Katy Perry rozmístila po celém světě disko koule

09.02.2017 09:41 - Jiří Macenauer | foto: facebook interpreta

Poslední dobou to vypadalo, že se mainstreamoví umělci straní velkých propagací, které předchází vydání nových desek či singlů. Často se hudební novinky objevovaly nečekaně bez jakéhokoliv varování, pouze s odkazem ke stažení na sociálních sítích. Katy Perry je ovšem typ hvězdy, která si zakládá na propracovaném marketingu. Tudíž návrat na scénu v tichosti rozhodně neplánuje, naopak dá veřejnosti o sobě velmi nahlas vědět.

Katy své poslední album "Prism" vydala v roce 2013. Z desky vzešlo několik hitů jako "Roar" nebo třeba "Dark Horse". Následující rok se zpěvačka vydala na turné, které trvalo až do roku 2015, přičemž jedna ze zastávek byla i v Praze, pak následovala víceméně odmlka. Nyní přichází opět comeback, který se tváří nevinně, přitom je však založen na geniální reklamě, která má dostat do povědomí nový singl "Chained To The Rhythm".

Zpěvačka se svým týmem rozmístili různě po světě několik disko koulí. Pokud je najdete a máte po ruce sluchátka, dostává se vám možnost poslechnout si zatím nevydaný singl. Podle zveřejněné mapky se jich většina nachází na území Spojených států, ale neustále dochází k aktualizacím a objevují se nové, třeba i v Mexiku či Brazílii. Několik z disko koulí najdeme i v Evropě, k nám nejblíže v Berlíně, Milánu, Paříži nebo v Londýně. Celá událost samozřejmě vyústila v tisíce postů po Twitteru, Instagramu a dalších sociálních sítích. Fanoušci nadšeně sdílí své dojmy a očividně si užívají tenhle nevšední marketingový tah. Už teď je téměř jasné, že skladba hned po vydání půjde na vrchol hudebních žebříčků.

Katy Perry se zřejmě učí od své rivalky Taylor Swift, která je v hudebním průmyslu známa jako expert na dokonalý marketing. Swift dokáže svými promyšlenými strategiemi oživit nejen prodej fyzických nosičů, ale také vydělat 280 milionů dolarů na vstupenkách na své koncerty. K tomu využívá všelijaké finty, přes pozvání fanoušků k sobě domů až po rozesílání vánočních dárků. To vše samozřejmě zdokumentuje a sdílí na každé ze svých platforem. Poslední dobou totiž výzkumy ukazují, že fanoušci nechtějí kupovat jen hudbu, ale také zážitky.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY