Japonská ikona KK Null se vrací, poprvé za doprovodu bubeníka Balázse Pándiho

23.11.2016 15:43 - Tisková zpráva | foto: facebook interpreta

Tokijský rodák Kazuyuki Kishino proslul zejména jako kytarista, zpěvák a mozek noiserockových velikánů Zeni Geva, výraznou stopu ale na tvrdé scéně zanechal i jako hlukař KK Null. Má za sebou spolupráce se Stevem Albinim i Jamesem Plotkinem a patří už od osmdesátých let mezi nejvlivnější osobnosti scény, která žije experimenty v oblastech rocku či noisu. A chuť hrát si s tu ukrutnými, tu omamnými zvuky ho neopouští. Prokáže to i 11. prosince v pražském Chapeau Rouge. Vstupenky jsou k mání v síti GoOut.

Maďarský bubeník Balázs Pándi stihl vedle KK Nulla spolupracovat třeba s Keijim Hainem, Venetian Snares anebo kapelami To Live And Shave In L. A., The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble anebo Zu. Na bicí často doprovází dalšího z ikonických japonských hlukařů Merzbowa, společně vydali tři alba. KK Null a Balázs Pándi spolu nejprve usilovně koncertovali (vedle Evropy projeli i Japonsko), teď jim u labelu Ohm Resistance vychází společný debut "Demoncore". Čekejme svobodomyslné a opojné zkoumání hranic hlukové hudby.

Na české koncertní premiéře KK Nulla a Pándiho zahrají také Inocenc, projekt Davida Šmitmajera a Jiřího Rouše (společně též například "Lovci lebek" či audiovizuální "Lov na Boghora"), založený na podomácku vyrobených analogových syntezátorech, automatických bicích a konkrétních zvucích, který doplnila před časem Katarína Gatialová (aka Jano Doe). David Šmitmajer pak stojí za vydavatelstvím Ascarid a (údajně největší evropskou) páskovou manufakturou Headless Duplicated Tapes.

Samotná produkce Inocenc je stejně nepředvídatelná jako nátlaková. Neohleduplná konfrontace s pulzující hlukovou masou dá vzpomenout na klasický power electronics industrial, přičemž se z ní často obnaží na kost ohlodané rytmy, představující nejčistší formu distorzovaného techna.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY