Jedna Cornellova chyba za druhou

09.03.2009 13:00 - Honza Průša | foto: facebook interpreta

Chris Cornell se spojil s Timbalandem. Pouze tato věta leckomu stačila, aby - bez toho, že uslyší z alba jediný tón - vynášel nelichotivé soudy o jeho aktuální sólovce "Scream". Popřel tím někdejší frontman Soundgarden či Audioslave sám sebe, nebo směřoval k taneční hudbě delší dobu?
3/10

Chris Cornell - Scream

Skladby: Part Of Me, Time, Sweet Revenge, Get Up, Ground Zero, Never Far Away, Take Me Alive, Long Gone, Scream, Enemy, Other Side Of Town, Climbing Up The Walls, Watch Out, Two Drink Minimum
Vydáno: 9.3.2009
Celkový čas: 60:11
Vydavatel: Universal
Nikdy by mě nenapadlo, že cover "Billie Jean" bude pro Chrise Cornella jen prvním nesmělým krůčkem do světa taneční hudby. Na "Carry On" to byla zábava, snížení tempa a ubrání drajvu největší taneční pecce všech dob byl nečekaný a o to odvážnější tah. Na spojení s Timbalandem už ale odvahu nepotřebujete. Jde spíš o jistotu, vypočítavou a - v případě Chrise - lichou snahu o hledání spasitele.

Cornell už mockrát prokázal, jak vynikající zpěvák je. Zároveň ale začal tápat. Hudba Audioslave jej prý nikdy moc nebavila. A tak to zkusil po svém. Vykřikl. Jinak, než by kdokoliv čekal. Aby vám ale vyšlo to, co někteří jiní umělci zvládli, musíte být sakra vyzrálá osobnost s obrovským přehledem a uměním zvolit si ty správné spolupracovníky. Ne každému totiž vyjde a málokdy stačí, pouze si říct "Let's Dance" a udělat revoluční nebo aspoň dobrou taneční desku. Loni to nezvládli The Killers, letos ještě větší chybu udělal Cornell.

Nebo chybu - "Scream" je jak výrazný náhrdelník, který vznikl navlékáním tu menších, tu větších chyb na jednu dlouhou nit. Deska je nudná, ztrácí tempo a ve své hodinové stopáži je skoro neuposlouchatelná bez přestávky. Její slití do jedné nepřerušované hudební plochy jen umocňuje nekonečnou délku. Cornell pořád a do naprostého zblbnutí opakuje rozducané refrény (třeba skoro pět minut dokola ten o šplhání na zeď), cukruje patetickými smyčci ("Never Far Away") a skoro jediné, co mu teď fakt jde, je zpěv (refrén v "Time" je prostě úžasný). Desku se nebál anoncovat jako zásadní dílo srovnatelné třeba s "The Dark Side Of The Moon". To bych si já tedy nedovolil.

Třetí sólová deska Chrise Cornella je bezesporu jeho nejkontroverznějším dílem. Té předchozí, "Carry On", chyběla energie a něco, co by slušně napsané věci posunulo dál k posluchači. Aby se vám zalíbila, museli jste jí dát dost času a ten má dnes málokdo. Volba Timbalanda jako producenta, a toho, kdo dá albu šťávu, ale nepřinesla Cornellovi ten správný užitek. Spojení tak rozdílných osobností, které si hudebně (alespoň to tak vypadá) příliš nerozumí, dopadlo, jako když si rocker, co se chodí oblékat do sekáče, vezme novou značkovou sněhově bílou bundu.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY