© facebook interpreta Z producentské židle hledí na českou hudební scénu poměrně zvysoka, za svou práci na této pozici inkasoval řadu ocenění v čele s Anděly a jako skladatel filmové a vážné hudby také nechodí pro chválu daleko. Jenže profesní úspěch se notně nemusí slučovat s uskutečněním osobního snu.
Boris Carloff si loni jeden splnil vydáním autorského debutového alba
"The Escapist". Hypotetické úsudky, že na co sáhne, to se zatřpytí, se ihned potvrdily. A v krasojízdě umělec pokračuje - venku je totiž video k singlu "I Have Got One Soul".
Co je na zpěvákovi s odzbrojující hlasovou výbavou nejsympatičtější, že si laťky staví nikoliv od země, ale až někde od pasu. Vzpomínáte na první klip ke skladbě
"Falling"? Steampunk zkřížený s výpravou filmů Karla Zemana pro přirozený pohyb Carloffa, stvořitele novodobého Frankensteina - bratrská dvojice Živockých alias ObraskiBros zplodila takový vizuální majstrštyk, jejž česká hudební scéna nepamatuje. Není proto divu, že i s nápadem postavy robota, který se k podstatě svého bytí dostane pouze tehdy, když nechá odumřít falešnou lidskou schránku, se obrátil zpěvák na osvědčené duo.
"Je to skladba o samotě mezi přetvářkami, o škraboškách, které si lidé nasazují a zakrývají, co se v nich ve skutečnosti skrývá," prozradil interpret pro server Aktuálně.cz. Vedlejším poselstvím videa však může být i to, že pokud dopustíme
odvátí i poslední špetky lidskosti, svět bude lítostný jako pohled na robota v závěru. Symbolický rozměr nabírá klip obsazením zpěváka coby nositele metamorfózy - ústředním motivem písně je upřímnost, kterou umělec vůbec do celé desky vložil odkazy na zesnulého otce a bratra.
Že Boris Carloff přeskočil příslovečný "český rybníček" jako se sedmimílovými botami na nohou, dokazují jak explicitně výstupy jeho umělecké činnosti, tak perfekcionismus a snaha nedělat věci jen na efekt nebo pro komerční úspěch. Vždyť samotný vznik vizuálu stál celý tým pět měsíců a posunutí jeho profesních hranic.
"Práce na klipu k písni I´ve got one soul pro nás byla opět výzvou a technologickým experimentem. Přestože je videoklip svým pojetím mnohem minimalističtější než video k písni Falling, postprodukční proces byl o dost náročnější," přiznává režisér Martin Živocký.