Chaozz jsem nikdy nijak zvlášť nesledoval. Samozřejmě jsem je zaregistroval, když hrozili Tereze Pergnerové baseballovou pálkou, když Deph s ní pak nějakou dobu žil, když udělali své verze "Knockin' On Heavens Door" Boba Dylana nebo "Waterfalls" TLC (i když v těchto případech se rozhodně nedá hovořit o coververzích, jak je známe z podání jiných českých interpretů), ale nejvíce je mám zafixované jako partu, která se stala známá jako teenagerská a komerční, a která se celou dobu snaží "vrátit zpět do undergroundu". Tedy tak nějak. Nevím, zda se jim to novým albem podaří, každopádně se jim "Sakum Prdum" docela povedlo.Na poměrně dobrém vyznění nahrávky má svůj podíl určitě hodně faktorů. Kapela na ní pracovala přes dva roky, produkoval ji Dušan Lipert z Ohm Square, ostatně nahrávalo se ve studiu East Authentic, které Ohm Square patří, a v neposlední řadě už jsou členové Chaozzu přece jen starší a tak nějak víc v pohodě. Myslím tím v opravdové pohodě a ne hrané pohodě. A texty už taky za uši tahají jen občas.Po nezbytném intru (kdy už tahle móda konečně opadne?) přijde jedna z nejtvrdších písniček desky s názvem "Ale už!". Stručně řečeno je o situaci v českých rádiích, takže je vám snad jasný, vo co go... Singlovka "Svišti na golfovym hřišti" má opravdu silný hitový potenciál, protože refrén si budou moci skandovat i malé děti (je to o svištích, tak je to pro děcka, ne?) i teenageři (text je přece rebelský!). Na kytarovém riffu postavená "Když kámoš zavolá..." se může stát hymnou všech studentů, učňů i vyspělejších žáků základních škol, protože je o chlastu a refrén se dá velmi dobře řvát ("...když kámoš zavolá, vím, co to znamená - zejtra ráno mi zase bude špatně..."). "Gorila ve vaně" vysoce nasazenou laťku už podlézá se shrbeným hřbetem a ve zbytku desky se mísí lepší a horší momenty. Mezi ty lepší patří obě dvě skladby, kde hudbu dělal Dušan Lipert - "První zima", kterou bych označil za jeden z mála opravdu výborných rapovaných lovesongů, a pro mě vrchol alba, písnička "Různo". Skvělý hudební podklad je ozvláštněn částečně dívčím vokálem v refrénu a jedním z nejlepších textů, které Deph kdy napsal. Ovšem pár skladeb na desce je taky vyloženě bídných. Možná se kluci u tvoření instrumentálky "Interlouda", která je postavena na samplu ze znělky "Večerníčku", dobře bavili, ale jeden poslech nadobro stačí, abych si ji dostatečně užil. Ze stejného těsta je bohužel i "Weyce (Flavamatic remix)", fakt nuda. "Cesty rýmu" bych taky nemusel slyšet každý den. No a bonus "Ota"? Tématicky se trošku vrací k první skladbě desky "Ale už!", mně připadá docela vtipná, ale dovedu si představit, že diskorytmus, zkreslený vokál v refrénu a podobně může někomu lézt pěkně na nervy.Svým novým albem se "Chaozz" posunuli zase o kousek dál. Ne že by něco objevili či probůh byli superzajímaví, ale natočili poměrně vyrovnané album, na kterém najdete několik opravdu povedených skladeb. Škoda jen několika úletů, které album srážejí zcela zbytečně do průměru.CD k recenzi poskytla firma Universal.
Album: Chaozz - Sakum prdum
Hodnocení: 6/10
Celkový čas: 49:56
Skladby: Intro, Ale už!, Svišti na golfovym hřišti, Když kámoš zavolá..., Gorila ve vaně, Interlouda, Marie a Jana, První zima, Různo, 2 deci, Weyce (Flavamatic remix), Cesty rýmu, Ota (bonus)