Twenty One Pilots v singlu "Heathens" dokonale využívají estetiku antihrdiny

24.06.2016 18:41 - Karolína Stránská | foto: facebook interpreta

Za prvním videoklipem k chystanému soundtracku ze "Sebevražedného oddílu", filmu na motivy stejnojmenného komiksu, stojí Tyler Joseph a Josh Dun. Řadí se po bok Eminema, Panic! At The Disco a dalších, jejichž tvorba se na hudebním doprovodu objeví.

Twenty One Pilots se, na rozdíl od Brendona Urieho, jenž se svou kapelou přezpíval klasiku Bohemian Rhapsody, řídí dle zaběhnutého, místy schizoidního popového scénáře. Nadále tlumočí své nejen křesťanské přesvědčení prostřednictvím surových, poetických veršů.

Internet miluje spekulace. Fanouškovská báze neváhala a přispěchala s interpretacemi, ve kterých si text vykládá jako vypořádání se s "falešnými" fanoušky, kteří se naplavili až po globálním úspěchu hitu "Stressed Out", jehož sloku kapela nedávno pozměnila.

V porovnání s "Blurryface" nese "Heathens" mnohem zasmušilejší a melancholičtější tón, dokonale ladící s estetikou antihrdinky Harley Quinn. Zádumčivost je přetnuta rapem, který představuje jeden z nejatraktivnějších okamžiků nového singlu. Jemný, nevyšperkovaný beat pouze podtrhuje úzkostlivost celého vizuálu.

Josephovy vokály, z nichž mrazí, rezonují za pouhého klavírního doprovodu: "You're lovin' on the psychopath sitting next to you." Alespoň při prvním poslechu. Temnou atmosféru, kterou se duu podařilo nastolit v prvních minutách, tříští prostoje mezi refrénem a verši, kdy výbuch syntetických nástrojů přehlušuje přízračnou auru vězeňského prostředí. Po druhém, třetím poslechu refrén neburcuje, ale ukolébává. Ačkoliv pohanská óda nekonkuruje "Trees" či "Screen", ohijští hudebníci zcela očividně pochopili úlohu, kterou na soundtracku měli sehrát. "Heathens" totiž v kontextu filmu funguje na jedničku.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY