Vědecký tým z Harvardu napsal studii o beyoncégeddonu

02.10.2014 16:06 - David Věžník | foto: facebook interpreta

Ještě dávno před letošním U2geddonem, konkrétně loni 13. prosince, to byla Beyoncé, o kom se mluvilo. Tehdy totiž bez jakéhokoliv náznaku a varování vyšla její eponymní, ještě ke všemu vizuální deska. Akt, skromně přezdívaný jako beyoncégeddon, se nyní rozhodli prozkoumat vědci a vědkyně z Harvard Business School.

Tým ve složení Lincoln Filene, Anita Elberse a Stacie Smith se pokusil nahlédnout na nečekanou evaluaci alba z nejrůznějších obchodnických a obchodních úhlů pohledu. Výsledky svého bádání zveřejní ve studii, kterou by měli společnými silami vydat příští týden, tedy po 5. říjnu.

"[Beyoncé] je momentálně jasně jedním z nejvlivnějších lidí v hudebním průmyslu... takže porozumět operacím, které se dějí za takto vlivnou osobou, je vždycky velmi zajímavé," poodhalila motivy studie Elberse.

V práci si ona a její kolegové a kolegyně všímají aspektů tajemství s partnery akce Applem, Facebookem a Instagramem, následného uraženého odmítnutí obchodních řetězců Target a Amazon zařadit "Beyoncé" do svých regálů, ale třeba i faktu, že i přes tento postoj dvou významných hráčů na trhu s hudebními nosiči deska zaznamenala obrovský prodejní úspěch se 600 000 prodanými kusy během prvních tří dnů distribuce.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY