Michael Gira reformoval své kultovní
Swans a ohlašuje jejich nové album "The Beggar". Tvrdí, že mistři hypnotického hluku na něm dokázali z konfrontace stáří a vidiny konce vykřesat optimismus. Novinku koncertně představí i v Praze, konkrétně 1. listopadu v prostorách divadla Hybernia.
Svého času sebedestruktivní skupina v roce 2017 sice oznámila útlum činnosti, přesto se po čase vrátila s deskou "Leaving Meaning" a ukázala svou novou tvář. Na albu se muzikanti vydali jinou, byť vlastně docela logickou cestou, která reagovala na jejich předchozí, krajně intenzivní tvorbu. Nahrávka je jemnější a zvukově členitější, v jistém smyslu by se dalo mluvit o extatickém postrocku, zároveň je páteří skladeb folk/americana a úplně nezmizel pro Swans příznačný šlapavý, neúprosně vtahující rytmus.
V těchto tendencích pokračuje i aktuální studiovka "The Beggar". Pro tu je příznačná jakási tichá naléhavost, se kterou reflektuje stáří a otázky konce, ovšem bez křeče; dynamickým dílem prostupuje smířenost a optimismus.
"Moje oblíbená barva je růžová," praví pověstně nekompromisní Gira a připouští, že tahle deska už může být poslední.
Kapela přijede v sestavě Michael Gira, Larry Mullins, Kristof Hahn, Phil Puleo,
Dana Schechter a Christopher Pravdica. Coby support se představí kytarista Norman Westberg, jeden z nejdéle sloužících členů
Swans a v různých inkarnacích také tvůrce zvuku, který trhal vnitřnosti. V kontrastu s tím sólově skládá oceňovaný ambient s citem pro detail, který posluchače něžně a hypnoticky přikrývá kytarovými vlnami. Vstupenky na pražské hlukové matiné jsou již v prodeji a dá se očekávat jejich vyprodání.