Osm kusů, remix, vzpomínky, půlhodina a dost

27.11.2006 05:00 - Benjamin Slavík | foto: facebook interpreta

Další česká kytarovka má venku svou první desku - ohledně Living Room však toto prohlášení může působit dost úsměvně. Po tom všem, co se kolem nich dělo, už to album nikoho moc nezajímá, zvlášť když si uvědomíme, ze kapela, která tuto desku nahrála, už vlastně neexistuje. Čtěte recenzi.
8/10

Living Room - Trendsetters, First Movers And Fast Followers

Skladby: Dirty Pig, Stoned Story, Scarlett Johansson In My Dirty Kitchen, Strange Places, Fireworks, Another Star, (I Don't Wanna) See The Light, The Luckiest Man In The World, (I Don't Wanna) See The Light (Thru The Crazy Fog Rmx By Vever)
Celkový čas: 34:10
Vydavatel: Championship Records
Na to, kolik toho Living Room za dobu svého působení na scéně dokázali natočit, se o nich mluví více než dost. Po debutovém demu vydali jednu řadovou desku o osmi písničkách a jednom remixu. Po jejím vydání odešel/nebo byl odejit (v tomto případě zřejmě záleží na osobní interpretaci) zpěvák Petr Pliska a Living Room vlastně začínají od znova se zaručeným playboyem a neprověřeným autorem Tomášem Cikánem za mikrofonem.

Teď by bylo nejjednodušší začít se rozepisovat o Pliskově osobnosti - že se podle většiny lidí na indie scéně vždycky projevoval jako největší pozér, jakého si je možno představit, jak si hrál na českého Liama/Noela Gallaghera a jak jeho celá arogantní rocková manýra, jíž se většinou prezentoval, působila spíše úsměvně než suverénně. To, oč by zde však primárně mělo jít, je deska "Trendsetters, First Movers And Fast Followers", kterou s Living Room nahrál a dal volně ke stažení na stránky kapely.

V našich podmínkách to je minimálně zvláštní album: nezní totiž ani v nejmenším jako nahrávky ostatních pražských indie kytarovek, ať už těch lepších (Roe-Deer) nebo horších (Toneless). Není z ní cítit ta touha dělat dobrou britskou muziku hlavně pro sebe a pár indie fanoušků v této zemi: celkový dojem je úplně jinde a ne proto, že jsou Living Room více dirty. "Trendsetters, First Movers And Fast Followers" je od začátku do konce drze suverénním a provokativním albem: nemá žádný respekt. Před nikým - fanoušky, kolegy, scénou, kritiky ani před sebou samotnými. Všechno je to v Petrovi: pochopitelně není bůhvíjaký muzikant ani zpěvák, ale má to, co leadrům zmiňovaných kapel chybí. Pliska svou energií a osobností, i když třeba silně negativní, dokázal dát kapele vlastní tvář.

Z desky jsou cítit emoce, mezilidské vztahy - je to spíš soundtrack k příběhu, co skončil jinak, než skončit měl - hudba k filmu, kde hlavní dějovou linii tvoří hádky, osudy a touha být jiní než ti, kteří jiní už jsou. Hlasité kytary, dobře napsané kytarové hity, několik nahrávacích studií. Vzorce, podle kterých Robert Smith textoval první písničky svých The Cure se vzrušujícím nádechem melodického britpopu bez vlezlých a podbízivých postupů.

Odchodem Petra Plisky se Living Room možná uklidnili a získali v kapele jiné a lepší klima pro práci. Uzavřeli jednu kapitolu a chtějí začít jinou s čistým stolem. Jde o to, jestli má teď pod značkou Living Room vůbec smysl pokoušet se o něco nového. Celé to totiž působí podobně jako causa Hrůza vs. Ready Kirken. A do těchto míst a souvislostí by se kapela jako Living Room dostávat neměla. "Trendsetters, First Movers And Fast Followers" by mělo být bráno jako rozlučka s touto kapelou a ne mezník v její kariéře, který ji nastartuje pro lepší budoucnost. Konec konečné etapy.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY