Projekt In Fusion, v jehož rámci doposud vyšly dvě desky "Funky In Fusion" a rocková kompilace "Beat Infusion", je důkazem toho, že kvalitní muzika se dá šířit i bez velkých peněz. Vždyť jednotlivá alba se v síti Levných knih prodávají za bezkonkurenčních 39 korun. Více o celém projektu se dozvíte z dnešního článku.
© facebook interpreta Že se v hudbě točí velké peníze, ví každé malé dítě. Tak jako jinde, i zde má finanční priorita dvě strany mince - na jedné stojí relativně dobré podmínky pro skupiny, kterým se podaří podepsat kontrakt s vydavatelstvím, na druhé trnou "prý nerentabilní" zástupy umělců, jimž zůstaly brány show-businessu uzavřeny. A těch je nepočítaně. Bohužel se mezi nimi najde spousta takových, kteří by pro svou hudbu zasloužili publikum alespoň tak široké, jakým disponují komerční slátaniny typu Bohuše Matuše. Jsou ovšem tací, kteří možná nesedí přímo u zdroje velkovydavatelské distribuce, ale přesto se snaží, seč jim síly stačí, podporovat právě ty interprety, jejichž tvorba je neprávem opomíjena. Jedním z těchto lidí je
Pavel Kloupar z agentury
In Promotion, který má na svědomí projekty
"Funky In Fusion" a
"Beat Infusion".
První deska, "Funky In Fusion", vyšla na sklonku roku 2001. Jejím hlavním mottem bylo dát prostor šikovným funky-beatovým souborům, které unikly, či úspěšně unikaly, pozornosti vydavatelských firem. Na podzim a v zimě 2002 následovaly kompilace "Beat Infusion" a "Funky In Fusion vol.2". Cena jedné desky je 39,- Kč a právě v tom tkví kouzlo celého projektu.
"Celá idea se zrodila zcela spontánně v roce 2000, kdy jsme připravovali první ročník SázavaFestu. Tehdy se nám dostaly do rukou spousty desek, demáčů a singlů. Tak mě napadlo, že by se dala udělat nějaká kompilace," objasňuje historii Pavel Kloupar. To, že nejprve vyšlo funky-beatové album "Funky In Fusion", označuje Kroupar za důsledek, nikoli záměr.
"To, že nejprve vyšlo funky, byla shoda okolností, určitě ne záměr. Měli jsme tehdy holt víc funkrockových věcí, tak jsme to vydali. Kdybychom disponovali od začátku haldou hardrockových demáčů, "Beat Infusion" by bylo na světě dávno." Distribuci, jak jste zřejmě pochopili, nezastává žádný z vydavatelských obrů, ale poněkud netradiční partner -
Levné knihy KMa. Spoluorganizátor
Tomáš Klečka (jinak šéfredaktor hudebního serveru MusicPage) k tomu dodává:
"Podařilo se najít partnera, který zajišťuje výrobu, distribuci a prodej desky. Je to zajímavý model, který, jak ukazuje slušná prodejnost, funguje." Když jsme u té prodejnosti... Náklad pět tisíc kusů "Funky In Fusion" je zcela vyprodán a "Beat Infusion" už vlastní na tři tisícovky hudbymilovných občanů. To jsou čísla určitě povzbudivá, že?
"Velice optimistická čísla," raduje se Kloupar. Osobou, která k projektu už neodmyslitelně patří, je moderátor
Pavel Anděl, jenž pokřtil všechny tři desky.
"Síla téhle kompilace je v tom, že je levná a bude tak moct vytvořit alternativu k mainstreamu," poodkrývá svůj názor na věc.
Dobrá, "otcové" jsou spokojeni, ale co děti? Jak vnímají tuto iniciativu sami hudebníci? Nadšeně, tím si můžete být jisti.
"Pomůže to rozprostřít naše věci dalšímu, většímu okruhu potenciálních fanoušků," říká DJW ze skupiny
Dolores Clan. Jeho slova potvrzuje i Olda Rypar z
Eleison:
"Jakákoliv propagace je dobrá - v dnešní době spíš absolutní nutnost." O smyslu nepochybují ani hoši z pražské kapely
Clou:
"Myslíme si, že projekty jako "Beat Infusion" mohou hodně pomoci kapelám, které hledají nové posluchače a které o sobě chtějí dát vědět."
© facebook interpreta Tomáš Klečka se při otázce pátrající po smyslu podobného konání dlouze rozpovídal:
"Má to dvě části, které spolu úzce souvisí. Jednak je to jakási hudební osvěta. Díky distribuci kompilace po celé ČR a SR a v dnešní době neuvěřitelně nízké ceně CD můžeme velkému počtu lidí v republice představit zajímavou muziku, kterou třeba vůbec neznají a o které se rozhodně v běžném tisku nedočtou. Druhou částí je právě podpora zúčastněných kapel, mezi nimiž je spousta talentů a které mnohdy dělají velmi zajímavou a kvalitní muziku. Běžným koncertováním většinou nemají šanci oslovit nějaké početnější publikum, rádia o jejich skladby v drtivé většině nemají zájem a o talent skautech z vydavatelských společností raději nemluvím. Je to takový začarovaný kruh a projekt In Fusion pro ně může být jednou z cest, jak z něj ven." Projekt
In Fusion nezůstává ale jen u vydávání desek. V souvislosti s alby se pořádají koncerty, velká většina zúčastněných souborů vystoupí na SázavaFestu. Pavel Kloupar vidí budoucnost v dosti růžových barvách.
"Kompilace mají výborný ohlas a úspěch, takže nevylučuji, že by mohla po dohodě s nějakým sponzorem vzniknout hudební soutěž typu Jim Beam Music. Byla by akorát, doufám, spontánnější," rozprostírá Kroupar své plány.
V případě
In Fusion plesá nejedno srdce radostí a není se čemu divit. Příjemné chvíle prožívají jak hudebníci, tak posluchači. A pochopitelně autoři.
"Není to záležitost peněz, nemáme z toho ani korunu, jde o to dostat v dnešní záplavě tuctové muziky mezi lidi kvalitní hudbu a podpořit kapely, které se samy nemají šanci prosadit," pokyvují hlavou Klečka s Klouparem.
Více informací získáte na oficiálních stránkách
In Promotion.