Semifinálová část Česko Slovenské SuperStar se dostala opravdu do svého závěru a první byly na řadě holky, kterých zbylo v soutěži už jen osm. Měly tak naposled možnost ukázat, co v nich je, a zabojovat. Po pravdě, žádné velké překvapení se nekonalo, i když oproti minulému kolu se poměrně zlepšily.
Live: Česko Slovenská SuperStar II
kolo: 3. semifinále - holky
datum: 2. dubna 2011
Předchozí kolo
© superstar.tv
O úvod posledního holčičího semifinále se tentokrát postarala
Debbi s "Touch The Sun", která před pár týdny obdržela Anděla za skladbu roku. Dost často slýcháváme, že SuperStar české hudbě vedle
Anety Langerové nic nepřinesla. V případě téhle zpěvačky je snad vidět, že to až tak pravda není. Nicméně paradoxem je, že potvrzuje tu smutnou skutečnost, že ty nejzajímavější zpěvačky vypadávají velmi záhy a často ještě v semifinále, jako například
Naďa Válová nebo Magda Šalamounová z
Photolab.
Když jsem viděl, že si
Aneta Salačová vybrala "Without You" od britských Badfinger, říkal jsem si, že je snad nepoučitelná, a ono to platilo tak z poloviny (možná i trochu víc). Všechno by bylo super, kdyby tahle holka uměla udržet tón, jenže to ona nesvede. Přesto v téhle širokorozsahové písničce v některých fázích ukázala velmi zajímavou barvu i hlas, jenže hned záhy to opět naprosto zabila neposlouchatelným vytím. Možná kdyby se netlačila do verze
Mariah Carey, ale třeba do té, jak ji známe od Harryho Nilssona, dopadla by o něco lépe.
Třeba jako
Klaudie Pappová se "I Say Little Prayer"
Dionne Warwick. Jenže ta se mi minule díky její dravosti a energii líbila daleko víc, ačkoli ji porotci zkritizovali. Tentokrát to byla taková nuda, nuda, šeď, šeď - zkrátka průměr. A jediné, co mě z ní trochu vytrhovalo, ovšem bohužel v negativním slova smyslu, byla její výslovnost, respektive vůbec nesrozumitelné notování, které asi stejným způsobem iritovalo Paľa Haberu.
S
Gabrielou Gunčíkovou obvykle přichází velká kvalita a tentokrát i "Send Me An Angel"
Scorpions. Touto písničkou si reputaci rozhodně nepokazila. Její pilovitý hlas opět v těch pravých místech řezal a naopak dokázala v pravou chvíli přiměřeně ubrat. Její výkon byl perfektní - opět a já stejně jako Gabína Osvaldová už nevím, jak bych ji nejlíp vychválil. Jen doufám, že nedopadne stejně jako
Veronika Zaňková v první řadě, protože tu mi Gabriela hodně připomíná.
Bez mučení se přiznám, že "Búrku" Márie Čírové, po níž sáhla
Simona Fecková, jsem do sobotního večera vůbec neznal. To může být snad jediný podstatný kámen úrazu, zda osloví českou část publika, které ji dost možná taktéž slyšelo poprvé. Přesto se ale dá říct, že to byla asi o sto procent lepší volba než minulá
Aneta Langerová. Už jen ta slovenština jí šla přes zuby daleko lépe, ukázala svůj silný hlas s hutnou barvou a v téhle písničce mi dokonce nevadila ani jistá křečovitost. Když jsem si ji porovnal s originálem, pak i já souhlasím s
Helenou Zeťovou - Simona byla lepší nejen než Mária, ale i ostatní Slovenky.
Velmi záhy přišla na pódium i nejlepší z Češek, ačkoli
Alžběta Kolečkářová má v Gabriele Gunčíkové velmi vyrovnanou soupeřku. Bětka tentokrát sáhla do minulosti na "Jealous Guy"
Johna Lennona a stejně jako v případě její již zmiňované soupeřky, lze její zpěv a projev jen a jen chválit. Ačkoli v tom jejím projevu, nejspíš jen mně osobně, cosi překáželo. "Jealous Guy", respektive v jejím podání překřtěnou na "Jealous Girl", chápu jako vážnou písničku a to její uculování mi tam úplně nesedlo, ale na druhou stranu to respektuju - Alžběta je prostě taková - diblík.
Po těchto několika skvělých výkonech není divu, že opět a pořádně dostala naloženo
Celeste Buckingham, která si vybrala "Listen" od
Beyoncé. Porota ji kritizovala za to, že je na písničku příliš dětská a nedá tomu ten prožitek. Měla zcela jistě pravdu, ale nevím, zda je to tím, že na rozdíl od poroty nejsem na Beyoncé tak fixovaný, ale mně se její výkon vcelku líbil. Uznávám, technicky to bylo spíše průměrné, ale Celeste to dokázala kompenzovat výborným kontaktem s publikem i kamerou. Trošku mi připomíná Dominiku Starou, která před dvěma lety došla nakonec z holek nejdál.
V případě
Natashy Bedingfield a její "Soulmate", kterou si chtěla spravit reputaci
Alexandra Vokáliková, mě překvapil už úvodní komentář. Nemohu si pomoct, ale za nejúspěšnější písničky téhle anglické zpěvačky bych rozhodně považoval spíše "These Words" nebo "Unwritten", nicméně zpět k Alexandře. V jejím případě je to celkem jednoduché. I přes naprosto signifikantní barvu hlasu se nedá její zpěv poslouchat. Vadilo mi její frázování, anglická výslovnost i právě ona barva hlasu, což je hodně špatně. Těžko říct, zda by to spravila jiná písnička, ale obávám se, že těch, které by si sedly s jejím zvukem hlasu, moc nebude.
Ještě že na samotný závěr přišla na pódium společně s
Monikou Povýšilovou kvalita. Ta tentokrát zvolila
Whitney Houston a její "I Have Nothing" a předvedla velmi slušný výkon. To znamená ne tak skvělý jako v minulém kole, avšak stále takový, že by stačil na dvě třetiny soupeřek. Originál, ačkoli je to pomalá písnička, je daleko dynamičtější a ta dynamika v Moničině verzi bohužel citelně chyběla. A s tím zřejmě souvisela i další věc, že se tentokrát ne zcela sešla se skupinou. Přesto ale jsou to takové hnidopišské detaily, které by neměly zastínit fakt, že by tahle holka ve finále chybět neměla.
Doufám, že se naši slovenští čtenáři neurazí, ale v této druhé SuperStar se jejich reprezentantky nechávají těmi českými doslova válcovat a zdá se, že to budou mít ve finále hodně těžké, což nevrhá právě dobré světlo na porotu. Přesto pokud musím ukázat prstem na jednu zástupkyni z každého státu, pak je to jednoduché a od minule se nic nemění -
Alexandra Vokáliková a
Aneta Salačová.
Jak to viděl Honza Průša
Další kolo SuperStar byl jeden velký průser. Jak správně řekli někteří porotci, slyšet jsme mohli jen tři zajímavé výkony. Na pódiu hořely svíčky, což byl v případě většiny holek bez jiskry jediný náznak plamene či energie. A pořád a v tomto kole ještě víc platila obrovská disproporce mezi Češkami a Slovenkami, mně osobně se žádná(!) zpěvačka ze Slovenska dnes nelíbila.
Aneta Salačová se nelíbí porotě a vzhledem k silné konkurenci je nejslabším článkem české části zpěvaček. Přesto mě v každém dílu zaujala, a to pro své přirozené emoce a jiskru, i když platí pořád to, že musí ještě hodně pracovat na zpěvu.
Klaudiu Pappovou naprosto přesně charakterizoval Tomáš. Její vystoupení bylo neusazené a nevýrazné a chyběl tomu prvek jedinečnosti. Jedno z mnoha. Z moc mnoha. Bez jiskry, bez názoru, jak z maturitního plesu. Ještě že po ní přišla perfektní
Gábina Gunčíková, které také nemám co vytknout.
Nejméně se dnes shodneme na
Simoně Feckové. Podle mě to bylo stejné jako minule v případě písničky od
Anety Langerové. Simoně chyběly cit, něha, jemnost a ženskost a ani hlasově to nebylo zrovna ideální.
Alžběta Kolečkářová opět předvedla, že je úplně jiná liga než ostatní holky. Nejen že fantasticky zpívá, navíc je na pódiu tak přirozená a přesvědčivá! Emoce, hlas, cit. Věřím jí všechno. A navíc si vybrala nejhezčí písničku tohoto kola.
Velkým propadákem však byla
Celeste Buckingham. V úvodu se jí povedlo dát do skladby pěknou dramatičnost, ale pak se někde ztratila a zabloudila, takže to působilo hrozně rozpačitě. Gól do vlastní brány. Celeste má ale štěstí, protože ještě horší je
Alexandra Vokáliková. To je prostě velký průser a já nechápu, jak to že tam tahle holka zůstala tak dlouho. Ona totiž zpívat vůbec neumí. Naštěstí po ní následovala
Monika Povýšilová. Ona si sice vybírá písničky, které mě osobně nebaví, ale je tak dobrá, že patří mezi trojici nejlepších zpěvaček v soutěži.
Dnes se na označení nejslabších míst kola s Tomášem a věřím, že i s porotou, shodnu. Vypadnout by měly
Alexandra Vokáliková a
Aneta Salačová (i když ze Slovenek by to měly být všechny čtyři dívky). Myslím, že se ale můžeme dočkat ještě hodně nečekaného překvapení. V zemi, kde TýTý dostávají hudební mafiáni jako
Michal David, je totiž možné cokoliv.