Iloně Csákové na "Pořád jsem to já" swing mimořádně sluší

15.05.2018 16:00 - Milan Menčík | foto: facebook interpreta

Deset let uplynulo od vydání posledního studiového alba Ilony Csákové. Zpěvačka se v mezidobí věnovala hlavně rodině, ale na zpěv úplně nezanevřela. A nyní hlásí comeback s diskem "Pořád jsem to já". Na něm je vidět zpěvaččin láskyplný vztah ke swingu i moderním trendům.
8/10

Ilona Csáková - Pořád jsem to já

Skladby: Žít, co to dá, Popletená holka, Malý vůz (Chariot), Bouře, Tornero, 49 dní do jara, Pořád jsem to já, Nemusíš zůstat, Pláč (Crying), Proč mě nikdo nemá rád (I Say A Little Prayer), Pink, Jedno tajemství (It Hurts To Say Good Bye), Natalie, Když zbývá pár slov (Je t'aime moi non plus), Abych byla IN
Vydáno: 06.04.2018
Celkový čas: 55:32
Vydavatel: Supraphon
Lásku Ilony Csákové ke swingu, big bandům a jazzu už naznačilo její dřívější spojení s cimbálovkou Grajcar u pecky "Sway". Nyní ale teprve rozkvetla naplno. Csáková si dala práci už s výběrem skladeb. Nechybí osvědčené hity "Tornero", "Jedno tajemství", "Pink" či "Proč mě nikdo nemá rád". Zatímco dřívější studiové verze působily v rádiu leckdy dost unyle a otravně, s plnohodnotným Big Bandem Petra Soviče a zbrusu novými aranžemi působí jako polité živou vodou.

Nádherná sóla na různé nástroje zdobí spoustu skladeb z desky. Ty nejkrásnější jsou na elektrickou kytaru Kryštofa Tomečka u "Když zbývá pár slov", křídlovka Martina Jůzla opentlila "Bouři" Jiřího Škorpíka a překvapivé (a o to nádhernější) varhany Augustina Bernarda zase "Jedno tajemství". I klišovité zimomriavky se stanou při poslechu těchto nádher realitou.

V žádném případě se nejedná pouze o čistý swing a jazz. Big band nabízí i spoustu dalších odstínů a nálad směrem do popu, ale i do rocku (duet s Martinem Poštou "49 dní do jara"). Z toho je patrno, že na "Pořád jsem to já" kromě zásadních hitů nechybí ani porce skladeb, které zasypal prach času a jsou neprávem opomíjeny. Ať už je to tepající "Popletená holka" či swingující "Natalie".

Pozvání přijal i Mistr Mistrů Karel Gott, který si s Csákovou vystřihl nádherný Orbisonův ploužák "Pláč". Zpěvačce časem sedl hlas ještě malinko níž, a skladby tak mají tu správnou náladu a feeling. Nechybí ani úplné novinky z pera Ondřeje Brzobohatého či Patricie. U novinkového singlu "Abych byla IN" má jít o naznačení zpěvaččina směřování do budoucna, proto je třeba ho brát spíš jako bonus než součást tohoto jinak celistvého alba. V moderním soundu zatím Csáková úplně jako doma není. To ale výsledný pocit ze skvělé desky nemá šanci zkazit.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY