© facebook interpreta
Miroslav Böhm - Dávám přednost Flojdům, Bowiemu a... MGMT (7/10)
Vztah k interpretovi: "Oracular Spectacular" pro mě bylo popové album roku. Poslech "Oracular Spectacular" mě dostával do stavů, které vyžadují detoxifikaci; marně pátrám v paměti, kdy naposledy jsem slyšel album tak napěchované psychedelickými opary i MTV hity zároveň. "Congratulations" je v tomto ohledu deska zcela jiná. Psychedelie je opět podávána ve dvojitých dávkách, ale chytlavost chybí. Místo bezstarostné závislosti jste nuceni fárat v rozmazaných vrstvách a pátrat po hlubším smyslu, který místy ani není hodný tak podrobné pozornosti. Zábava jde prostě klukům o krapet víc než umění, stejně jako jim více sluší ten starý electro kabát, který tentokrát zůstal v šatníku. Nový voní po umírněném Sydu Barrettovi, rockové opeře The Who a šedesátkách obecně, ale... Ne, není to špatná deska. "Flash Delirium", "I Found A Whistle" či "Siberian Breaks" jsou výborné a osobité skladby - a nejsou jediné -, ale prostě: když mám chuť na sjetý přelom 60s a 70s, tak si pustím Flojdy nebo Bowieho, a když mám chuť na MGMT, tak zase "Oracular Spectacular". A tím je vlastně manévrovací prostor pro "Congratulations" vyčerpaný. P. S.: Tu sedmičku samozřejmě berte v kontextu s téměř desítkou pro "Oracular Spectacular". Adam Eff - Gratululoval bych, proč ne...? (7/10)
Vztah k interpretovi: Nedefinovatelný. Teda jako i jo, ale nikoliv cílený obdiv. Přestože mě první sekundy desky donutily přiotevřít si ústa, mlasknout a poněkud ostřeji si šeptnout nějakou větu zhruba o tom, že co to jako je za performace a proč nový kotouč MGMT zní jako fekální garážovka z Nového Jičína, s odstupem uznávám, že deska i má něco do sebe a otevírák "It's Working" je jedním z toho nejpovedenějšího, s čím operuje. Nemohu být brán jako ryzí příznivce emdžíemtí, a nejspíše proto mi unikají kontexty a pointy toho, proč vlastně chlapci skoro odložili synťáky a řekli si, že ke svému projevu přimíchají prvky šedesátek a sedmdesátek. Podle mého tento jejich rozmar zafungoval napůl. Nevadí mi, ba dokonce mě i baví slýchávat vkusné renesanční mezihry s pseudo-cemballem i objevovat v MGMT hávu kusy The Stylistics, The Mamas And The Papas či Zombies. Nevadí mi ani kytara z nesmrtelného songu "These Boots Are Made For Walking" od Nancy Sinatra. Nevadí mi ani retro patina, přehozená přes kompozičně fikané odrhovačky. To, co mi už vadí, je fakt, že 37,4 % desky je rutinní vata a zmíněná patina z celku vytváří skoro monotónní třiačtyřicetiminutový slepenec. U MGMT a zrovna této téměř velice zdařilé a nadprůměrné nahrávky je moc dobře slyšet, že je to veliká škoda. Radek Londin - Evoluce úkrokem zpět (7/10)
Vztah k interpretovi: "Oracular Spectacular" bavilo, ale bral jsem ho spíše jako příslib něčeho dalšího.
© newsok.com
Vztah k interpretovi: Z "Oracular Spectacular" si vybavuju sice jen "Time To Pretend" a "Electric Feel", ty ale zase považuju za megahity. Někdy to tak člověk má, že cítí, že to, co se k němu blíží, nebude přesně ono. Stačí třeba jen drobný impuls. V případě dvojky z ManaGeMenTu a jejich dvojky "Congratulations" to bylo prohlášení, že nemáme čekat hity na první dobrou, písně jako "Electric Feel". Ty ale byly z debutu asi to nejlepší! Čekání na nástupce "Oracular Spectacular" tak v mém případě rozhodně nebylo netrpělivé. A když deska vyšla, všechno se jen potvrdilo. Aby bylo jasno, "Congratulations" rozhodně není špatnou nahrávkou. Vlastně je pořád nadprůměrnou. Ve skladbách se toho děje mnohem víc, než je na první poslech zřejmé, postupně se vynořují flétničky, cemballa a nejrůznější vyhrávky jen zdánlivě umístěné v pozadí. Taky pár dobrých skladeb na desce je, namátkou třeba otvírák "It's Working" nebo pro některé možná až příliš chytlavá "Brian Eno", zaujmou i melodické momenty v opusu "Siberian Breaks" a vlastně skoro každá stopa má něco do sebe. Jen ten pseudozpátečnický háv připomínající dávno zaprášené hippies desky (slibovaná Lady GaGa a Kanye West se nekonají) moc nenutí k tomu po albu sahat cíleně a opakovaně. Petr Doupal - Potlesk sami sobě (3/10)
Vztah k interpretovi: Debut jsem měl rád, singly byly boží. O ou. První poslech "Congratulations" byl jedním z mých nejhorších hudebních zážitků. MGMT přešli na tvrdší drogy a z veselých kláves se přesunuli k psychedeličtějšímu zvuku. Možná budu jediný, ale mnoho prvků z první až sedmé skladby mi připomnělo Beatles, asi kvůli staře znějícím kytarám i bicím a mnoha zvláštním přechodům. I kdyby ale MGMT vyšli v době, odkud si berou inspiraci, jejich úroveň by byla oproti tehdejším interpretům tak čtvrtinová. Problémem totiž je, že na desce se nenachází výborná písnička. Úplně každá z devíti skladeb má některé skvělé pasáže, krátké úseky s fajnou melodií a nástroji ("Song For Dan Treacy", "I Found A Whistle“, šestá minuta "Siberian Breaks"), ale celkově to je zlé. Navíc celou dobu poslouchat fistulový melancholický hlas zpěváka taky není to, co bych hledal. Okamžitě jsem si vzpomněl na nové Gorillaz, kteří mě zklamali ve stejném směru. Úplně nepochopitelně pak působí krásné outro "Congratulations", kde si sice tihle Newyorčani půjčili nástroje od Mattafix, ale i tak je opravdu povedené. Bohužel patří do jiné desky, včetně toho potlesku na konci.
Album: MGMT - Congratulations
Průměrné hodnocení: 6/10
Celkový čas: 43:53
Skladby: It's Working, Song For Treacy, Someone's Missing, Flash Delerium, I Found A Whistle, Siberian Breaks, Brian Eno, Lady Dada's Nightmare, Congratulations