TOPlist

Dobré zprávy ohledně prodeje hudby z Championship Music

03.06.2015 09:39 - Tisková zpráva | foto: facebook interpreta

Hudební vydavatelství Championship Music vkročilo v roce 2015 do desátého roku působení na českém trhu, a tak stále bedlivěji sledujeme naše výsledky. Rok 2014 byl ve znamení zásadních obratů na poli digitálního prodeje hudby, a to ve všech disciplínách: streamingy (Deezer, Spotify), monetizace videí (YouTube) a prodeje mp3 (Supraphonline). V průměru jsme generovali měsíční obrat 25 178 Kč, čemuž odpovídá 113 alb / 221 samostatně stažených skladeb. YouTube pak generoval průměrný měsíční obrat v hodnotě 82 539 Kč. Naší distribuce využívala k lednu 2015 šedesát zvukových titulů.

U digitálních prodejců jsme oproti loňskému roku zaznamenali nárůst o skvělých 152,9 %, tržby monetizovaných videí na YouTube pak vzrostly o 69,5 %. Rok 2015 jsme odstartovali skvělými čísly. Průměrná měsíční tržba za digitální distribuci je v prvním kvartálu 2015 42 442 Kč. V tomto období bylo staženo 195 celých alb / 405 skladeb. Průměrná měsíční tržba se oproti roku 2014 zvýšila na 97 458 Kč.

Na YouTube byl za uplynulý rok nejoblíbenějším videem u českých uživatelů klip k písni Molly od interpreta Bena Cristovao (spadajícího pod Championship Music) s aktuálním počtem 25 505 kladných palců. Tento videoklip byl zároveň dle oficiálního žebříčku YouTube třetím nejpřehrávanějším, aktuální počet jeho zhlédnutí činí více jak 4.5 milionu. V březnu 2015 jsme také v Londýně získali certifikát YouTube Digital, díky němuž máme výhodnější pozici v komunikaci digitálních práv na YouTube. Více o obsahu certifikace zde.

Výše uvedená čísla podle Championship Music ukazují, že doba digitální a ekonomické soběstačnosti už naplno nastala. Fyzické nosiče zaujaly pozici zajímavosti, která má své místo, ale ekonomicky již kapelu nedokáže ppdorřit do takové míry, jak by bylo potřeba.

Co ale funguje, jsou nadstavby klasického prodeje. Konkrétně například podepsaná alba, limitované edice a podobně. "Například u alba Bena Cristovao, u kterého se dá čekat, že by si své fanoušky našlo na pultech obchodů s hudbou, jsme nahrávku záměrně nedali do kamenných obchodů. Album 'Made In Czechoslovakia' se prodávalo fyzicky pouze na jeho koncertech. I tak jsme prodali přes 2 500 kusů," dodává Lukáš Rychtařík, umělecký šéf Championship Music.

Také v desátém roku stále děláme to, co nás baví. Muzika, kterou vydáváme, baví naštěstí více a více lidí. Máme radost z toho, že skrze nás se dostávají do Česka i zajímavé slovenské projekty a kapely a těšíme se na další rok v hudbě

(Placená inzerce.)


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací Souhlasím