, Dan (bicí) ze Soběslavi a Pavel "Tuzex" (baskytara) z Plzně. Sunshine za sebou mají nahrávání a koncertování téměř na všech kontinentech světa - hráli už v USA, v Anglii, Francii, Německu a podívali se dokonce i do Japonska.
Kay: Já bych to hlavně rád oddělil. Jedna věc je hudba, o které se píše. A na druhé straně jsou osobní věci. No a hodně lidí tuhle hranici nějak nerespektuje, a pak se stane, že vlivem nějakých svých představ tu hranici prostupují tam a zpátky a míchají hrušky s jabkama. Jedna věc je, když někdo píše o kapele, o desce, o koncertech, a druhá věc je, když do toho promítá nějaké svoje věci, které jsou osobní povahy. Na albu "Moonshower And Razorblades" z roku 2005 vám hostoval Tricky. Ten zahrál loni na festivalu Rock For People, v listopadu pak hrál v pražské Lucerně. Byli jste s ním v kontaktu na nějakého jeho návštěvě v Česku? Jirka: Nebyli. Myslím, že si nás ani nepamatuje, on je takový... takový prostě tricky. (smích) Myslím, že to jméno k němu dost sedí. Hlavně si myslím, že i kdybychom ho kontaktovali, když tu byl, se svou pozorností by si vůbec nevšiml, že tam jsme. V názvu vaší nové desky "Karmageddon" slyším "konec světa", ale i "osud". Co znamená pro vás, jak vznikl? Kay: Ten název je slovní hříčka, která nemá žádný extrémně hlubší význam. Je to tak trochu fór. Pamatuju si moment, kdy jsme byli s Jirkou a s naším producentem Dušanem Neuwerthem v Berlíně točit zpěvy a samozřejmě jsme se bavili o názvech tracků, protože to není nikdy dopředu dané, a bavili jsme se i o názvu desky. Měli jsme dva favority, z nichž jeden bylo nějaké dvojsloví plus spojka, druhé bylo právě Karmageddon. Nakonec jsme se rozhodli, že bude lepší, když to bude jedno slovo, bude to údernější, lépe to vypadá graficky. Pokud v tom někdo bude chtít hledat nějaké zásadní poselství, tak ho tam stejně bude hledat. Není to nic jiného, než spojení dvou slov, které spolu zdánlivě můžou souviset. V překladu to vlastně znamená osudový soudný den. Jak si ten den představujete? Kay: Nepředstavujeme. My nejsme moc filozofická kapela. (smích) Jak moc důležitá jsou pro vás slova písní? Kay: Vzhledem k tomu, že jsem hlavně muzikant, hudbu tak trochu upřednostňuju. Ale to neznamená, že jsou texty jenom nějaký doplňující element, který v písničce zaplácne nějakou díru. Hudba a slova spolu musí korespondovat, což se myslím snad daří.
Kay: Dostáváme nabídky od spousty lidí, že by s námi chtěli hrát, a jedna z těch nabídek byla právě i od NiceLanda. Řešíme to tak, že necháme pořadatele toho daného koncertu si vybrat, koho chtějí, aby s námi hrál. V hodně případech se stalo, že promotéři chtěli kombinaci NiceLand - Sunshine, takže se tomu ani nebráníme. S celou kapelou se známe poměrně dobře a dlouho, takže to není žádná lobby. Karle, zpěvy jsi točil v Berlíně. V čem se tamní studio liší od těch našich? Kay: V Berlíně jsme dělali už předchozí desku. Fajn je, že to není moc finančně nákladné, dá se tam v klidu i spát, takže jsme si vzali spacáky a byli jsme tam s přestávkami asi měsíc. V podstatě jsme v tom studiu bydleli. Podařilo se vytvořit atmosféru, která byla příznivá pro to, co jsme dělali, takže jsme se tam teď vrátili a v podstatě jsme zopakovali to, co se povedlo už při "MGKK".
Jirka: Důvodem, proč jsme točili na stejném místě, byla naše spolupráce s Philem Freebornem, který s námi dělal už na minulé desce a byl to takový náš supervizor. Navíc je to muzikant a zpěvák, takže album spoluprodukoval. Berlín je daleko od Prahy, takže nás vůbec nic nerozptylovalo. Kdybychom točili v Praze, tolik se nesoustředíme. Tam jsme dělali někdy i patnáct hodin denně, což byl důležitý důvod. Za těch deset dní, co jsme tam byli, jsme udělali hodně práce, takže jsme byli hodně produktivní.
Kay o Philu Freebornovi
Phil Freeborn má dlouholetou historii spojenou se Sunshine, je to Američan, který se přistěhoval do Tábora, kde se s námi skamarádil a pomáhal nám vlastně v úplných začátcích, dělal s námi naše první demo, první desku. Pak zmizel, cestoval po světě, aby se po několika letech znovu náhodně objevil zrovna ve chvíli, kdy jsme řešili "MGKK Telepathy".