Tatraplán od Tata Ahn

03.11.2008 00:00 - Tomáš Tenkrát

O tomto projektu bylo řečeno mnoho. Jenže jak vlastně dopadl výsledek? Ideálně. Není fádní ani přehnaně nabubřelý. Živý organismus čtrnácti tracků posouvá Tata Bojs opět výš. Komponováno se smyslem pro detail. O čem jiném by se mělo říct, že se neohraje, když ne o "smetaně"?
Reklama
9/10

Tata Bojs & Ahn Trio - smetana

Skladby: Toreadorská otázka, Tanečnice, Attention Aux Hommes!, C.V.A.N., Lasičky, Šťastnější, Náměsíčná, Skovka, Vesmírná, Elišce, Kudu Aditsuh, Jednotka času, Pěšáci, Jaro
Vydáno: 03.11.2008
Celkový čas: 61:24
Vydavatel: Warner Music
Určitě nejsem jediný, kdo nerad slyší o spojování rockových kapel s orchestry nebo předělávání písní do akustických podob. Jenže jedna věc je píseň jednoduše zahrát bez proudu, či s pateticky rozmáchlým orchestrem, a druhá rozepsat zcela nové party pro housle, violoncello a klavír plus samozřejmě akusticky přetransformovat kapelu. Marně jsme vzpomínali, kdo někdy udělal podobnou záležitost s komorním tělesem. To samo o sobě ještě sice neznamená úspěch, jenže v případě spojení geniálních muzikantek, perfekcionistů z Tata Bojs a schopného Marka Doubravy se již originalita očekávat dá.

Když se ke slovu pořádně dostává Ahn Trio. Vyvážit je do naprosté roviny se povedlo, ani jedna skupina nikdy neruší tu druhou, pouze obohacuje. Vzájemné prolínání zní spíš, jako kdybyste poslouchali Tata Ahn, kapelu, která je sehraná už minimálně deset let. Holky dodávají opar toho, co je přitažlivé na vážné hudbě - čistotu a smysl harmonií. Kluci zase věděli, co chtěli - neupatlat to, ale zároveň natočit desku tichou a svým způsobem něžnou. Povedlo se. Ve většině písní se dostáváme do mnoha nových melodických linek, které přibyly při rozepisování partů na papíře Marka Doubravy a při práci Tata Bojs ve studiu, ti se totiž odmítli opakovat a tak vás vlastně čeká nových písní hned čtrnáct.

Největší síla "smetany" je ale v její hloubce zaznamenání. Pokud si něco opravdu naplno užijete až s vynikajícím zvukem (buď prostorovým při schopné soustavě, ale spíše v kvalitních sluchátkách), je to tohle. Při troše snažení lze rozpoznat i rozestavení muzikantů při nahrávání. Ale především vrstvení nástrojů, kde každý má svou hloubku a průběžně vyplouvá na povrch, znamená velký hudební zážitek. Pokud vás tedy ještě podobný poslech láká, protože jako pouhý podkres album ztrácí. Tohle je o užívání si hudby, o průzračnosti tónů a o objevování.

Tata Bojs ukazují, že být originální i na výběrovce je sice těžké, ale jde to. A jestli je ta nahrávka dostatečně stylová? Ano, je jedna z nejvychytanějších, jaká v tuzemské produkci vyšla. Takový Tatraplán mezi akustickými alby.

PS: Yes, it was very nice, ale co na to dalších pět redaktorů v makru?

Reklama

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

  • smetana (steve, 03.11.2008 00:43) Reagovat

    neodpustitelnej hřích nedat tomuhle album 10/10...

  • butterman (butterman, 03.11.2008 10:06) Reagovat

    štastnější se jim moc povedla :)

  • konecne (tupolev, 03.11.2008 10:19) Reagovat

    ze by desky Tatabojs konecne zacaly mit jakztakz slusny zvuk? Jestli při troše snažení lze rozpoznat i rozestavení muzikantů při nahrávání, tak to klobouk dolu, to jsou kabrnaci. A ze to vubec existuje, to by i na Zapade koukali. Inu od tehle party se ma svet co ucit. Dal bych jim aspon 16 bodu. ale je potreba uznat, ze to ma svuj styl.

  • paráda (neferty, 03.11.2008 15:09) Reagovat

    zrovna to poslouchám a je to jedním slovem úchvatnéé.. :)

  • bože proč? (mky, 03.11.2008 19:10) Reagovat

    TB mám dost rád, ale nechápu proč vzniklo tohle album. má to smysl?

Reklama

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY