Přední britský jazzman Alfa Mist se vrací do Prahy s novým albem

05.09.2025 19:10 - Tisková zpráva | foto: Dan Medhurst

Jedno z nejzářivějších jmen současné jazzové scény Alfa Mist představí začátkem příštího roku své nové album v Praze. Dát přednost pocitu před perfekcionismem - to je motto, které stojí za neúnavnou kreativitou tohoto britského multiinstrumentalisty, rappera a producenta. Rok 2025 je pro hudebníka ve znamení rozvíjení své kreativní vize. Fanouškům oznámil vydání své nové desky "Roulette", kterou uvede 3. října jeho vlastní label Sekito Records.

"Roulette" je sci-fi koncepční album odehrávající se v dystopické blízké budoucnosti, kde se reinkarnace stala vědecky prokázaným faktem. Počin, který Alfa Mist vymyslel, napsal a produkoval, obsahuje příspěvky newyorského rappera Homeboy Sandmana, britské soulové hvězdy Tawiah a vokalistky a multiinstrumentalistky Kaya Thomas-Dyke.

Českým fanouškům se naposledy umělec představil v dubnu 2024 v naplněném Paláci Akropolis v rámci festivalu Mladí ladí jazz. Nyní Alfa Mist vystoupí 7. února 2026 v pražském klubu MeetFactory v rámci série RFP Concerts. Vstupenky jsou v prodeji v síti GoOut od 10. září od 10 hodin.

Od debutu "Nocturne" z roku 2015 se Alfa stal jednou z nejvýraznějších a nejvyhledávanějších osobností britské hudební scény. Spolupracoval s umělci jako Jordan Rakei nebo Tom Misch a vyhledáván je právě pro svůj osobitý mix intimní domácí produkce a široce rozkročených jazzových aranží.

Jeho tvorba se nedá jednoduše zaškatulkovat - sahá od hiphopových beatů a spolupráce s rapperem Loyle Carnerem přes neoklasické skladby pro London Contemporary Orchestra až po nové pojetí děl Ólafura Arnaldse nebo legendárního jazzového labelu Blue Note.

Alfa vyrostl ve východním Londýně a k jazzu se dostal spíš náhodou. "Tam, odkud pocházím, jazz vlastně vůbec nebyl," vzpomíná. "Společnost nám navíc podsouvala, že děti jako já - černé a bez peněz - mají jen tři cesty: stát se hudebníkem, sportovcem, nebo zločincem." Cestu k hudbě si našel díky londýnské grimeové scéně, která v té době nabírala na síle. Ve škole během přestávek zkoušel hudební software a skládal rychlé grimeové beaty. Čím víc se nořil do britského rapu a hip hopu, tím víc ho začaly fascinovat samply, které používali producenti jako Blackstar, Madlib nebo J Dilla. "Byli to oni, kdo mi otevřeli cestu k jazzu," říká. Nakonec ho to dovedlo až ke klavíru - učil se hrát podle sluchu, jen aby porozuměl harmonickým vrstvám jejich skladeb.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY