Temná sebranka Ravenoir nešla vloni přehlédnout. A to se zatím jedná o studiový projekt, byť i v tomto ohledu se blýská na lepší časy. Debut "The Darkest Flame Of Eternal Blasphemy" správně zahrál na extrémně metalové struny, nyní je tu pokračování příznačně nazvané "In The Womb of Sin". Jak se dařilo tentokrát?
7/10
Ravenoir - In The Womb Of Sin
Vydáno: 22.6.2022
Celkový čas: 40 minut
Skladby: The Ecstasy Of Desecration (Initiation), In The Womb Of Sin, The Cold Of Casemates, The Scene Obscene, Sinfonia of Vice (Interlude), Stigma Infenoir, The Infinity Of Temptation, Mother Storm, Excommunication, Lunar Choir, Labyrinth of Shadows
Vydavatel: Gothoom Productions
Mezi oběma nahrávkami došlo k pětadvacetiprocentní obměně sestavy. Jádro stále tvoří tandem
Alesh AD Dostál a
Igor Hubík, tedy kytarista a basák slovutných brněnských
Root, a bubeník
Patrik Sas. Druhé kytary se ujal Aleš Hampl (z Minority Sound), a nahradil tak Onslaughtera z Debustrolu. Zvuk
Ravenoir ale zůstává, ve shodě s předchozí řadovkou, stále stejně nabroušený.
Stylově si "In The Womb of Sin" plnými hrstmi nabírá z blackmetalového i deathmetalového kotle a obě ingredience důkladně promíchává s atmosférickými vrstvami. Čili v tomto ohledu od posledně nic nového. Nicméně tentokrát se už skutečně povedlo to, aby tyto pasáže byly tím kýženým tmelem. Skladby se podařilo propojit do celku, který pevně drží pohromadě. Byť tedy chvilku trvá, než se něčeho dočkáme, intro "The Ecstasy of Desecration (Initiation)" totiž buduje atmosféru velmi svědomitě, ale také poněkud zdlouhavě.
Pak už se dění na albu rozjede na plné obrátky. Blacková dravost s deathmetalovým growlem je kombinace, která v sobě má sílu - a Ravenoir vědí, jak se v tomhle hájemství, kam míří i třeba takoví rakouští satanáši
Belphegor nebo Poláci
Behemoth, pohybovat. Ne, formule, s níž muzikanti kolem Aleše Dostála pracují, není nová. Je ale funkční a jejich energický přístup k věci, který vyvažuje atmosféru i nezbytnou agresivitu, má svoje nepopiratelné kouzlo.
Songy jako titulní "In The Womb of Sin", "The Scene Obscene" nebo "Mother Storm" jsou vysokooktanové riffové motory, které nepolevují ve svém tlaku. Příležitostná elektronika hudbu zabarvuje, disonantní, skřípavá sóla dokreslují temnotu.
Texty v obrazech jak z nočních můr zavádějí posluchače do temných kobek s mrtvými těly, lebkami, hady i nesvatým ohněm. Zpracovávají tedy sice žánrová klišé, k duchu "In The Womb of Sin", v němž je znát i vliv béčkových hororů (viz sampl v úvodu "Excommmunication"), to ovšem tak nějak patří. Podařená je
chladná produkce, která dává dostatek prostoru pro všechny nástroje (ze zvonění činelů jde někdy doslova hlava kolem), je přehledná, vokál srozumitelný, ale zvuk zároveň neztrácí důraz a hmotu.
Ravenoir je temně metalový projekt ukutý z lásky a obdivu k žánru. A to je znát z každé noty i slova. Jakkoliv je aktuální studiovka "In The Womb of Sin" hudební pokrm uvařený z dobře známých surovin, nepůsobí vyčpěle a chutná. Pro příště bych se nebál i větších stylových veletočů. Doomová miniaturka "The Infinity Of Temptation" nebo hutná "Lunar Choir" albu velice sluší.