My Dry Willow - VIP večírek pro fajnšmekry

26.07.2001 05:00 - Hynek Just | foto: facebook interpreta

Poslední pražský koncert budějovických MDW byl výjimečný hned z několika důvodů. Zde je jeho recenze.
MDW - Míra Čapek
© My Dry Willow
Českobudějovičáci MDW se do Prahy vydali v lehce nevhodný termín, což se bohužel (snad můžeme říct, že neprávem) podepsalo na nízké návštěvnosti koncertu. V naší metropoli nehráli už přes rok a poprvé se tu ukázali v nové sestavě (z původních MDW "přežil" pouze zpěvák, kytarista a motor skupiny Vladimír "Ota" Kaplan a bubeník Míra Čapek). Koncertní program je ke všemu obohacen o relativní novinku - album "Whisper In My Ear" z roku 2000 (přikládám, že čtvrté v historii kapely), takže důvodů, proč zajít do Vagónu, byla spousta. Snad kdyby zrovna nevrcholila okurková sezóna, sešlo by se nás víc.

MDW - Vláďa Kaplan
© My Dry Willow
"Jiskřivý hlas, snivý pohled, psychadelická masáž", bylo psáno v propagačních materiálech a není důvodu tuto definici MDW složitě opisovat. Na plantovský ječák Vládi Kaplana už upozorňoval leckdo a leckde, o schopnosti zahrát úderný šťavnatý rock'n'roll ("Mouse And House") vedle zasněné desetiminutové psychedelické smrště ("Vitamine Z"), případně tyto žánry kombinovat ještě s dřevním blues ("Pussy Cat"), nebo doorsovskou hammondkovskou lehkostí ("Holy Dance"), jsme se už také mohli dočíst vícekrát. Kapela hrála, třebaže pro pár desítek posluchačů, s profesionálním nasazením. Úvodní skladbou "Invisible Man" nasadila laťku energického a ostrého zvuku příjemně vysoko, v druhé části bezmála tříhodinového vystoupení se slušně zaplnil i miniparket před pódiem. Repertoár byl postaven zejména na předposlední desce "Food Of Soul", poslední výše zmiňované album samozřejmě nezůstalo pozadu. Přítomní diváci zjevně věděli, za čím do Vagónu ten večer míří, minimálně aplausy o jejich spřízněnosti s hudbou MDW vypovídaly. Co dodat? Kvalitní večírek podobný těm protekčním s limitovaným vstupem pro opravdové fajnšmekry.

P.S.: Předposlední dvě alba si v kompletních podobách můžete z oficiálních stránek kapely stáhnout zde

My Dry Willow, Vagón, Praha, 21.7.2001