Zrní na posluchače sesílá z
"Nebeského klidu" po
"Neposlušnosti" boží "Trest". Skladba vznikla při jednom nočním jamu u piana a je první písničkou, v níž Honza Fišer místo houslí hraje na klavír.
"Při necelejch třech minutách, s úderným dupákem a ostrou kytarou v závěru je to přísná písnička, navíc s otevřeně ekologickým textem," komentuje zpěvák Honza Unger. Zároveň vysvětluje její kontext:
"Písnička je o vině, lhostejnosti, ignorantství a o trestu, kterej za to přijde. Videoklip jako takový je ale čistě vizuální. Chtěli jsme obrazem a pohybem vyjádřit tu silnou emoci, energii a naštvání. Jediným využitým symbolem je kosa v rukou hlavní postavy, která představuje nějakou vyšší, trestající moc."
Vizuálně jde o poměrně minimalistický, zato velmi efektní snímek. Obzvláště toporné výrazy muzikantů a problikávající červená barva mu dodávají na dramatičnosti a jisté agresi. Symbolika zrcadlení viny zdůrazňuje, že často zavíráme oči před budoucností a schováváme se za masky. Ty, které vidíme v klipu, vytvořila zpěvákova manželka Bára Ungerová. Komorní zpracování skladbě neskutečně sluší a podtrhuje její naléhavost. A jak postupně graduje, je o to tísnivější.
Video zpracoval režisér a kameraman Tomáš Bláha ve spolupráci s Annou Laborovou, jež je součástí koncertního osvětlovacího týmu kapely. Nahrávalo se v bytě u houslisty Honzy Fišera, kde mimochodem předtím žil bubeník Ondřej Slavík.
"Chtěli jsme natáčet na jednu kameru, bez štábu, bez komparzu, bez velkejch nákladů, jednoduše a přísně, jako tato písnička vznikala. Měl jsem nápad, že využijeme toho dupáku na každou dobu, budeme rytmicky střídat světlo a tmu a nebude se dít nic jinýho, než že se bude měnit situace na jedný židli. Z toho jsme vyšli," dodává Unger.