Je výborné, když se člověk chce vyvíjet a něco (si?) dokázat. Rapper
Lil Wayne si ale vybral docela hloupý cíl: nahrát album řízlé rockem. OK, ve videoremixu
"Lollipop" jsme sice nějaké ty elektronické kytárky měly, chce se ale
Lil Wayne vyrovnat nu-metalovým kapelám založeným na rapování jako
Limp Bizkit? Nebo snad dokonce klasickým rockovým skupinám? Doufejme, že takto vysoko nemířil a prostě ho jen tak napadlo:
"Když už jsem si vydělal na živobytí minulou deskou, proč nezkusit nějakou blbost. A lidi ten rock stále poslouchají, ne?"
Výsledkem je "Rebirth", jehož problém je, že má šanci zaujmout jen docela malé procento posluchačů. Fandové takových
Linkin Park nemají šanci najít zalíbení ve Waynově rapu, příznivci řekněme
P.O.D. naštěstí o desce ani neví a ti, co mají rádi Lil Waynea? Co ti? Těžko říct. "Rebirthu" se nedá upřít, že to je docela zábavná taškařice. Jako by šlo při poslechu slyšet, jak si rapper i hiphopoví producenti užívali, že do skladeb nedávají beaty, ale živé nástroje. Bicí, kytary a basy však zní hodně uměle, stále tu je přítomná představa, že nástroje nasamplují a hodí je do kompu, ne že se ve studiu sleze ansámbl a předvede rockovou symfonii.
Drtivá většina recenzí se předháněla v lepším popisu toho, jak
Lil Wayne totálně nepochopil rock, pročež vznikla spíše parodie, která navíc ani pro fanoušky hip hopu není žádným přínosem. Ano, celý ten experiment je sračkovitý. Proč si ho ale stále pouštím? Asi jsou jednotlivé písničky prostě chytlavé. Třeba hned první singl
"Prom Queen" z ledna 2009 má v dobrém slova smyslu neskutečně vlezlý refrén. Produkce je trochu jak od
System Of A Down, v podstatě však hrozně diletantská. Komu to ale vadí, když to celkově skvěle jede...
"Rebirth" má několik hodně světlých momentů. Tou nejzářivější částí je "Drop The World", ve které vás dostane agresivní refrén, na zadek vás pak definitivně posadí
Eminemova sloka. V "Knockout" zaujme
Nicki Minaj, jež v refrénu zpívá sladkým hláskem a pak se do toho najednou opře sprostým, úderným rapem. Bubenický mistr
Travis Barker pak vylepšuje "One Way Trip" s
Kevinem Rudolfem. Některé písně jsou ale zcela odpadové (singl
"On Fire" samplující "She's On Fire" Amy Holland) a otravné - to například "Runnin'" s r'n'b zpěvačkou
Shanell, která si připsala ještě další dva featuringy.
Waynovo
Znovuzrození tedy dopadlo kontroverzně. Je to vlastně příšerná rocková deska. Přesto hodně chytlavá, i když pro popový mainstream v podstatě nevhodná.
Kid Cudi a
Kanye West experimentovali dobrým směrem,
Lil Wayne ne. A pokud se vám nelíbí, jak texty grcá (nebo jak nazvat jeho styl rapování, na této desce ještě zhyperbolovaný), opravdu nemá cenu album poslouchat. Proč tedy nadprůměrné hodnocení? Ale vždyť já se při poslechu bavím!
"Bitch I'ma pick the world up and I'ma drop it on your fucking head!"