Červen roku 2025 se stává jedním z nejnašlapanějších koncertních měsíců. Hvězdy světového formátu brouzdají Evropou a v některých metropolích se stává, že co dva dny, to jiný obří koncert. Někde potkáte Beyoncé, jinde Linkin Park a taky třeba Justina Timberlakea, na kterého jsme se jeli podívat do Varšavy.
Justin Timberlake - JT Live 2025
místo: PGE Narodowy, Varšava, Polsko
datum: 17. června 2024
support: Dagny
setlist: Mirrors, Cry Me a River, No Angels, LoveStoned / I Think She Knows, Like I Love You / She Wants to Move, Let Me Talk to You / My Love, Sexy Ladies, Play, Señorita, Summer Love, Suit & Tie, Rock Your Body, CAN'T STOP THE FEELING!, Selfish, What Goes Around... Comes Around, Holy Grail, TKO, Ayo Technology / Chop Me Up / Give It to Me / 4 Minutes, Let the Groove Get In, SexyBack, Until the End of Time
Znáte to - váš oblíbený interpret oznámí světové turné a mezi zastávkami se objeví i polské město, které není zas tak daleko od vašeho domova. Dostavuje se okamžité nadšení, lístky kupujete bez váhání a pak se dlouhých devět měsíců těšíte na svůj
Den D.
Jenže pár dní před koncertem dorazí zpráva, kterou nikdo nechce slyšet:
Kylie Minogue ruší část evropského turné kvůli onemocnění hlasivek. Ubytování už máte zaplacené, někteří fanoušci jsou dokonce na místě, a na vás padne jedno velké mrzení.
Jediným světlým bodem v celé situaci zůstává fakt, že evropská koncertní sezóna v květnu a červnu 2025 je neskutečně nabitá. Hudebních alternativ nabízí víc než dost - jenže
Beyoncé v Paříži je dávno vyprodaný sen a
Pitbull v Praze s lístky od překupníků za trojnásobek úplně neláká. A pak přijde nečekané překvapení:
Justin Timberlake ve Varšavě má stále volná místa, a co víc, vstupenky seženete podezřele lacině. Slovo dalo slovo, v pondělí se kupují lístky a v úterý už sedíme v autě směr polská metropole.
Justin Timberlake si pro své energické vystoupení vybral největší varšavský stadion - PGE Narodowy, který loni třikrát po sobě vyprodala
Taylor Swift. Prostor s kapacitou až 70 000 návštěvníků se i přes počáteční obavy nakonec slušně zaplnil. První rozpaky však vyvolala samotná podoba hlavní stage.
Na konci obrovské plochy na stání se totiž krčilo relativně komorní pódium s jednou hlavní a dvěma bočními obrazovkami a krátkým molem. Pokud jste viděli loňský koncert v Krakově, nebo alespoň četli
reportáž kolegy Honzy Trávníčka, možná jste čekali návrat technického zázraku v podobě levitující scény. Tentokrát to ale na žádný
wow efekt příliš nevypadalo - ale o tom později.
Večer odstartoval v 19:00 DJ Andrew Hypes, jehož set nabídl tradiční mix největších hitů napříč žánry (zvláštní slabost měl pro
Rihannu). Tracky se plynule střídaly, jak to na podzim slibuje nová funkce Apple Music. Šlo víceméně o hudební kulisu pro návštěvníky proudící do areálu a pro ty, co stáli ve frontě na pivo s malinovým sirupem.
O to větší překvapení pak přineslo vystoupení norské zpěvačky
Dagny, která se představila jako hlavní předskokanka. Sympatická blondýnka, jež se českému publiku ukázala už v roce 2024 na festivalu Rock for People (kde se na ni šla tehdy podívat snad jen naše redakce), má ve svém repertoáru působivou sbírku chytlavých popových klenotů, z nichž nejvýrazněji zazářil singl "Somebody". Škoda jen, že nebyla lépe využita samotná stage - chyběly detailní záběry na obrazovkách a velká část publika si tak Dagny mohla spíš jen domýšlet. Několik hitů si navíc nechala pro sebe, což byla trochu promarněná příležitost.
Ve 21:30, když už slunce téměř zapadlo, na pódium konečně nastoupila hlavní hvězda večera. První tóny megahitu "Mirrors" zvedly celý stadion na nohy - dav se okamžitě ponořil do chytlavých rytmů a vlnil se s nimi. Justin Timberlake působil jako nevyčerpatelný zdroj charismatu, které by mohl doslova rozdávat po kýblech. V kombinaci s úvodní čtveřicí skladeb - "Mirrors", "Cry Me a River", "No Angels" a "LoveStoned" - si publikum okamžitě omotal kolem prstu.
Jenže po silném startu přišla pasáž, která tempo výrazně zpomalila. Publikum začalo pomalu usedat, a to nejen fyzicky, ale i mentálně. Úvodní energie se vytratila a výběr následujících skladeb - často navíc jen ve zkrácených verzích - postrádal tah na branku. Timberlake sice dál sršel energií a jeho doprovodná kapela The Tennessee Kids fungovala v precizní souhře s elektronickými aranžemi, přesto celkový dojem začal kolísat.
Pomyslný druhý vrchol večera přišel až s příchodem letní hymny "CAN'T STOP THE FEELING!", která opět rozpohybovala celý PGE Narodowy. Ovace však rychle vystřídalo usednutí při akustických verzích skladeb "Selfish" a "What Goes Around... Comes Around", které navíc zazněly zkráceně. Emoce i energie tak kolísaly jako na houpačce.
Bylo patrné, že většina publika přišla hlavně kvůli tanečním hitům. Novější skladby z poslední desky
"Everything I Thought It Was" zůstaly víceméně bez odezvy. Justin Timberlake sice podal profesionální výkon - zpěv, pohyb i charisma ho podržely -, přesto koncert působil dramaturgicky nevyváženě. Silné momenty střídala hluchá místa, která narušovala celkovou dynamiku večera. Příjemným osvěžením tak byla alespoň krátká připomínka hitů "Give It to Me" (s
Nelly Furtado) a "4 Minutes" (s
Madonnou), naopak zamrzí vynechání skvělé "Say Something" (s
Chrisem Stapletonem).
Po zhruba osmdesáti minutách se vystoupení začalo blížit svému závěru. Energii na maximum vyšponovaly hity "Let the Groove Get In" a "SexyBack", po nichž následovala klavírní tečka "Until the End of Time" - něžný dojezd za hlasitého potlesku. Justin ještě poslal do publika pár vděčných srdíček, zamával, a jak rychle se objevil, tak i rychle zmizel.
V průběhu večera se zpěvák diváků zeptal, jestli je to jejich první koncert, nebo ho už sledují třicet let. Pro tu
novější polovinu fanoušků šlo jistě o silnou ukázku jeho umění - Timberlake se pořád umí hýbat, zpívat a vytvářet působivou show, která musela zanechat dobrý dojem.
Jenže pak je tu i ta druhá část publika - skalní fanoušci nebo ti, kdo Justina zažili třeba v roce 2014 v pražské O2 areně nebo loni v krakovské Tauron Areně. Ti, kdo vědí, zřejmě celý večer čekali na nějaký ohromující moment, technický zázrak či scénické
wau, které bývaly dřív samozřejmostí. Už samotná jednoduchá podoba stage ale dávala tušit, že se tentokrát žádného vizuálního překvapení nedočkáme.
Celý koncert byl jednoduše festivalovou zastávkou - zkrácený set s největšími hity, který skvěle funguje třeba na akci typu Colours of Ostrava. A i když se objektivně vzato nedá říct, že by se něco vyloženě nepodařilo, jemný pocit zklamání se mohl dostavit poměrně snadno - obzvlášť pokud jste čekali zážitek na úrovni Timberlakeových legendárních tour.
Závěrem lze říct, že
Justin Timberlake ve Varšavě předvedl profesionální, energické a sebevědomé vystoupení, které potvrdilo jeho status globální popové ikony. Zpívá s jistotou, pohyb má v malíčku a publikum si umí získat i bez složitého vizuálního rámce. Právě v tom ale tkví i největší výtka - představení postrádalo jakýkoli technický moment, který by ho povýšil na zážitek hodný stadionového formátu.
Absence větší kreativity ve scénografii a dramaturgické dynamiky mohla část publika zklamat, obzvlášť tu, která už Justina zažila v silnějších letech. Přesto se nedá říct, že by šlo o špatný večer - Timberlake je natolik charismatický performer, že i ve své jednodušší verzi dokáže nabídnout show, která stojí za to.