03.08.2025 07:00 - Jiří V. Matýsek | foto: Vojtěch Mervart / RFP Concerts
Hudební dění se chvályhodně nekoncentruje jenom v Praze. Začaly to festivaly - ty si pro sebe jasně uzmula jiná města. V posledních letech míří mimo hlavní město i velké hvězdy samostatně. Sting, Deep Purple, Seal... a teď Bryan Adams, který v Hradci Králové využil zázemí, které už roky obývá Rock for People.
Live: Bryan Adams
support: Anna K., Simon Opp, Frankie & The Deadbeats, Viktorie
místo: Park 360, Hradec Králové
datum: 1. srpna 2025
setlist: Kick Ass, Run to You, Somebody, Roll With the Punches, 18 til I Die, Take Me Back, Go Down, Rockin', It's Only Love, Shine a Light, Heaven, This Time, Make Up Your Mind, You Belong to Me, Twist and Shout (The Top Notes cover), A Little More Understanding, When You're Gone
The Only Thing That Looks Good on Me Is You, Never Ever Let You Go, (Everything I Do) I Do It for You, So Happy It Hurts, Back to You, Summer of '69, Cuts Like a Knife, Can't Take My Eyes Off You (Frankie Valli cover), All for Love
Fotogalerie
V Hradci nebylo umožněno fotografování hlavní hvězdy. Fotografie Bryana Adamse pochází od organizátorů.
Kdyby náhodou došlo k tomu, že zvítězí developeři a jediný pořádný plac pro velké koncerty v Česku, tedy pražské Letiště Letňany, promění v další zástavbu, organizátoři by mohli obrátit zrak směrem k městu, které letos slaví osm set let od první písemné zmínky. Hradec je u dálnice, samotný areál v pohodě utáhne padesát tisíc lidí a samostatné koncerty rovněž -
Ed Sheeran to vloni se svým dvojákem a speciální kruhovou arénou jasně ukázal.
Koncert
Bryana Adamse byl vedle zmíněných podniků jen takovou malou
provinční akcí - míněno samozřejmě rozměrem, nikoliv obsahem - a zamířilo na něj podle organizátorů něco přes deset tisíc hlav.
© Tomáš Parkan / musicserver.cz Večerním vystoupením kanadské hvězdy vyvrcholil celoodpolední minifestival. Se setem
Viktorie na malé stage v šapitó sice areál zel prázdnotou a stánkaři - nabídka byla na to, o jak docela
malou akci šlo, velmi široká - zatím mohli tak akorát scrollovat na obrazovkách telefonů, nicméně už od tohoto prvního koncertu se děly věci.
Mladá zpěvačka (se svou skvělou kapelou), totiž má doopravdy našlápnuto. Nominaci na hraní před Adamsem jí zajistili fanoušci v hlasování na sociálních sítích - a rozhodně nešlo o chybné rozhodnutí. Současně pojatý pop-rock má nápady i energii a pětice muzikantů jej podává s potřebnou suverenitou. Věřím, že o Viktorii ještě uslyšíme.
© Tomáš Parkan / musicserver.cz Velkou stage otevřeli
Dea Matrona z Irska. Ústřední dámská dvojice Orláith Forsythe a Mollie McGinn se dala dohromady na talentové soutěži -
"máme tu jedno místo, takže buď budete hrát společně, nebo vůbec" - a pak se obě společně otrkávaly po hospodách a na ulicích. A letos už hrály na Glastonbury.
Jejich zemitý rock šlape pěkně, ale ve výsledku spíše prošumí. Navíc mám pocit, že si dámy (plus kytarista a bubeník) na sebe nakládají více, než jsou živě schopny zvládnout. Cítit to bylo u akustické "Glory, Glory", energická jistota "Oh, Well" se rozpadla do nevýrazna.
© Tomáš Parkan / musicserver.cz Kovbojové
Frankie & The Deadbeats hráli svou melancholickou alt-country a do toho jim na stanovou plachtu bubnovala průtrž mračen. Nezůstalo to bez odezvy, song "Let It Rain" dostal najednou úplně nový rozměr a případná byla i hláška z pódia o tom, že je
"přece fajn mít festival v listopadu". Povedený set opřený o obě alba formace, odehraný s lehkostí - škoda jen zbytečně
přehuleného zvuku. Tím ostatně trochu trpěly všechny kapely ve stanu.
© Tomáš Parkan / musicserver.cz Anna K. už dokázala areál slušně naplnit - a nezklamala, byť jistou rutinu už její set obsahoval. Notorické hity se hladce prolnuly s novinkami z chválené desky "Údolí včel", pár vtípků z pódia se trefilo. Výsledek? Taková festivalová jistota, která neurazí.
A pokud jsem zavěštil zářnou budoucnost,
Simon Opp, poslední vystupující na stanové stage, na ní poctivě pracuje také. Naživo ukazuje, že pořádný bigbít neumřel a s trojicí muzikantů za zády si na sebe dokázali natáhnout slušné množství diváků. Tenhle zpěvák má totiž to potřebné rebelské kouzlo, charisma i hudební ksicht.
© Tomáš Parkan / musicserver.cz Nabroušené vypalovačky i sympatická přidrzlost funguje. Jen by se měl přidržet angličtiny: trojici česky zpívaných písní trochu scházela jiskra. Mírně škytající motor ale spolehlivě nahodila vzpomínka na Ozzyho Osbournea v podobě "Paranoid". Simon Opp je každopádně někdo, koho se z mladé domácí muziky vyplatí sledovat.
Bryan Adams nenápadně bavil publikum, ještě než vůbec nastoupil na pódium. Zadní projekční plocha totiž ukazovala nejen postavu boxera z titulu zhruba za měsíc vydané řadovky "Roll With The Punches", ale taky drobné skeče - tu z přípravy pódia, tu probíhající sportovce, kteří nakonec figurínu boxera shodili a de facto tak koncert zahájili.
© Vojtěch Mervart / RFP Concerts Čtveřice muzikantů v černém, lídr jako jeden z nich, po většinu stopáže dvouhodinového setu s baskytarou. Žádné dramatické nástupy, budování atmosféry. Jen přijít a pěkně zostra - a výstižně začít se songem "Kick Ass". Nejpozději od druhé skladby, hitovky "Run To You", měl Adams publikum na své straně. Neokázalý frontman utáhl večer svých charismatem a nevtíravým humorem. Image sympaťáka od vedle prostě funguje.
A vůbec - vystoupení stálo na muzice a obešlo se bez něčeho, co by se dalo shrnout pod slůvko
show. Jedinými efekty byly nafukovací koule, které si dav pinkal v první třetině, a létající cadillac - tedy, to létající cosi spíše vypadalo jako loď mimozemšťanů - při "So Happy It Hurts".
© Vojtěch Mervart / RFP Concerts Promítací plocha za zády hudebníků, to už není dnes show, ale u akcí tohoto typu povinnost. Nabízela náladotvorné záběry, doprovodné klipy a hlavně na ní bylo dost místa na záběry z dění na pódiu. A tady lze taky chválit: záběry měly dynamiku, skvěle pracovaly s pohybem a obzvlášť pohled na Adamse zezadu proti moři lidských tváří měl vážně něco do sebe.
Aktuální turné si do názvu vetkalo ještě nevydanou
boxerskou řadovku ("Roll With The Punches" bude k dostání od 29. srpna), pětašedesátiletý kanadský muzikant vklínil do setlistu čtyři dosud vydané - velice povedené - singly, ale nijak je ani informaci o nové desce netlačil. Věděl, že lid přišel na hity a těch má Bryan Adams v repertoáru dost a dost. A oprávněně, dobrou písničku prostě napsat umí: "Back To You", "(Everything I Do) I Do It for You", "Heaven", "Summer of ’69" - všechno jsou to výborně složené songy, u kterých si i milovník popu může připadat jako rocker v kožené bundě.
Publikum zpěvákovi (kytaristovi, basákovi, harmonikáři) vracelo vloženou energii plnými hrstmi zpět. Když tak při rokenrolu "You Belong To Me" - ještě přifouknutém klasikou "Blue Suede Shoes" Carla Perkinse - vyzval k tanci, spustil tím lavinu sundávání triček a jejich točení nad hlavou. A u jedné odvážlivkyně, která zřejmě podcenila bystré oko kameramana na pódiu, to šlo ještě dále než pouze do trička. I Adams byl nepokrytě překvapený.
© Vojtěch Mervart / RFP Concerts Dojemný moment si nechal na úplný závěr, kdy jen sám s kytarou odehrál "All for Love", tedy slavný duet s
mušketýry Stingem a
Rodem Stewartem, a věnoval jej hladovějícím ve světě. Nenásilné připomenutí toho, že není všechno jenom rocková pohádka, kterou přivezl do Parku 360.
Pro
Bryana Adamse byl hradecký koncert jeden z mnoha. Přesto se ukázal jako profesionál bez hvězdných manýr. Nebylo těžké mu zobat z ruky a odejít s úsměvem na rtech. Veskrze povedený večer, který nijak nenarušil ani poněkud zdlouhavější odjezd. Ale to, prosím, není výčitka, nýbrž konstatování faktu: rychleji prostě tisícovku aut z louky nedostanete. Jak to s úsměvem glosovali organizátoři, kteří ty nekonečné fronty řídili:
"Alespoň hezky zpracujete dojmy z koncertu!"