Pryč jsou časy domácí kotlíkářské pseudo-country, plné řidičů kamionů, romantických kovbojů, drsných desperátů i kýčovitých západů slunce. Doba přeje temnější žánrové moderně a začíná se zabydlovat i v nám blízkých krajích. Například v jižním Polsku, odkud jsou The Old Man Coyote, kteří debutují ípíčkem "Prologue".
Temná country už zní i u nás, stačí vzpomenout na
Dingo, kteří do svého zvuku přidali balalajku, nebo k plnohodnotnému debutu jasně směřující
Frankie & The Deadbeats. Nahrávku kvartetu
The Old Man Coyote z jihopolského města Bielsko-Biala do tohohle malého středoevropského kontextu můžeme bez problémů zařadit rovněž. Všechny formace spojuje i fakt, že jsou teprve na začátku - a přede všemi teoreticky leží interesantní budoucnost.
Dobře našlápnuto mají i The Old Man Coyote, byť jejich debutové EP chtě nechtě působí jako ukázka potenciálu, který se v kapele skrývá. A ten je velmi slušný. Čtveřice se opírá o instrumentaci pro styl značně typickou - převážně akustický sound čas od času prořízne kytara roztřesená jako horký zvuk tetelící se nad pouští, tempo je v podstatě totožné pro všechny songy, čas odměřuje jen docela těžká rytmika.
Vokál, o který se ve všech čtyřech skladbách postaral Bartosz Fajferek, je proměnlivý a tvárný, zpěvák volí trochu jinou polohu pro každou píseň. Někde více zachraptí, jinde dá zase vyniknout sytému barytonu, v úvodní "Judgement Is Nigh" přechází do stylu, který připomíná gothic rock, závěr dá nakonec vzpomenout na australskou žánrovou formaci
Graveyard Train.
A ve všech podobách zní skupina sebejistě, byť nejsilnější zůstává druhá a třetí skladba, tedy "Procession Of The Lost Souls" a "Nasavaylu", v nichž do sebe zapadlo vše potřebné - atmosféra, melodie i muzikantské výkony.
"Prologue" (jak slibný název, jen co je pravda!) je tak ípíčko, které ukazuje, že
The Old Man Coyote mají schopnosti svůj dosud příjemně neopracovaný talent dále rozvíjet. Sám jsem zvědavý, jestli se i nadále bude dařit, docela rád bych si je poslechl na delší ploše, než jsou jen čtyři, jakkoliv podařené, písničky.