Beastie Boys míří na plátna českých kin

31.08.2006 11:58 - Tisková zpráva | foto: facebook interpreta

Beastie Boys - Awesome; I Fuckin' Shot That
© facebook interpreta
Dne 9. října 2004 před vyprodaným koncertem v newyorské Madison Square Garden rozdali Beastie Boys mezi své obecenstvo padesát kamer. Z padesáti různých perspektiv tak vznikl energií nabitý dokument, který diváka vrhá do víru živého vystoupení legendární kapely. Film "Beastie Boys, 50 kamer a 40 tisíc očí" ("Awesome; I Fuckin' Shot That") je výsledný unikátní dokument, který dynamicky zachycuje širokou paletu zážitků z živého koncertu. Do českých kin bude uveden 26. října, premiérová party se koná 19. října v pražském Paláci Akropolis ve spolupráci Aerofilms a MOFFOM - Mezinárodní festival hudebních filmů. Film byl poprvé uveden na festivalu Sundance letos v lednu.

Ve filmu vystupují členové Beastie Boys - Mike D (Michael Diamond), Ad Rock (Adam Horovitz), MCA (Adam Yauch), Mix Master Mike a také několik speciálních hostů.

Inspirací pro unikátní dokumentaci vystoupení se stal pro režiséra Adama Yaucha nepříliš povedený záznam koncertu, který umístil na internetové stránky Beastie Boys jeden z fanoušků. "Byl to krátký, asi třicetivteřinový záznam začátku našeho koncertu natočený na mobilní telefon," vzpomíná Yauch. "Měl sice špatné rozlišení, ale líbilo se mi, jakého efektu dosáhl ten člověk tím, že telefon držel v ruce. Byla to věc nabitá živelnou energií. Napadlo mě, že by bylo zajímavé natočit tak celý koncert," dodává. Tři dny před koncertem v Madison Square Garden uveřejnili Beastie Boys na svých webových stránkách oznámení, kde vybízeli fanoušky, aby se zapsali jako kameramani. Jedinou podmínkou bylo zakoupení vstupenky na newyorský koncert. Instrukce zněly: "Jakmile na pódium vystoupí Beastie Boys, začněte točit. A nepřestávejte, dokud neskončí." Adam Yauch záměrně omezil pravidla na minimum, aby tak nechal co největší prostor individuálnímu pojetí.

"Když jsem poprvé uslyšel o dalším pozoruhodném nápadu Beastie Boys, zaznamenat své podivné vystoupení s pomocí svých fanoušků-kameramanů, zbystřil jsem," říká Ivo Andrle z distribuční společnosti Aerofilms. "Pak jsem měl možnost vidět výsledný film a hned jsem si uvědomil, že tohle musí vidět každý, kdo si alespoň jednou v životě uvědomil, že spát se bude až v Brooklynu, že všechno je to jenom sabotáž, a že musíme bojovat za svá práva na pařbu! Beastie Boys nám to ve spolupráci se svými fanoušky ve filmu pěkně od srdce připomenou," dodává.

Společnost Aerofilms k filmu vyhlašuje originální soutěž: Stačí poslat na info@aerofilms.cz do 15. září 2006 jakoukoli fotku s tematikou Beastie Boys v rozlišení 300 dpi a je možné se stát spoluautorem plakátu k filmu "Beastie Boys, 50 kamer a 40 tisíc očí". Plakát bude totiž složen z minimálně padesáti políček, která jsou vyhrazena pro vybrané fotografie. Fantazii se meze nekladou, nutné je však dodržet téma - Beastie Boys. Vítězní autoři získají vstup na zmíněnou premiérovou party.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY