Funky Tata Bojs vyrazili s Kraftwerk do Saint Tropez

02.10.2020 19:17 - Dan Hájek | foto: Salim Issa

První říjnový den představili Tata Bojs druhou ochutnávku z chystané desky. Jmenuje se "Kraftwerk In Saint Tropez" a přichází po hitovce "Zvony". Vydání nástupce pět let staré kolekce "A/B" zatím skupina plánuje na letošní podzim, zřejmě na konec listopadu. Na jaře by pak měla následovat koncertní šňůra včetně křtu v O2 universu, který by se měl uskutečnit 31. března (pokud situace již dovolí).

"Kraftwerk In Saint Tropez" v sobě snoubí četnickou poetiku ze Saint Tropez a kapelní oblibu německé legendy krautrocku Kraftwerk (obdivuje ji primárně Mardoša, který je tradičně autorem textu). Celý vtípek je postavený i na citaci z jednoho staršího rozhovoru s dýdžejem Afrika Bambaataa, který o těchto milovnících robotiky kdysi prohlásil, že to jsou "funky boys from Germany". Mardoša pak doplňuje: "Text je pro mě taková popkulturní fantazie. Nepíšu v něm ani tak o Kraftwerk samotných, spíše si pohrávám s jejich mýtem. Skoro jako by to byly pohádkové postavy. Ty se v písničce potkávají s dalšími nadpřirozenými hrdiny a popkulturními fenomény. Ten nápad ze mě vypadl automaticky v angličtině. Rozhodně jsme se ale nesnažili znít jako rodilí mluvčí. Naopak, líbila se nám představa, že česká kapela zpívá anglicky o německé kapele ve Francii. Při natáčení zpěvu si dokonce Milan pozval do studia dva jazykové kouče. Napřed Adriana Bella, který mu ukázal, jak to správně zní anglicky. A potom našeho kamaráda Danka, rodilého Francouze, aby u angličtiny pohlídal její správnou francouzskou výslovnost!"

Doprovodný klip v sobě nese stopu ze vzdálené minulosti a ještě více oddalované budoucnosti. Minulost reprezentují archivní záběry z roku 2002, kdy ústřední duo Milan Cais a Mardoša vyrazilo na výlet k vyhlášené četnické stanici v Saint Tropez (doufajíc, že cestou neuvaří své milované čtyřkolé Kachny aka vozidla Citroën 2CV). Budoucnost je sestavena z pozpátku puštěných záběrů na dvojici v převlecích z přebalu slavného kraftwerkovského alba "Die Mensch·Maschine" a výstavního Citroënu DS, které končí tradičním rituálem Tata Bojs ze závěru koncertů, kdy se fotí s rozjařeným publikem.

Snímek režíroval Petr Hanousek, za kamerou stál a následně ve střižně pracoval Honza Truhlář. V závěrečné sekvenci měl Petr v plánu použít záběry z nedávného vystoupení na pražském Půlmetronomu, nakonec k tomuto záměru jaksi nedošlo. Tehdy si ovšem odbyla premiéru speciální fanouškovská videoprojekce hitu "Attention Aux Hommes!", v níž byl použit sestřih z filmu "Piti Piti Pa" (ten měl premiéru v kinech před rovnými padesáti lety), včetně inkriminované dialogové sekvence. Kruh se tím hezky uzavřel, s humorem a nadhledem pro tyhle pány tak typickým.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY