"Greatest Hits" tak trochu jinak - vezměte svoje nejslavnější písně, rozeberte je na nejmenší částečky a pak je složte zase zpátky. Bon Jovi tohle udělali na novém albu "This Left Feels Right" a výsledek je překvapivě zdařilý, stačí poslouchat bez předsudků. Více v dnešní recenzi.
8/10
Bon Jovi - This Left Feels Right
Skladby: Wanted Dead Or Alive, Livin' On A Prayer, Bad Medicine, It's My Life, Lay Your Hands On Me, You Give Love A Bad Name, Bed Of Roses, Everyday, Born To Be My Baby, Keep The Faith, I'll Be There For You, Always, The Distance (Live Bonus)
Celkový čas: 57:12
Vydavatel: Universal
Historie vzniku desky "This Left Feels Right" je podrobně popsána v bookletu alba a hovoří o něm nejpovolanější, dvě ústřední postavy
Bon Jovi, kytarista
Richie Sambora a zpěvák
Jon Bon Jovi. Původně zamyšlený živák ve stylu "Unplugged", jenž kapela nahrála začátkem roku 2003 v Japonsku, se nakonec zvrtl v desku největších hitů v úplně nových úpravách, někdy až k nepoznání odlišných od originálů - odtud podtitul "Greatest Hits With A Twist". Z původní japonské nahrávky je na albu jen živý bonus "The Distance" a dvanáct skladeb zažilo své znovuzrození ve studiu s proslulým producentem Patem Leonardem.
Pamětníci recenzí
Bon Jovi na musicserveru si jistě vzpomenou, jak jsem kapelu nešetřil a zejména živák "One Wild Night" podrobil nepříliš lichotivé kritice. Tentokrát musím přiznat -
Bon Jovi mne dostali. Byl to dobrý nápad, ale riskantní myšlenka dle prvních ohlasů rozdělila fanoušky na dva protipóly - jedni nové úpravy hitů uvítali, druzí šmahem odsoudili. Přitom je třeba kapelu ocenit za nabízenou přidanou hodnotu - best of už tu bylo ("Crossroads"), a tak nabídla něco navíc.
Na "This Left Feels Right" se
Bon Jovi ukázali jako výborní hudebníci s odvahou nekompromisně změnit skladby, jež jim přinesly slávu. Ubrali bombastická aranžmá, Jon zvolil civilní projev, místo afektu více muzikantství. Při "Wanted Dead Or Alive" měli chlapi před očima sound
Led Zeppelin, kombinaci akustických nástrojů s mocným motivem elektrické kytary, radikálně zpomalená "Livin' On A Prayer" získala zcela novou podobu i díky přidání ženského hlasu a z úderného hitu "It's My Life" vznikla procítěná klavírní balada. "Bed Of Roses" a "Keep The Faith" jsou vzdušnější a mají snad až duchovní rozměr. Ale nejlepší jsou písně, které znějí více špinavěji a v nichž odvádí skvělou práci
Richie Sambora - "Bad Medicine" se obtáčí kolem slide kytary a za vůbec nejpovedenější na disku považuji až do blues zabarvenou "You Give Love A Bad Name" - rozchodí všichni posluchači
Bon Joviho "zakouřený" hlas a zdrsnělou barovou atmosféru písně? Snad jen tu "Always" nakonec si mohli
Bon Jovi odpustit.
Nápad podrobit své hitové skladby rozborce a zborce není u rockové kapely vůbec obvyklý, nebavíme se o remixech. Občas někdo zhotoví ojedinělý remake své vlastní skladby, ale složit takto celé album?
Bon Jovi to popsali slovy
"staří přátelé v nových šatech" a tohle převlečení kabátů se jim nadmíru podařilo.