Nick Cave si s Warrenem Ellisem padli do noty. Oba jsou členy The Bad Seeds, patří mezí psance z Grindermana. Mimo to spolu čas od času pracují i na filmové či divadelní muzice. V novém zpracování filmu o Jesse Jamesovi opět spojili své síly. A jak to dopadlo?
6/10
Nick Cave & Warren Ellis - The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford (soundtrack)
Skladby: Rather Lovely Thing, Moving On, Song For Jesse, Falling, Cowgirl, The Money Train, What Must Be Done, Another Rather Lovely Thing, Carnival, Last Ride Back To KC, What Happens Next, Destined For Great Things, Counting The Stars, Song For Bob
Vydáno: 05.11.2007
Celkový čas: 43:38
Před třemi roky napsal
Nick Cave (
The Bad Seeds,
Grinderman) scénář k působivému westernu z drsného australského vnitrozemí konce 19. století "The Proposition" a spolu s Warrenem Ellisem (
Dirty Three,
The Bad Seeds,
Grinderman) jej doplnili neméně působivou hudbou. Tentokrát se ve filmu s nekonečným jménem
"Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem" a obdobně dlouhou stopáží (recenzenti často vytýkají vlekoucí se stošedesátiminutový příběh) přenesl do Ameriky patnáct let po občanské válce za kultovním psancem Jesse Jamesem.
Cave s Ellisem se při nahrávání hudby obklopili rytmikou
The Bad Seeds (nebo chcete-li Grindermana) - Martyn P. Casey hraje na basu a Jim Sclavunos obsluhuje bicí nástroje. Navíc byl zapojen i Caveův syn Luke s trianglem v ruce. To vše by mohlo znamenat to nejlepší zázemí pro vznik zajímavého a svébytného hudebního opusu. Výsledkem však je spíš průměrné dílo ničím nepřesahující svůj účel. Jako emotivní podkreslení filmu obstojí, větší ambice si ale nemůže klást.
Pouhá přítomnost pánů Nicka a Warrena (jejich nezaměnitelný rukopis rozeznáte s prvními tóny úvodní "Rather Lovely Thing") bohužel není automatickou zárukou pro trvalejší a dlouhodobější poslech tohoto soundtracku. Po doznění smyčců v závěrečné "Song For Bob" totiž marně vzpomínáte, o čem to celé vlastně bylo a v paměti zůstane maximálně úvodní skladba a výrazná "Cowgirl". Zbytek se slévá do jednolitého tvaru a i když hudba není vyloženě špatná, zůstává pocit, na který upozorňovali už recenzenti filmu - chybí tomu spád.
Možná Cave s Ellisem jen přesně vystihli atmosféru filmu a dodali hudbu výborně ladící s pochmurnou atmosférou vleklého snímku. Hudbu určenou pouze pro filmová plátna, jež se ale bez obrázků utápí v sobě samé.
PS: Příznivci Nicka Cavea jistě uvítají fakt, že mu ve filmu byla svěřena i jedna z drobných rolí.