V éře alba "Born To Die" (a jeho následné reedice), které ji vyneslo do první ligy světového popu, vyplodila a vypustila
Lana Del Rey tolik písniček, že už možná někomu začínaly splývat. Zpěvačka si pochmurnými nostalgickými baladami s nádechem retra a tajemna definovala vlastní osobitý styl, který ale možná začínal být místy už trochu monotónní. Vypadá to ale, že na červnové novince
"Ultraviolence" se americká solitérka opakovat nebude.
© facebook interpreta Po pilotním singlu
"West Coast", který překvapil absencí líbivosti, zato ale nabídl uhrančivou atmosféru, přichází Lana s dalším nehitem. Písničku "Shades Of Cool" jí pomohl napsat Rick Nowels, produkce se ujal
Dan Auerbach z
The Black Keys, který dohlížel nad celou novou desku. A zpěvačka si opět dělá, co chce - těžce předvídatelných pět a půl minuty zaujme hned několika zvraty, kdy skladba začíná jako
typicky melancholická Lana, aby následně stupňující se napětí vyústilo v refrén, který umělkyně odzpívá nečekaně vysoko položeným hlasem, a následně zase spadlo do téměř šeptaného projevu. K mání je i velká instrumentální gradace a celý tento mišmaš samozřejmě vyniká strhující (téměř filmovou) atmosférou, pro Elizabeth Grant tak typickou.
Pokud "Ultraviolence", které je už nyní k předobjednání na iTunes, udrží vysoce položenou laťku singlových náznaků, bude to skutečně velká deska. A to i přesto, že zopakování komerčního úspěchu přece jen lépe čitelnějších balad z "Born To Die" se může pro novou Lanu Del Rey stát nedosažitelnou metou.