Duo electro-punkových garážových divoženek z Berlína připravilo desku, kterou už týdny točí 99,9 % tamních klubů od rána do noci a pak zase do rána. Agresivní agregát jménem Cobra Killer se na "Uppers & Downers" po experimentech s etno-electrem transformoval zpět do pozice nosné konstrukce berlínské scény.
Blíží se Warschauerstr. aneb jízda S-Bahnem s lahví Jeveru v ruce. Vrháš zasněnej pohled na dvě opilý punks sedící naproti tobě. Blíží se konečná stanice - ten osudovej okamžik. Přemejšlíš, jak ty dvě oslovit, a do uší ti někdo s notnou dávkou naléhavosti křičí, že během večera zaručeně dostaneš sněhovou koulí po hubě. Berlínské E-celebrity vracejí úder. Lalůčky ti masírují Gina a Annika a tobě je ve skutečnosti jedno, jestli tě ty punkerky pošlou do háje (čti pryč z Kreuzbergu), nebo do ráje (čti tam, kde ta pravá zábava začíná až po půlnoci). Máš kam jít a Gina s Annikou budou stále s tebou, na to pamatuj.
To "E", který je o pár řádků nad tímhle, může znamenat jejich erotikou provoněný repertoár, extázi, elfí uši nebo jednoduše e-clash. A nebo to neznamená taky vůbec nic a je to tvůj ztopořenej penis, na kterej si pravidelně navlékáš vroubkovanej kondom. Tři vroubky na děti a hned jsou blíž ke smrti - ha, ha - zažíváš další z nepovedenejch večerů, kdy lituješ, žes někdy nastoupil do stejnýho vozu jako ty, který jsi zase neoslovil. Je to Berlín s Cobrou Killer na uších. Molly Miliónová provdaná za vlasy Mirka Papeže. Jira Kröhn provdaná za knírek Ralfa Hüttera a přicházející revizor, žádající tě, abys už konečně vystoupil.
Toť souhrn pocitů, jaký lze z "Uppers & Downers" mít. Každý poslech e-clashem, EBM, post-punkem a hip hopem nabité nahrávky ale vyvolává rozdílné reakce. Dost záleží na geniu loci, protože jiný dojem budete z novinky
Cobry Killer mít při oné jízdě S-Bahnem a jiný v jednom z mnoha klubů v Kreuzbergu. Tak i tak, "Uppers & Downers" je zrcadlem aktuální berlínské scény a jasnou odpovědí všem škarohlídům, kteří tvrdí, že Berlín sám sebe už jen recykluje a hodí se leda tak jako hudební doprovod na
vyvoněných záchodcích v obchodních centrech.
Na minulé desce "Das Mandolinenorchester" experimentovalo electro-punkové duo s world music:
synťáky propojilo s mandolínovým orchestrem Kapajkos. Tentokráte se kapela, která v počátku své kariéry reprezentovala hnutí kolem labelu Digital Hardcore Recordings, rozhodla navrátit ke kořenům a své nenapodobitelné pojetí e-clashe smíchala s americkým nezávislým rockem. Duo rozdováděných slečen ovlivnila především zkušenost, kterou získalo při předskakování newyorským art-punkerům
Sonic Youth, kterým se v posledních letech dostává na německé půdě glorifikace. Znát je i vliv kanadské e-clashové bohyně
Peaches, která se ostatně v Berlíně usadila a s Cobrou Killer udržuje více než přátelské vazby.
Vraťme se ale k Sonic Youth, protože právě ti měli na vznik "Uppers & Downers" vůbec největší vliv. Bezmála dvaapadesátiletý Thurston Moore byl od Cobry pozvaný do jejich berlínského studia, a v "Hang Up The Pin Up" tak zaslechneme jeho fenomenální kytarový um. Holkám mluvil i do jiných písní, podobně jako Jon Spencer z
Blues Explosion. Do německé metropole totiž dorazila vlna obdivu k americkým kytarovkám let minulých a projevuje se to i na poli elektroniky.
Absolutním protipólem k řečenému je pak paradoxně vůbec nejsilnější skladba na desce - "Schneeball in die Fresse" -, která svým popovým nádechem a saskou němčinou navazuje na (n)ostalgii Neue Deutsche Welle. Aby ne, když ji produkovali lipští
Die Prinzen, o kterých v Německu nikdo neslyšel od dob hitu
"Deutschland".
Když Cobra Killer zpívají ve své mateřštině, znějí jako
Stereo Total a vzhledem k tomu, že se na nové album těchto Berlíňanů stále čeká, jeví se "Uppers & Downers" jako nelepší alternativa. Největší devizou kobří novinky je pak její aktuálnost. Právě ta činí z naléhavé nahrávky jakousi výpověď jedné ztracené generace, která po nocích bloudí mezi Friedrichshainem a Kreuzbergem a beztak skončí nad ránem s pozvraceným trikem na schodech u vchodu do U-Bahnu na Alexi.