© Archiv
© facebook interpreta
100 - 91 | 90 - 81 | 80 - 71 | 70 - 61 | 60 - 51 | 50 - 41 | 40 - 31 | 30 - 21 | 20 - 11 | 10 - 6 | 5 - 1
50. místo: Daft Punk - Discovery
Průměrná známka: 8.091
Produkce: Daft Punk
Prodeje: 300 tisíc UK Přerod Daft Punk z undergroundových houseových hrdinů do disco robotů byl na začátku tisíciletí velmi překvapivý a sám si pamatuju, jak jsem pilotní singl "One More Time" zhnuseně při prvním poslechu odsoudil. Byla to ale jen mladická nerozvážnost. "Discovery" je deska, která se stejně jako staré dobré gay disco nestydí za lásku k životu a emoce, které jsou větší než život a obojí dává každým tónem najevo. Žádný div, že hity jako "Digital Love" nebo "Harder, Better, Faster, Stronger" tak rezonovaly v chladném světě roku 2001. A zmínil jsem už, že Daft Punk z desky udělali animovaný film "Interstella 5555: The 5tory Of The 5ecret 5tar 5ystem"? To je další plusový bod, stejně jako to, že z vlivu téhle desky žije klubová hudba dodnes.
-- Karel Veselý
Daft Punk - One More Time
"Pokud 'Homework' byli Daft Punk v náručí chicagského houseu, tohle album je jednoznačně edicí z newyorských garáží. (...) 'Discovery' se překvapivě zaměřuje na songwriting a byť stručnou, tak výraznou produkci." John Bush, All Music
49. místo: Fleet Foxes - Fleet Foxes
Průměrná známka: 8.143
Produkce: Phil Ek
Prodeje: ? V době, kdy americkou nezávislou scénu zcela pohlcovaly zkresleně zkreslené kytary nahrávané přes zavřené dveře a slovo shoegaze bylo pro pitchfork komunitu stejnou ikonou jako Usáma Bin Ládin pro teroristický odboj, se v Seattlu zjevili Fleet Foxes. Ve světě global-warming fanatiků by byli ztělesněním návratu k přírodním hodnotám, pro americkou hudební scénu znamenají připomenutí, že než Dylan vše změnil elektrickou kytarou, definoval dobu čistý seegerovský folk. Fleet Foxes jsou jednoduchým důkazem toho, že evergreen stále ještě není sprosté slovo. Pokud hluková stěna, shoegazing a psychedelie jsou dokonalým nočním útěkem z povrchního světa ke snům, debutová deska téhle seattlské party je přesně tím ránem, do kterého byste se chtěli se zvukem budíku probudit.
-- Miroslav Böhm
Fleet Foxes - White Winter Hymnal
"Nejde o typické album na truc umělým popovým projektům, ale o opravdu čistou a upřímnou poezii." Miroslav Böhm, hlavní recenze
48. místo: The Teenagers - Reality Check
Průměrná známka: 8.143
Produkce: Lexxx
Prodeje: ? Všechno to haló kolem francouzského tria, co udělá boží remix z čehokoli, a synthpopu roubovaném s kytarovým indie začalo s prvním singlem "Homecoming" vypuštěným v roce 2007. Pokračovalo klasicky EPčkem a vyvrcholilo předloni na jaře debutovým albem. O co jde, napoví letmý pohled na oficiální MySpace.com profil do kolonky vlivy. Zatímco většina hudebníků tam uvádí konkrétní kapely, které je inspirovaly, The Teenagers vypsali slova jako sex, láska, vodka, párty, léto, žárlivost, puberta, snění nebo Švédky. "Reality Check" nepřijala kritika úplně stejnoměrně a ruku na srdce, vážně je to kýč jako bič. Ale funguje. Prvoplánové popěvky, spíš přednášené než zpívané, sprosťárny, jako by se nechumelilo, ale hlavně příběhy, ve kterých se tu a tam najdete, i když nepatříte mezi klasické párty vymetače.
-- Dominika Jiroušková
The Teenagers - Homecoming
"Debutová deska The Teenagers 'Reality Check' je slizkou, odpornou a prvoplánovou ukázkou toho, že když jste dostatečně slizcí, dostatečně odporní a dostatečně prvoplánoví, stanete se také dostatečně atraktivními. A atraktivita vyvolává už z principu pozitivní emoce." Miroslav Böhm, hlavní recenze
BYLO NEBYLO V ROCE 2004
Počátkem ledna se uskutečnil ve Walesu velký charitativní koncert. Akce, která se konala 22. ledna, měla za úkol finančně pomoct lidem postiženým ničivými vlnami tsunami, ty zdevastovaly kolem Vánoc roku 2004 část Indonésie, Thajka, Srí Lanky a Malediv. Na dobročinné akci vystoupila Madonna, Eric Clapton, Keane a desítky dalších. Wales napodobila o pár dní později i Kanada, kde pěla například Avril Lavigne, Chantal Kreviazuk a další umělci. Krokodýli slzy utíraly kapesníčkem fanynky Blink-182. Jejich frontman Tom DeLonge oznámil, že hudba dostává červenou a všechen jejich volný čas bude patřit rodinám. Rok 2005 byl bohatý na dobré rockové desky. To pocítila zejména Amerika, která po devíti letech, kdy téměř každý týden albový žebříček ovládly hvězdy hiphopové a r'n'b scény hlásila na svém vrcholu během tohoto roku rovnou dvanáct rockových interpretů, což bylo nejvíce od roku 1996. Kytarista Korn Brian Welch dal své rodné formaci vale. Nový smysl života kromě sólových projektů začal hledat především v náboženství. Všem posměváčkům zavřela ústa americká diva Mariah Carey. Její kariéra začala na počátku milénia povážlivě stagnovat, strmě klesající křivka prodejů nabrala opačný směr až v roce 2005. Za album "Emancipation Of Mimi" obdržela i osm nominací na Grammy. Po téměř pětadvaceti letech se společně na pódiu objevili Pink Floyd. Pro svůj návrat si zvolili charitativní koncert Live 8, který se uskutečnil 2. července a výtěžek z akce, kterou zorganizoval Bob Geldof, putoval na pomoc chudobným africkým státům. Po dvou letech o sobě zase dala vědět Madonna. Pilotní singl "Hung Up" z desky "Confessions On A Dancefloor" je jejím šestatřicátým top ten singlem v historii americké hitparády. Před sebou má jen Elvise Presleyho, který za svou kariéru nasáčkoval do nejlepší desítky singlů sedmačtyřicet. A v oslavném duchu budeme pokračovat. Eltonovi Johnovi se splnilo dlouholeté přání. Británie povolila sňatky homosexuálních párů. Toho zpěvák ihned využil a před vánoci pojal Davida Furnishe za svého partnera.
47. místo: Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob
Průměrná známka: 8.154
Produkce: Stephen Street
Prodeje: 300 tisíc UK, 105 tisíc US V době vydání bylo přijetí "Yours Truly, Angry Mob" rozporuplné. Dnes již víme, že Kaiser Chiefs nahráli album, co zraje s každým dalším poslechem a hravě překonává debut "Employment". Čerpali od The Smith, The Kinks, ale i Blur a vždy si vzali to nejlepší. Ve svých textech sice nehýří optimismem, ale hudebně to vyvažují svou odzbrojující jednoduchostí, s jakou umí napsat Písničku. S lehkým kytarovým motivem, ale přeci tak hlubokou. Ať už je to "Everything Is Average Nowadays" nebo dojemná "Thank You Very Much", vždy je v tom síla. Kaiser Chiefs se s touto deskou dokonce předvedli českému publiku - na festivalu Rock For People odehráli strhující vystoupení. Ve Velké Británii se "Yours Truly, Angry Mob" prodalo přes půl milionu kopií. Pokud chcete ještě nějaký argument, tak tady je - singlový drtič hitparád jménem "Ruby".
-- Tomáš Tenkrát
Kaiser Chiefs - Ruby
"Žádný punk, žádný riot, skvělý pop se stylovou kytarou, kde je loučení příjemnou záležitostí. Slzy ale stejně kapela nevytáhne ani tam, kde by se hodily." Benjamin Slavík, hlavní recenze
"Tak velká koncentrace melodických a aranžérských nápadů podpořených výbornými instrumentálními výkony a akurátně naléhavým zpěvem by konkurentům pěti fotbalových fanoušků z Leedsu stačila na pět alb." Michal Koch, makrorecenze
46. místo: Robyn - Robyn
Průměrná známka: 8.154
Produkce: Robyn, Klas Åhlund, Andreas Kleerup, The Knife, Alexander Kronlund
Prodeje: 200 tisíc UK, 65 tisíc SWE Někdy z teenagerských popových hvězdiček vyrostou umělkyně, které svým konkurentům ukáží dlouhý nos. Švédská zpěvačka Robyn si okamžiky hvězdné celosvětové slávy užila dlouho před svou dvacítkou, ale místo toho, aby do konce života jen užívala vydělané peníze, založila si vlastní nahrávací společnost, vydala se novým hudebním směrem a v roce 2005 svou eponymní deskou a mnoha hity z ní ohromila svou domovinu. Robyn nahrávce však věřila natolik, že ji propagovala dlouhé měsíce i všude jinde po světě, až se stala hitem globálně. Moderní elektronický pop, v němž se strojový chlad proplétá s emocemi, postupně překvapil hudební příznivce v mnoha zemích. I pro svou dlouhou životnost, v současné hudbě málokdy viděné, tak nahrávka existuje v mnoha edicích s různými bonusy, které jsou oblíbenými sběratelskými artefakty.
-- Honza Balušek
Robyn - With Every Heartbeat
"Co track, to našlápnutá pecka, která vám zaleze pod kůži a záhy si je budete pobrukovat." Dan Hájek, makrorecenze
45. místo: The Strokes - Is This It
Průměrná známka: 8.167
Produkce: Gordon Raphael
Prodeje: 300 tisíc UK, 100 tisíc US "Is This It" = deska, již plně vystihuje slovo kultovní. V době svého vydání definovala směr moderních indie kytarovek a současně se stala jakýmsi manifestem životem znuděné a znechucené mládeže, ve chvíli, kdy pětka z New Yorku ne zrovna lichotivě nastavila zrcadlo okolí. Nejdřív ale musela nastavit zadek přítelkyně fotografa Colina Lanea, aby vznikl obal (kultovní, jak jinak), který se dostal do knihy "The Greatest Albums Covers Of All Time". Pod touto stylovou slupkou se ukrývá jedenáct skladeb s příběhy ze života pěti fracků přednášené nedokonalým, o to víc přitažlivým projevem Julese Casablancase, výrostka, jehož papá je zakladatelem modelingové agentury. Že to zafungovalo a z debutu The Strokes se stal fenomén, dokazuje hned několik ostrovních ostrovních recenzí s plným hodnocením.
-- Dominika Jiroušková
The Strokes - Last Nite (live)
"Písničky mají neuvěřitelný drive, skvělé melodie kapela sype z rukávu a po čase poznáte, že ona syrovost není nedokonalost, ale záměr." Honza Balušek, hlavní recenze
44. místo: Eminem - Marshall Mathers LP
Průměrná známka: 8.182
Produkce: ##Dr. Dre#X#, Mel-Man, F.B.T., Eminem, The 45 King
Prodeje: 10 milionů US, 1,5 milionu UK Eminemovo druhé album "The Marshall Mathers LP" bylo zhotoveno v dílně Dr. Dre, ve Státech dosáhlo celkem desetkrát na platinu a pro hudební průmysl objevilo londýnskou zpěvačku Dido, jejíž hlas Em nasamploval do skladby "Stan". Kontroverzní nahrávka je privátní autorskou zpovědí a pozadí vzniku materiálu použitého na "The Marshall Mathers LP" Em osvětlil až vydáním knihy "Angry Blonde", kde naplno odhalil své vnitřní světy a ventiloval všechny negativní emoce. Celá deska ale jen temná a depresivní rozhodně není - třeba hned úvodní singl "The Real Slim Shady" je zdařilou a prosvětlenou groteskou. Po všech stránkách nejvydařenější písní alba je pak třetí oficiální singl "The Way I Am", ve kterém Em nekompromisně vítězí v celovesmírného battlu, kdy mu za soupeře byli všichni jeho démoni.
-- Lukáš Benda
Eminem feat. Dido - Stan
"Eminem je o mazání rozdílů mezi realitou a fikcí, humorem a hororem, satirou a dokumentem. (...) Jde o přímo brilantní nadstavbu debutu, která jeho skromný, výhrůžný hip hop proměňuje ve znepokojivou a napínavou jízdu." Thomas Stephen Erlewine, All Music
HUDEBNÍ TRHÁKY ROKU 2005
Třetí řadovka Coldplay nazvaná "X&Y" byla přijata kritiky rozpačitě. Na jejich názorech ale nestavěli své chování posluchači, kteří desky z pultů shrábli k dnešnímu dni přes deset milionů kusů. Mimochodem celá deska je věnovaná Bruci W. Paltrowovi, otci Gwyneth Paltrow, která je manželkou Chrise Martina. Na druhém místě v prodejnosti je Maruška od Careyů. Se svým osmým počinem zaznamenala svůj comeback. Vrátila se na výsluní ve chvíli, kdy už to nikdo nečekal. "The Emancipation Of Mimi" je za tuto dekádu osmadvacátou nejprodávanější deskou a časopis Rolling Stone ji zařadil na šestnáctou šprušli ve svém výčtu nejlepších počinů uplynulých deseti let. Masakr. Tak takhle přesně pojmenoval svou druhou placku hiphopový tvrďák 50 Cent a opravdu k masakru došlo, alespoň k tomu hitparádovému. 50 Centův "The Massacre" je navíc s 1,33 milionem kusů třetí nejprodávanější hiphopovou deskou v otevíracím týdnu. Nejprodávanější alba za rok 2005:
• Coldplay - X&Y
• Mariah Carey - The Emancipation Of Mimi
• 50 Cent - The Massacre
• Black Eyed Peas - Monkey Business
• Green Day - American Idiot
Prvně služba vlasti, pak vlastní kariéra. Službou vlasti mám na mysli válku v Kosovu, které se coby aktivní voják James Blunt zúčastnil. Své nářky a zápisky a poznatky z války, ale i svoje sentimentální projevy ventiloval posléze skrze debutovou desku "Back To Bedlam". Její úspěch by si nebyl tak markantní, nebýt hitu "You're Beautiful", kterým obšťastňoval rádia nějaký ten pátek. Druhá nejprodávanější deska na britských ostrovech opět patří tamějšímu umělci. Coldplay za "X&Y" byli poctěni nejen vysokými prodeji, ale i Brit Awards a nominací na Mercury Prize. Eminem si před čtyřletým odpočinkem ještě zarekapituloval a vměstnal na desku "Curtain Calls: The Hits" celkem šestnáct svých zásahů. Mimo jiné i song "Stan", kde ale party Dido nahradil Elton John. Nejprodávanější alba ve Velké Británii za rok 2005:
• James Blunt - Back To Bedlam
• Coldplay - X&Y
• Eminem - Curtain Call: The Hits
• Robbie Williams - Intensive Care
• Kaiser Chiefs - Employment
V Americe se nejvíce kupovalo osm oktáv Mariah Carey, které zakonzervovala do placky "The Emancipation Of Mimi". Dobře si vedl i 50 Cent. Album "The Massacre" bylo odměněno i nominací na cenu Grammy v kategorii nejlepší rapové album. Co se týče kritiků, ti byli oproti jeho debutu trošičku vlažnější, ale pořád se jednalo o nadprůměrná hodnocení. Rok 2005 byl zatím nejúspěšnějším v kariéře pro Kelly Clarkson. Zprvu to ale na úspěch moc nevypadalo. Deska "Breakaway" v Americe debutovala až na čtyřicátém čtvrtém místě, ale pod náporem pozdějších singlů, které se staly obrovskými hity, se prokousávala žebříčkem výše a výše až se jí ve výsledném součtu prodalo skoro sedm milionů jen na americkém kontinentě. Nejprodávanější alba v USA za rok 2005:
• Mariah Carey - The Emancipation Of Mimi
• 50 Cent - The Massacre
• Kelly Clarkson - Breakaway
• Green Day - American Idiot
• Black Eyed Peas - Monkey Business
Píseň "We Belong Together" od Mariah Carey není jen tou nejúspěšnější za rok 2005, ale i nejúspěšnější písní celé dekády a devátou nejúspěšnější písní celé padesátileté historie amerického žebříčku. Další dvě příčky z bedny bere první americká vítězka SuperStar Kelly Clarkson. Její druhá deska "Breakaway" byla opravdu pašácká. Druhé místo okupující song "Behind These Hazel Eyes" napsala po rozchodu se svým přítelem Davidem Hodgesem, bývalým členem Evanescence. Svůj rozchodový příběh promítla i do samotného videoklipu písně. Na bronzu má Kelly hitovku "Since U Been Gone", za kterou dostala i cenu Grammy. Mimochodem třeba server Pitchfork řadí píseň na jednadvacátou příčku nejlepších hitů dekády a časopis Rolling Stone ji má ještě o tři šprušle výše na osmnáctce. Nejprodávanější singly za rok 2005:
• Mariah Carey - We Belong Together
• Kelly Clarkson - Behind These Hazel Eyes
• Kelly Clarkson - Since U Been Gone
• Green Day - Boulevard Of Broken Dreams
• Green Day - Wake Me Up When September Ends
Britům stačilo opět málo. Peter Kay předělal hitovku z roku 1971 "Is This The Way To Amarillo" v originále od Tony Christie a všichni se z toho posadili na půlky a hlavně kupovali předělávku jako diví. Jedno pozitivum ale můžeme na specifickém number one najít. Všechen výtěžek z prodejů putoval na charitativní účely. Celý svět frčel na SuperStar, Británie už ale byla o krok dál a její zpěváci soutěžili v X Factoru. Druhým vítězem této série byl Shayne Ward, jeho první singl "That's My Goal" strávil na prvním místě v Británii celý měsíc a další čtyři navrch oxidoval v nejlepší pětasedmdesátce. A největší zlo na závěr. Stačí dvě slova: Crazy Frog. Nejprodávanější singly ve Velké Británii za rok 2005:
• Peter Kay & Tony Christie - Is This Way To Amarillo?
• Shayne Ward - That's My Goal
• Crazy Frog - Axel F
• James Blunt - You're Beautiful
• McFly - All About You
Američani stejně jako v albech tak i v singlech nejvíce nakupovali Mariah Carey. Na dvojce je Gwen Stefani. Za hit "Hollaback Girl" obdržela i nominaci na Grammy. I tahle píseň se nevyhnula zařazení mezi seznamy nejlepších písní dekády. Pitchfork ji má na stoosmdesátce, Billboard dokonce na jednačtyřicítce. "Let Me Love You" pěl tehdy osmnáctiletý Mario, všichni mu to sežrali i s navijákem a song je v Americe osmým nejúspěšnějších za posledních deset let, ale Mariova kariéra neměla delšího trvání, další počiny byly propadákem a tak bere třiadvacetiletý afroameričan zavděk béčkovými komediemi. Nejprodávanější singly v USA za rok 2005:
• Mariah Carey - We Belong Together
• Gwen Stefani - Hollaback Girl
• Mario - Let Me Love You
• Kelly Clarkson - Since U Been Gone
• Ciara - 1,2 Step
43. místo: Bob Dylan - Modern Times
Průměrná známka: 8.200
Produkce: Jack Frost aka Bob Dylan
Prodeje: 1 milion US Bob Dylan díky "Modern Times" uzavřel významnou trilogii ve své diskografii. A možná, že i jednu z vůbec nejvýznamnějších. Album je totiž výsledkem jeho celoživotního hledání místa, kde mu bude hudebně nejlépe. Stojí rozkročeno nad všemi deskami a všemi styly, kterými během své hudební pouti prošel, a nabízí finální definici moderního blues-rocku. Stylu, který ač stojí na těch nejdůležitějších pilířích historie populární hudby, zní neotřele moderním, svěžím a neoposlouchaným dojmem. Jen Dylanův typický mečák vám dává jasně najevo, že pravidla linkoval stejný člověk, který pomáhal postavit pomník folku, country, elektrické kytaře, rocku, pop-rocku i blues. Výborné desky "Time Out Of Mind" a "Love And Theft" byly jen schůdky k dokonalosti. Až "Modern Times" je obohatilo o punc nezapomenutelnosti a výjimečnosti a zajistilo Dylanovi v souboji se svou vlastní genialitou ne jen vítězství v bitvě, ale i vyhranou válku.
-- Miroslav Böhm
Bob Dylan - Thunder On The Mountain
"Stejně je ten Dylan ale šprýmař - album si pojmenuje moderní doba a zkuste si jen rychle poslechnout třeba první čtyři skladby: rokenrol, swing, blues, waltz. 'Beyond The Horizon' zní jako totální retro, které by s klidem mohl do svého filmu hodit Woody Allen." Pavel Parikrupa, hlavní recenze.
42. místo: Norah Jones - Come Away With Me
Průměrná známka: 8.200
Produkce: Norah Jones, Arif Mardin, Jay Newland, Craig Street
Prodeje: 10,5 milionu US, 2,5 milionu UK Debut květinky z New Yorku mohl zpočátku budit dojem nasládlého jazzu, který bude hrát zamilovaným během večeře při svíčkách. Omyl. O pouhé kulise nemůže být řeč. "Come Away With Me" je nesmírně uklidňující, ale zároveň přemítavé. Desce dominuje jemný hlas, jemuž nechává vyniknout především klavír. Není zvykem, aby se (tehdy) dvaadvacetiletá slečna zajímala o blues či folk, natožpak se sama věnovala jejich tvorbě. V době, kdy všem teenagerům kralovala MTV, se Jonesové povedl nadlidský kousek. Hudební stanici ovládly její pomalejší písničky a díky nim otevřeli jazzu svá vrátka i ti, které obyčejně tento styl nezajímá. Norah ovládla Grammy, tudíž její kvalitu oficiálně posichrovali i kritici. Album zaručilo vzestup její kariéry a jejím příznivcům spoustu krásných inspirativních chvil.
-- Kristina Bílá
Norah Jones - Don't Know Why (live)
"V hudebním světě není zrovna běžným jevem, že dvaadvacetileté dívky definují nové jazzové standardy a jsou přitom přijímány jak uzavřenou jazzovou obcí, tak hudebními TV kanály jako MTV." Luboš Svoboda, hlavní recenze
41. místo: Gorillaz - Gorillaz
Průměrná známka: 8.214
Produkce: Tom Girling, Jason Cox, Dan the Automator, Gorillaz
Prodeje: 1 milion US, 600 tisíc UK Damon Albarn je skutečně nezastavitelný. Hádat se s lidma v kapele ho na začátku tisíciletí omrzelo a tak si radši svoje nové parťáky namaloval. Gorillaz možná mají všechny vnější znaky umělé skupiny produkující kuriózní hity na jednu sezónu, ale do jednoho pytle s Crazy Frogem ani zpívajícím Bořkem Stavitelem je neházejte. Albarn a Dan The Automator využili svůj obří hudební rozhled a namíchali nadstylový koktejl z post-rocku, elektroniky, trip a hip hopu i s přidanými ingrediencemi od Tiny Weymouth (Talking Heads, Tom Tom Club), Ibrahima Ferrera a Del tha Funkee Homosapiena. Koho nepřesvědčil první singl "Clint Eastwood", měl další příležitosti v podobě "19-2000", "Rock The House" nebo "Tomorrow Comes Today". V úchvatném multimediálním balíčku nechyběly ani webovky a parádní videoklipy, v nichž ožily postavičky komiksového malíře Jamie Hewletta. Je vlastně dobře, že Albarn a Hewlett svoje Gorillaz nerozředili v televizní seriálu, jak dlouho plánovali. Z klipů a desek je jejich dávkování ideální.
-- Karel Veselý
Gorillaz - Clint Eastwood
"Debut projektu Gorillaz v sobě spojuje pozitiva hiphopu, kytarovek, elektroniky a ještě něco navíc." Ondřej Pravda, hlavní recenze
HONOROVÁNI V ROCE 2005
Grammy Awards ovládl Ray Charles. Za desku "Genius Loves Company" si jeho děti odnesly ze Staples Center osm sošek. Proč jeho děti? Ray Charles zemřel už v červnu 2004 a deska, která ceny shrábla, vyšla posmrtně až tři měsíce po jeho skonu. • Nahrávka roku: Ray Charles & Norah Jones - Here We Go Again
• Song roku: John Mayer - Daughters
• Album roku: Ray Charles - Genius Loves Company
• Objev roku: Maroon 5
• Nejlepší popové album: Ray Charles - Genius Loves Company
• Nejlepší R&B album : Usher - Confessions
• Nejlepší rapové album: Kanye West - The College Dropout
• Nejlepší rockové album: Green Day - American Idiot
MTV Video Music Awards se v roce 2005 téměř neuskutečnily. Nebo jim minimálně hrozilo přesunutí o pár týdnů později. Na vině byl hurikán Kathrina, který putoval z jižní Floridy na sever a právě na Floridě se udílení mělo konat. Pořadatelé zrušili všechny doprovodné programy, ale samotné udílení se ve finále odročovat nemuselo. • Videoklip roku: Green Day - Boulevard Of Broken Dreams
• Nejlepší mužský videoklip: Kanye West - Jesus Walks
• Nejlepší ženský videoklip: Kelly Clarkson - Since U Been Gone
• Nejlepší videoklip skupiny: Green Day - Boulevard Of Broken Dreams
• Nejlepší videoklip nováčka: The Killers - Mr. Brightside
• Nejlepší popový videoklip: Kelly Clarkson - Since U Been Gone
• Nejlepší rockový videoklip: Green Day - Boulevard Of Broken Dreams
• Nejlepší R&B videoklip: Alicia Keys - Karma
Brit Awards slavily kulaté pětadvacáté výročí. A udělily speciální výroční cenu, pro nejlepší singl uplynulé pětadvacítky, cenu shrábl Robbie Williams za svůj cajdák "Angels". Cenu za přínos pro hudbu dostal filantrop Bob Geldof. • Britské album roku: Keane - Hopes And Fears
• Britský nováček roku: Keane
• Britská zpěvačka roku: Joss Stone
• Britská skupina roku: Franz Ferdinand
• Britský zpěvák roku: The Streets
• Britský singl roku: Will Young - Your Game
• Cena za přínos pro hudbu: Bob Geldof
Druhá řadovka Anthony And The Johnsons porazila v lítém boji o Mercury Prize těžké kalibry Coldplay, Kaiser Chiefs nebo Hard-Fi. Desku "I Am A Bird Now" kritici milovali, ale posluchači ji v prvním týdnu prodeje vynesli jen na sedmdesáté osmé místo. Týden po výhře Mercury Prize se placka posunula až ze sto třicáté páté pozice na výslednou šestnáctku, což je dodnes vedeno v britském žebříčku jako největší posun vpřed.
-
no já nevim... žádná sláva (eagle-eye, 05.02.2010 08:54) Reagovat
myslím si že klidně výš by mohli být Daft Punk a Gorillaz, The Strokes a Eminem souhlas, nechápu takhle vysoko Kaiser Chiefs, kteří zaujali jedinou skladbou, zbytek jejich debutu je nuda k uzoufání, to už ty všechny přeceňované Frantové Ferdinandové a Arctikové jsou lepší... když už jsem u těch kytarovek, v minulém desetiletí byli jasně nejlepší Bloc Party, následováni We Are Scientists a první deskou Killers (zbytek co vydali, si to u mě pěkně posrali)... jen tak mimochodem, v sedmé desíce bylo několik mnohem lepších fláků, než v této páté (Incubus, Placebo, Depeche Mode atd.)
-
1.místo - Queens of Stone Age - Songs for the Deaf (eagle-eye, 05.02.2010 08:56) Reagovat
...to je jasné všem...:-)))
-
Re: 1.místo - Queens of Stone Age - Songs for the Deaf (Pecka, 05.02.2010 17:37) Reagovat
PŘESNĚ! XD
-
Re: 1.místo - Queens of Stone Age - Songs for the Deaf (mjúz, 05.02.2010 18:50) Reagovat
mali tam jednu dobru piesen - no one knows
akurat fakt naozaj naozaj bombovu!
nedokazem sa jej nabazit takze tak na cislo 20
-
Re: 1.místo - Queens of Stone Age - Songs for the Deaf (eagle-eye, 06.02.2010 14:04) Reagovat
No One Knows je neohratelna pecka... stejne tak jako cele toto album...;-)
-
-
-