Debutová alba finalistů SuperStar se nám teď pomalu sypou více než sníh v Krkonoších. V listopadu vydali desku hned čtyři z Top 10 Česko hledá SuperStar č. 1. Mezi ně patří i čtvrtý Tomáš Savka, jehož první deska dostala poněkud zvláštní název "Já si tě stejně najdu".
Tomáš Savka byl po svém vyhazovu ze SuperStar asi nejaktivnějším finalistou. Velice rychle se začal starat, aby jeho sláva neupadla. Mimo to, že plnil stránky bulváru rozchodem se svojí přítelkyní, která ho provázela celou soutěží, úspěšně absolvoval konkurz do nového muzikálu "Miss Saigon", jenž se tak stal sledovaným daleko před svým uvedením na scénu. Počkal si, až vyprší firmě BMG opce na podpis smlouvy s ním, a záhy se upsal konkurenčnímu vydavatelství EMI. Mezi zkouškami na "Miss Saigon" pak začal nahrávat s týmem, který dal dohromady, svůj debut, na němž sliboval moderní zvuk a styl ala
Robbie Williams. Jaký je ale konečný výsledek?
Stejně jako
Sámer Issa i
Tomáš Savka se při výběru písniček spolehl především na domácí autory a oba se tedy mohou chlubit původní hudbou. Jenže zatímco u Sámera se povedlo Ondřeji Brzobohatému potažmo producentům Maxover napsat zajímavé melodie a Jorgemu Corantovi ještě vše dobře zprodukovat, Savkův tým, skládající se především z Daniela Bartáka a několika dalších lidí, již tak úspěšný nebyl. A to jak v oblasti autorské, tak i v té producentské. Přitom celá deska začíná poměrně slibně. Prvních několik desítek sekund "Hej baby (pozor, číst s anglickou výslovností - pozn. red.) jdem!" opravdu evokuje již několikrát zmiňovaného
Robbieho Williamse, i když aranžmá dechů až snad příliš připomíná "Let Me Entertain You". Docela dobrou písničku ovšem kazí poněkud hloupý text. Ona vlastně textová stránka celého alba je hodně slabá. Následující "Prašnou cestou" je patetický slaďák jak vyšitý a jako u jedné z mála slabost této písničky nepadá na hlavu českých autorů, jelikož tento song byl vybrán z katalogu nahrávek, kterým disponuje EMI. Ostatní písničky ale už doplácí na skladatelskou impotenci Savkových autorů. Například "Hvězdy pro tebe" zní, jakoby byla napsána na začátku osmdesátých let pro Marii Rottrovou, kterou si velice rád poslechnu, ale k Savkově věku a povaze mi tento styl jaksi nesedí. A podobných případů je pomalu celá deska.
Zvláštní kapitolu tvoří coververze. "We Are The Champions" si na internetových stránkách vybrali sami fanoušci. Když ji
Tomáš Savka zpíval v SuperStar, bylo to pro mě velké překvapení. Na desce ovšem tento obrovský hit skupiny
Queen téměř vůbec nevyzní. Druhou coververzí je "Fuck It" od Eamona, která nedávno bodovala v hitparádách. Savka ji přezpíval s českým textem, jenž téměř kopíruje anglickou verzi. Fanoušci Eamona se mnou nebudou zřejmě souhlasit, ale myslím, že Savkova verze není o moc horší než verze původní. Ovšem pořádně na prdel tomu dal
DJ Neo, který tuto verzi zmixoval. Myslím, že tento remix může hrdě kandidovat na Nejhorší remix roku, pokud by někde taková kategorie existovala. Určitě by byl horkým favoritem na prventství.
Z debutové desky Tomáše Savky je patrno několik věcí. Ač je sice výborný zpěvák, zařadil bych ho spíše do škatulky muzikálů, do které i on sám pomalu míří. Nezpívá špatně, ale na desce mu schází špetka charisma. Druhým problémem "Já si tě stejně najdu" je naprostá absence jakéhokoliv hudebního nápadu a hlavně dobré melodie. Vše je takové nijaké, zkrátka o ničem. Tým, který se shlukl kolem Tomáše Savky, by měl na sobě ještě pracovat a najít někde trošku invence, protože toto se zkrátka moc nepovedlo.