© gaesteliste.de
ajaj... (majk www.rem.sk, 12.10.2005 13:38) Reagovat
sice máte článek tak nějak přeložen z remhq, ale není z něj cítit ta vyjímečnost okamžiku, bill opravdu s kapelou od odchodu před osmi lety ze zdravotních důvodů nehraje každý den, společná vystoupení by se s klidem dala spočítat na prstech jedné ruky, s tím, že tohle bylo asi nejdelší společné vystoupení. a mimochodem, viděli jste fotky? jestli se do ty mistnosti vešlo 100 lidí, bylo by totálně narváno, jak jste přišli na těch 300, nevím.. jinak ale díky za zmínku o r.e.m.
je to jedno (dan, 13.10.2005 11:34) Reagovat
U přímně řečeno, je jedno, kdo bude za bicími u R.E.M. Ty tam jsou doby, kdy jejich hudba přinášela směs nápadů, energie a nadhledu. Jejich poslední alba jsou plná kýčovitých a stokrát slyšených postupů, po jednom poslechu se vlastně není k čemu vracet. Nezbývá, než si pouštět staré nahrávky a doufat, že snad uhodí blesk a R.E.M. ještě s něčím zajímavým přijdou.
neni to jedno (majk, 13.10.2005 23:59) Reagovat
tuhle zpravu jsi vubec nepochopil, dane.. bill si s r.e.m. zahral na verejnosti teprve podruhy po svym odchodu a to je pro fanousky ta vzpominka a jedinecna rarita. kdyz jsi se jen chtel do r.e.m. navezt, nemusel jsi to uvadet tim, kdo je za bicimi, bill berry to prave uz nikdy, az na par takovychto vyjimecnych okamziku, nebude. a mimochodem, jejich posledni alba od dob, co jsou ve trech, jsou myslim dost hudebne bohata, vrstvi ruzne melodie a obsahuje dost neoposlouchatelnych a krasnych pisnicek. napady a energie maji na svuj vek dost, zkus si zajit treba na jejich koncert a uvidis, ze se od nich ma vetsina kapel dost co ucit! o nadhledu (a o tom politickem obvzlast) by se spekulovat dalo, to ano.. :) a to, ze stare nahravky (ktere tim vlastne presne myslis?) jsou lepsi nez ty nove, je podle me jen fraze. zalezi na nalade, takhle to zobecnit je jen oblibena a jednoducha poza aplikovatelna na vlastne vsechny kapely.
to majk (Dan, 19.10.2005 00:58) Reagovat
Nejsem takový cynik a vím, o čem článek byl. Aneurysma mozku Billa Berryho a jeho odchod z kapely, to jsou jistě zlomové okamžiky zejména života samotného Billa. V souvislosti s tím jsou úvahy o pokračující kariéře a vůbec debaty o hudbě víceméně zbytečné. Je mi jasné, že každá jeho účast na jakékoli koncertní akci R.E.M. je mimořádnou společenskou událostí. Já chtěl upozornit na to, že kapela svůj vrchol prožila na přelomu 80. a 90. let a přestože se za bicími střídají bubeníci zvučných jmen (kromě Billa Berryho například Barrett Martin nebo Bill Rieflin), kvalitativní křivka jejich tvorby má bohužel sestupnou tendenci. Poslední alba jsou plná rozvleklých, nasládlých melodií, bývalá svéhlavost a svébytnost byla nahrazena hrou "na jistotu", ostří experimentálních ploch vystřídaly jednotvárné postupy, a to ve všech složkách - v harmoniích, melodiích i v rytmickém členění. R.E.M. jsem naživo viděl a jen jsem se utvrdil v tom, že nejsilnější okamžiky vystoupení tvořily starší skladby. Neodpustím si poznámku - Michael Stipe má při živém zpěvu intonační problémy, zpívá lehce falešně a protože ani dobře nedýchá, obsahuje jeho projev celkem silné vibráto. Za nadčasová alba považuju: Out Of Time, Automatic For The People, Document, New Adventures In Hi-Fi. Poprvé jsem měl výhrady k albu Up a následné projekty už mě víceméně zklamaly. Nezastávám teorii, že dřív bylo všechno lepší. Pokud se mi nějaké album od R.E.M. nezamlouvá, můžu si přece od nich pustit jiné, nebo poslouchat úplně jinou kapelu.
pro dana (majk, 23.10.2005 03:10) Reagovat
za prvé: systém přidávání komentářů je tu dost nevychytanej. že je tu odpověď, jsem zjistil náhodou, už jsem myslel, že článek zapadl a nikdo sem už nepřijde :/
teď už reakce na názor: vidím, že máte přehled a to je správný. k výčtu kvalitních bubeníků, co si zahráli s R.E.M., jen dodám ještě Joey Waronkera (ex-Beck), kdyby to někoho zajímalo.. dále, kritika se snáší na 'poslední alba', což chápu jako 3 alba po odchodu berryho. podle mě je to prostě otázka vývoje, dospělí lidé počtyřicítce, kteří už mají vše srovnané, nemohou dělat alba, jako když jim bylo dvacet, třicet..