Devátou studiovou deskou R. Kellyho "Untitled" se táhne téma sexu, a to opět ve všech podobách. Od rychlovky přes takzvaný booty call až k milostnému maratonu. Hudebně nikde výrazně neztrácí, avšak během patnácti skladeb ani vyloženě nepřekvapuje. I když R. Kelly tentokrát jódluje.
7/10
R. Kelly - Untitled
Skladby: Crazy Night, Exit, Echo, Bangin' The Headboard, Go Low, Whole Lotta Kisses, Like I Do, Number One, I Love The DJ, Supaman High, Be My #2, Text Me, Religious, Elsewhere, Pregnant
Vydáno: 30.11.2009
Celkový čas: 62:00
Vydavatel: Sony Music
Vlastníte-li některé
R. Kellyho album, zřejmě již nyní víte, co vás čeká. R.Kelly se nemění, deska střídá desku a ve vzduchu je stále cítit jediné, SEX. V tomto smyslu utilitární album "Untitled" je proto raději "bezejmenné", neboť cokoli jiného by mohlo být pobuřující; navíc všeříkající "Rated R" použila pro svůj release
Rihanna.
Jediným, co tak vlastně překvapuje, je jódlování. Ano, R. Kelly jódluje! V baladě "Echo", kde chce dokázat svoji dokonalost v pozici milence, kdy jeho milovaná křičí a sténá, prokládá verše
"Sex in the morning, sex all day," a
"Sex in the evening, sex all night," nefalšovaná alpská serenáda. Prapodivně to však ke smyčcovému podkresu pasuje.
Když se konečně R. Kelly dostane na své desce z ložnice, po tom co nechal otěhotnět vše dostupné v klávesově laděné "Pregnant", kde mu pomáhá
The-Dream, vyráží do klubů, kde ho zcela výjimečně čeká opět sex.
Zde předvádí svůj zářivý úspěch u žen, pije značkový alkohol a věnuje se pick-upu náhodných kolemjdoucích ženského pohlaví, které cyklicky zavádí do své královské ložnice. Nezapomene "romanticky" přidat své jasné přesvědčení ve skladbě "Be My #2", že pro něj jsi jen povyražení a že nikdy nebudeš jeho číslo jedna. O tuto příčku na žebříčku hodnot se totiž dělí hned dvě věci, hudba a sex, jak se dozvídáme v duetu "Number One" s
Keri Hilson.
Celá deska vypadá, jako by R. Kelly testoval své vlastní textařské schopnosti a zkoušel využít všechny možné metafory pro svou oblíbenou postelovou činnost, od těch intelektuálně náročných až po ty bulvárně jednoduché a přímé. Není tedy divu, že si deska vysloužila druhou největší nálepku, co se týče explicitnosti obsahu, která se vůbec v Americe uděluje. Scénáře z klubu do ložnice jsou v současném r'n'b zcela běžné, R. Kelly je však vykosťuje, zbavuje je romantických iluzí a míří zcela otevřeně přímo na věc.
Výrazným šlápnutím vedle se jeví "Go Low". Člověka zde při poslechu přímo zavalí rozpačité emoce, jakmile R. Kelly začne nabízet za své služby sušenky. Tuto pedofilně laděnou konotaci si mohl vzhledem ke své minulosti odpustit. (Připomeňme, že se od dívčiných dvanácti let stýkal s dnes již bohužel zesnulou zpěvačkou
Aaliyah, kterou si na falešné doklady vzal za ženu, když jí bylo pouhých patnáct, také byl několikrát souzen za držení dětské pornografie a ohrožování mravní výchovy mladistvých.)
Hudebně se z celkově poměrně kvalitně odvedené práce vymyká snad jen tuctově dunící "I Love The DJ". Bohužel si moc nedokážu představit situaci, kdy tato deska splní svůj účel, neboť na večery osvětlené svíčkou je příliš zemitě vulgární a taneční vskutku není.