Bleachin' je nový projekt známé londýnské dvojky Amose a Jeremy Healyových. Tanečně-kytarovkovým způsobem zde pánové chtěli vyjádřit své pocity ze života té nejvyšší společnosti, což pokud se jim povedlo, je patrné, že v tomto životě není o co stát.
Bleachin' je čerstvý tanečně-kytarový projekt legendární londýnské dvojky Amose a Jeremy Healyových a má být reflexí života autorů stráveného v těch nejbohatších a nejvíce snobských
V.I.P. sférách britské společnosti.
"Chtěli jsme odkrýt masku tohoto světa, ukázat lidem, jak to v něm chodí doopravdy", popisuje debut "Everyone Loves You, Everything's Free" protagonista Amos,
"lidé mají zkreslené představy o těchto sociálních vrstvách, ve skutečnosti je život v nich mnohem lepší i mnohem horší, než si myslí". V hudebním průmyslu se Amos pohybuje už šestnáct let, ale teprve v
Bleachin' se realizoval, vypovídá nejvíc o něm a o jeho životě, slovy nešetří, když tvrdí, že
"Bleach (= odbarvování, bílení – pozn.aut.) je to nejlepší a nejhorší na životě každého z nás". Pohlédněme na to, jak svým pokusem o odmaskování "top-class" společnosti (na kterém pracovali necelé dva roky) přesvědčili přízemního našince.
Patřičně cynicky nazvané album "Everyone Loves You, Everything's Free" ("Všichni tě maj' rádi, všechno je v pohodě") je uzavřeným celkem o devíti kapitolách, které představují průběh jedné klasické
V.I.P. party. Úvodní "Bleachin'" nakopává, nastartovává, je to nejrychlejší skladba z desky, nábojem může připomínat "vyměklejší"
Prodigy. V podobném duchu se nese i následující "Peakin'" (dosahování vrcholu), rapovací deklamativní zpěv se tu prolíná s delšími náladotvornými plochami a napopovatělým táhlým zpěvem á la
Tom Jones, v následující "Comin' Down" (situace zvážňuje, blíží se kolize) uslyšíme i rockově "nabustřenou" kytaru, zpěv začíná vláčnět, melodickým riffem a zpěvovou dikcí refrénu evokuje rockové kytarovky typu
Oasis. Ve stejné linii pokračujeme - citovka "Fragile"("...pomozte mi někdo, jsem tak křehký, už se z toho nevyhrabu" - krize se dostavila) nese ještě více aspektů vtíravé, podmanivé melodičnosti a patosu. Pak přichází úderná, dynamická, bouřlivácká taneční intrumentálka "Nosedive" - poslední živější místo na desce; s "Leavin' (Her Song)", baladou o zhrzené lásce, smyčcovou náladovkou "Broken" (á la
Vangelis), neštěstí kumulující instrumentální "Ambulance" (pro méně chápavé posluchače byl pro jistotu do skladby zakomponován zvuk houkající sanitky) a závěrečnou katarzní "Learn To Cry" ("... all i get from Bleachin' / I learned how / Learned how to cry") se jen kumulují posluchačsky utlumující, nenápadité až nudné pasáže, na kterých je bohužel větší část alba založena.
Po poslechové stránce není první deska "Bleachin'" nijak objevná, je na ní tu s větším, tu s menším citem kopírováno to, co bylo již ozkoušeno jinými, jinde a mnohem dříve. Nepatrný hudební přesah tu najít můžeme, tím, že se stylové exkursy míchají, není deska monotónní a nudná, když divák chce, najde si na ní zajímavá místa. Pokud se nám Healyovi náladou desky skutečně snažili přiblížit pocit ze stylu života vrcholku společnosti, pak je jeho šedivé, prázdné a odbarvené prostředí nezáviděníhodné a zmítavost jeho členů analýzyhodná.
CD k recenzi poskytla firma
BMG.
Album:
Bleachin' - Everyone Loves You, Everything's
Free
Hodnocení: 5/10
Celkový čas: 53:39
Skladby:
Bleachin', Peakin', Comin'
Down, Fragile, Nosedive, Leavin', Broken, Ambulance, Learn To Cry