Jedno z nejzářivějších jmen současné jazzové scény
Alfa Mist představí začátkem příštího roku své nové album v Praze. Dát přednost pocitu před perfekcionismem - to je motto, které stojí za neúnavnou kreativitou tohoto britského multiinstrumentalisty, rappera a producenta. Rok 2025 je pro hudebníka ve znamení rozvíjení své kreativní vize. Fanouškům oznámil vydání své nové desky "Roulette", kterou uvede 3. října jeho vlastní label Sekito Records.
"Roulette" je sci-fi koncepční album odehrávající se v dystopické blízké budoucnosti, kde se reinkarnace stala vědecky prokázaným faktem. Počin, který Alfa Mist vymyslel, napsal a produkoval, obsahuje příspěvky newyorského rappera Homeboy Sandmana, britské soulové hvězdy
Tawiah a vokalistky a multiinstrumentalistky
Kaya Thomas-Dyke.
Českým fanouškům se naposledy umělec představil v dubnu 2024 v naplněném Paláci Akropolis v rámci festivalu Mladí ladí jazz. Nyní Alfa Mist vystoupí 7. února 2026 v pražském klubu MeetFactory v rámci série RFP Concerts. Vstupenky jsou v prodeji
v síti GoOut od 10. září od 10 hodin.
Od debutu "Nocturne" z roku 2015 se Alfa stal jednou z nejvýraznějších a nejvyhledávanějších osobností britské hudební scény. Spolupracoval s umělci jako
Jordan Rakei nebo
Tom Misch a vyhledáván je právě pro svůj osobitý mix intimní domácí produkce a široce rozkročených jazzových aranží.
Jeho tvorba se nedá jednoduše zaškatulkovat - sahá od hiphopových beatů a spolupráce s rapperem Loyle Carnerem přes neoklasické skladby pro London Contemporary Orchestra až po nové pojetí děl
Ólafura Arnaldse nebo legendárního jazzového labelu Blue Note.
Alfa vyrostl ve východním Londýně a k jazzu se dostal spíš náhodou.
"Tam, odkud pocházím, jazz vlastně vůbec nebyl," vzpomíná.
"Společnost nám navíc podsouvala, že děti jako já - černé a bez peněz - mají jen tři cesty: stát se hudebníkem, sportovcem, nebo zločincem."
Cestu k hudbě si našel díky londýnské grimeové scéně, která v té době nabírala na síle. Ve škole během přestávek zkoušel hudební software a skládal rychlé grimeové beaty. Čím víc se nořil do britského rapu a hip hopu, tím víc ho začaly fascinovat samply, které používali producenti jako Blackstar,
Madlib nebo
J Dilla.
"Byli to oni, kdo mi otevřeli cestu k jazzu," říká. Nakonec ho to dovedlo až ke klavíru - učil se hrát podle sluchu, jen aby porozuměl harmonickým vrstvám jejich skladeb.