V naší další makrorecenzi jsme se rozhodli řádně prozkoumat debutovou desku zpěvačky Little Boots. A jeden by čekal, že to po solidní osmičce v hlavní recenzi a především po jedničce v žebříčku nejnadějnějších interpretů pro rok 2009 BBC Sound Of, nebude až takový průser...
© facebook interpreta V době, kdy se britská electropopová zpěvačka Victoria Hesketh vytáhla pod hlavičkou svého sólo projektu
Little Boots na první místo letošního žebříčku nadějí BBC Sound Of, byla souzena v podstatě jen podle výborné skladby "Stuck On Repeat". A kdyby se ve zbytku alba opravdu jen zasekla na místě a opakovala dokola totéž, udělala by asi nejlíp. Soudě podle názoru našich pěti recenzentů v makrorecenzi se totiž její debutová deska "Hands" totiž vydala zcela nesprávnou stranou. Ač Honza Balušek v
hlavní recenzi hodnotil slušnou osmičkou, pětka makrorecenzentů je zcela opačného názoru a v průměru nadělila
Little Boots nepříliš lichotivých čtyřiapadesát procent.
Dan Hájek - Perfektní pop symetrie (7/10)
Vztah k interpretovi: Po zhlédnutí videa na "New In Town" jsem se zakoukal a na desce si našel několik klenotů.
"Hands" je přesnou revizí toho, k čemu se dnes všichni vracejí a z čeho těží. Nejprve mě tedy zaskočil samotný obal, to brakování stařičkých přebalů vinylů z dob slávy italo diska (třeba Amanda Lear) a pak písnička "Remedy". Tedy hlavně její začátek, kdy jsem se zlekl, že spíše poslouchám staré
2 Unlimited. Mix osmdesátkového popu s prvky eurodance Little Boots sedí. "New In Town", "Earthquake" s připomenutím oblíbených
Ladytron, "Stuck On Repeat" (klasika á la
Donna Summer) nebo luxusní "Symmetry" s Philipem Oakeyem. Ten je k slyšení i v songu
Pet Shop Boys "This Used To Be The Future" a není lepší reklamy na další album domovských
The Human League (oficiálně není zatím nic potvrzeno). "Hands" potěší hlavně fans
Annie, kteří stále a marně čekají na její druhou desku. Little Boots našla ideální kompromis mezi mnoha
světy a jde na to chytřeji než
Lady GaGa. Zaslouženě jedno z očekávaných alb a to i přesto, že má slabší chvilky.
Katka Guziurová - Místo svěžího vánku, chladný severák (6/10)
Vztah k interpretovi: Zatím rozpačitý, ale nebráním se v příštích letech užšímu kontaktu.
Označení Little Boots jako nejžhavějšího jména letošního roku ve mě vzbuzovalo od počátku rozpaky. A i přes svou prvotní skepsi mě pilotní singl "New In Town" chytil rovnou za nohy a odtáhnul mě na parket, kde jsem v jeho opojení zůstala ještě několik minut. Song mi přišel svěží a veselý. Až později jsem objevila loňskou záležitost "Stuck On Repeat", u které jsem si prostě neodpustila vypustit z úst, že by song Kylie přece jenom asi sedl víc. Po protočení celé placky jsem věděla, že moje poznámka nezůstane jen u jednoho songu, který bych viděla spíš na desce Australanky nebo jiné pěnice. Hlas Little Boots ve mně vyvolal jen prázdný pocit. Jako by vyhrabali odněkud z klubu další roštěnku, co se umí dobře kroutit před fotoaparátem, a pak ji mrskli za mikrák. Jenže ono to tak není a o to víc mě to mrzí. Ačkoli jsou songy chytlavé, pocitu, že je zpívá ledová královna, která na mě nepřenáší téměř žádné emoce, se ne a ne zbavit. Všechna čest písním "Meddle", "Symmetry" nebo "Click", ale pro příště bych si přála, aby ve mně deska vykřesala i jiný pocit, než chuť se bezduše houpat do rytmu.
Tomáš Bláha - Diskotéka z vyšší dívčí (5/10)
Vztah k interpretovi: Nejdřív hot, potom čehý.
© juiceonline.com Když jsem tenkrát poprvé slyšel téměř sedmiminutovou "Stuck On Repeat", vážně jsem pak i věřil BBC, když Little Boots zvolili největší nadějí pro letošní rok. Po jejím debutu si ale říkám, jestli vložení budoucnosti a veškerých nadějí pro tento rok do rukou přitažlivé blondýnky, jejíž spotřební melodie nejsou zdaleka tak sexy jako její vnadné křivky, nebylo moc přehnané. Při poslechu debutu "Hands" mi po zádech projel nepříjemný mráz a mě tak napadlo, že se snad ještě vrátí ta úchylná vlna europopu, která z jinak velmi povedených devadesátých let dělá zhoubný nádor na srdci všech milovníků hudby. Ve finále to s Little Boots naštěstí tak hrozné není, navíc je zde stále dost vlivu z let osmdesátých. Jenže co naplat, toho pocitu trendy módního doplňku se u ní zbavit nemůžu. Těžko říct, kde by teď byli Dead Disco, kde Victoria začala, našlápnuto měli slušně. Největší propagátorka výborné hračičky Tenori-On vás svým debutem zve pod nablýskanou diskokouli, pod kterou se já osobně docela nudím. Nějak u ni nemůžu poznat, kde končí výrobek a začíná umělec.
Pavel Parikrupa - Malé boty tlačí (5/10)
Vztah k interpretovi: Krátký a celkem vlažný.
Nedávno jsme měli na musicserveru anketu "Která současná electropová zpěvačka/duo se vám nejvíce líbí"? Jednou z pěti možností byla i Little Boots, ale ode mne by se zcela jistě kliknutí nedočkala. Možná už ona hudba ze škatulky označené "electropop" je sama o sobě studená a "Ruce" od
Botiček nijak zvlášť nezahřály. Samostatně po jedné ty písničky fungují dobře, z parketu bych neutíkal a klip v televizi nevypínal, ale není to na poslech celé desky (na rozdíl třeba od
Robyn). Jsou to takové chladné hity - člověka to moc nechytne za srdce a použité zvuky jsou příliš jalové na to, aby zněly zajímavě. Po chvíli mne už trochu irituje hrozně neoriginální elektronický
sound, a tak divně neosobní zpěv, kterému chybí špetka charisma. Holt asi mám raději u ženských za mikrofonem více emocí a k tomu aspoň trochu akustických nástrojů nebo něco živelného. Raději si pustím přidrzlou Lily Allen nebo se nechám strhnout Beth Ditto z
The Gossip.
Karel Veselý - Prázdné ruce plné popu (4/10)
Vztah k interpretovi: I was "Stuck On Repeat" and she "Meddle"d with my heart.
Tohle je vážně smutná éra pro britský pop. Všechny jeho opěvované naděje z tragicky přeceňované ankety Sound Of 2009 se ukázaly být jen kometami, jejichž životnost je slabých warholovských patnáct minut. Debut Little Boots je dalším hřebíčkem do rakve. Řídká osmdesátková nostalgie bez osmdesátkového smyslu pro hitovost a zoufale průměrný hlas, který nezachrání ani zvukové berličky. Aspoň že nemá tak debilní image jako další trapná hvězdička na jedno použití -
La Roux. Nejdřív to všechno vypadalo slibně. Singly "Stuck On Repeat" a "Meddle" slibovaly něco víc než tuctový electropop, kterého jsme se dočkali na zbytku desky. Čekali jsme novou
Annie nebo
Robyn a dostali jsme třetí odvar z Kylie mínus emoce a ambice. Nebrat. "Hands" je bohužel další důkaz zhoubnosti současné podoby hudebního průmyslu, který v naší hyperzrychlené době vytáhne nahoru interpreta po jediném povedeném singlu. Mediální humbuk a tlak musí zákonitě zadusit i sebevětší talent ještě než se dostane k první desce. Jen doufám, že Little Boots si tu krátkou slávu užila víc než já její desku. Klik. Smazat? Ano.
Album:
Little Boots - Hands
Průměrné hodnocení: 5,4/10
Celkový čas: 48:54
Skladby: New In Town, Earthquake, Stuck On Repeat, Click, Remedy, Meddle, Ghosts, Mathematics, Symmetry, Tune Into My Heart, Hearts Collide, No Brakes, Hands (hidden track)